پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوکس ترین سدان چینی، جایزه ویژه هونگچی به مدال آوران المپیک توکیو

طبق روال هر دوره برگزاری مسابقات المپیک، هر ورزشکاری که در این مسابقات مدالی کسب کند، از سوی کشورش مورد تقدیر قرار گرفته و جوایزی به او اهدا می شود. جوایز اهدایی به مدال آوران المپیک در هر کشور متفاوت است. با پایان این دوره از مسابقات المپیک، تصمیم گرفتیم نگاهی به یک جایزه ای […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

طبق روال هر دوره برگزاری مسابقات المپیک، هر ورزشکاری که در این مسابقات مدالی کسب کند، از سوی کشورش مورد تقدیر قرار گرفته و جوایزی به او اهدا می شود. جوایز اهدایی به مدال آوران المپیک در هر کشور متفاوت است. با پایان این دوره از مسابقات المپیک، تصمیم گرفتیم نگاهی به یک جایزه ای از جنس خودرو داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

المپیک ۲۰۲۰ توکیو چند روز پیش به پایان رسید و آمریکا با ۳۹ مدال و چین با ۳۸ مدال، بیشترین مدال‌های طلا را کسب کردند. شرکت هونگچی (یک خودروسازی چینی) اعلام کرده است که به ورزشکاران چینی که در المپیک توکیو مدال طلا گرفته‌اند، یک سدان لوکس H9 به‌صورت رایگان هدیه خواهد داد. ۳۸ مدال طلای چین در المپیک توسط ۵۲ ورزشکار به دست آمده زیرا برخی از این مدال‌ها به ورزش‌های تیمی اعطا شده است. این یعنی هونگچی باید ۵۲ دستگاه H9 به این ورزشکاران هدیه بدهد.

شرکت هونگچی بالاترین تیپ سدان لوکس H9 را برای هدیه دادن به ورزشکاران انتخاب کرده است. این خودرو 369 هزار و 800 یوآن معادل 57 هزار دلار قیمت دارد. این یعنی مجموع خودروهای اهدایی بای هونگچی 3 میلیون دلار آب می خورد. علاوه بر این، ۳۲ نفری که مدال نقره و ۱۸ نفری که مدال برنز گرفته‌اند هم امکان استفاده رایگان از H9 را خواهند داشت که احتمالاً در قالب اجاره یا آزمایش رانندگی خواهد بود.

هونگچی یک برند قدیمی در کشور چین به شمار می رود که امروزه متعلق به گروه خودروسازی دولتی فاو (FAW) است. پس منطقیست که این شرکت به نشانه قدردانی برای به اهتزاز درآوردن پرچم قرمز رنگ چین این خودرو را به ورزشکاران هدیه دهد.

خودروی لوکس هونگچی

این شرکت در سال‌های دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ میلادی، خودروهای تشریفاتی شبیه به مدل‌های لوکس آمریکایی تولید می‌کرد و مدتی نیز مونتاژ محصولاتی از آئودی و تویوتا را ادامه داد. هونگچی CA72 و CA770 از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ مورد استفاده‌ی شخصیت‌های سیاسی برجسته‌ در کشور چین بود. این برند، امروزه با محصولات متنوع، شامل سدان‌های H5 و H7 درکنار کراس‌اورهای HS3 و HS5 وHS7، مهم‌ترین تولیدکننده‌ خودروهای لوکس در چین محسوب می‌شود.

H9 نخستین خودروی سوپرلوکس هونگچی به شمار می رود و برای رقابت با سدان های لوکس اروپایی آماده شده است. هونگچی H9 که در سال ۲۰۲۰ به بازار آمده است، در نمای بیرونی ترکیبی از مرسدس بنز کلاس S و رولزرویس فانتوم را به نمایش می گذارد. H9 حدود ۵/۲ متر طول دارد و به لطف فاصله 3 متری میان 2 محور جلو و عقب، فضای بسیار جاداری را برای سرنشینان فراهم می کند.

هونگچی این سدان لوکس را با بدنه 2 رنگ نیز عرضه کرده است. ترفندی که بیشتر کمپانی های بنام در ساخت لیموزین های لوکس نظیر رولزرویس و میباخ نیز برای افزایش ابهت محصولاتشان به کار می برند. گیلز تیلور که زمانی مدیر تیم طراحی رولزرویس بود، امروزه در سمت ریاست دپارتمان طراحی فاو (شرکت مالک هونگچی) فعالیت می کند. البته بنابر اظهارات مسئولان شرکت سازنده، طراحی H9 قبل از استخدام تیلور انجام شده است.

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی هونگچی H9، استفاده‌ خلاقانه در ترکیب چراغ‌های LED است. حتی لوگوی شرکت سازنده، جلوپنجره و لبه‌ در صندوق عقب هم مزین به نوار روشنایی و نورپردازی مواج هستند. از دیگر مشخصه های جالب بدنه هونگچی H9 می توان به دستگیره‌های مخفی برای درهای ورودی و چرخ‌های لوکس ۲۰ اینچی اشاره کرد.

برخلاف ظاهر تجملی، شرایط فنی H9 آنقدرها چشمگیر نیست. نسخه‌ پایه این خودرو چینی، از پیشرانه‌ 4 سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۵۲ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر برخوردار است. مدل سفارشی هونگچی H9 با پیشرانه‌ 6 سیلندر سوپرشارژ ۳ لیتری هم می تواند در نهایت 283 اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. H9 با این پیشرانه می تواند ظرف 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

البته شرکت هونگچی نسخه مجهز به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر را برای اهدا به مدال آوران المپیکی در نظر گرفته است. جالب است بدانید جدیدا یک پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری توربو نیز برای H9 قابل سفارش شده. پیشرانه ای که می تواند 276 اسب بخار قدرت تولید کند. هر 3 پیشرانه قابل سفارش برای هونگچی H9 با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه جفت می شوند و این سدان لوکس چینی ذاتا یک خودروی دیفرانسیل عقب است.

فروش هونگچی در 7 ماه نخست امسال با ۹۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۷۰,۶۰۰ دستگاه رسیده است. فاو امید زیادی به این برند لوکس باسابقه که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده دارد و با تکیه بر عرضه مدل‌های جدید و متنوع، رسیدن به فروش سالانه ۴۰۰ هزار دستگاهی را هدف قرار داده است.

هونگچی در یک قدمی بازار ایران / آشنایی با کراس اوور سوپرلوکس چینی

آشنایی با سوئیست DX3/ برگ برنده ای برای دیار خودرو

چری و راه‌های نرفته‌اش!/ نخستین بررسی جامع چری آریزو6 در جاده‌های ایران

جک S5 بخریم یا SWG G01؟/ مقایسه کراس‌ اوورهای چینی جدید در بازار

معرفی خودروهای چینی تازه وارد/ امپراطوری چینی ها در صنعت خودرو ایران وسیع تر می شود!

یک قدم تا پیروزی!/ معرفی کی ام سی K7 محصول جدید کرمان موتور

گام بلند!/ بررسی چری تیگو 7 پرو در آستانه ورود به بازار ایران

در سودای موفقیت/ از لیفان X70 محصول جدید خودروسازان بم بیشتر بدانید

معرفی و بررسی دیگنیتی پرایم، محصول جدید گروه بهمن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی