پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چری تیگو 7 پرو

گام بلند!/ بررسی چری تیگو 7 پرو در آستانه ورود به بازار ایران

یکی از کراس اوورهای جدید چینی که قرار است وارد بازار شود و عرضه آن نیز به احتمال زیاد در نیمه اول سال 1400 اتفاق می افتد، چری تیگو 7 پرو جدید است. خودرویی که قرار است توسط مدیران خودرو در بازار عرضه شود و به احتمال زیاد، به دلیل تحریم ها، همچون دیگر محصولات […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

یکی از کراس اوورهای جدید چینی که قرار است وارد بازار شود و عرضه آن نیز به احتمال زیاد در نیمه اول سال 1400 اتفاق می افتد، چری تیگو 7 پرو جدید است. خودرویی که قرار است توسط مدیران خودرو در بازار عرضه شود و به احتمال زیاد، به دلیل تحریم ها، همچون دیگر محصولات چری، با نام ام وی ام در بازار عرضه خواهد شد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

عرضه نسل دوم چری تیگو 7 درحالی اتفاق افتاده که عمر زیادی از نسل اول این کراس اوور محبوب نمی گذرد و هنوز هم طراحی مدل قبلی قدیمی نشده است. اما چری با این کار سعی داشته سبک جدید طراحی خود را در محصولات جدیدش جاری کند و از این جهت تیگو 7 جدید را با این ظاهر متفاوت در نمایشگاه گوانگجو 2019 معرفی کرده است.

چری تیگو 7 پرو

این خودرو ابتدا در مدل معمولی به بازار آمد و سپس مدل پرو آن نیز توسط چری معرفی شد. مدل پرو که با کد داخلی T1E شناخته می شود، قابلیت های فنی متفاوت و تغییراتی در ظاهر نسبت به مدل معمولی دارد.

مدیران خودرو در نظر دارد چری تیگو 7 پرو را در کنار چری تیگو 8 عرضه کند. کلینیک ارزشیابی این خودروها توسط مدیران خودرو برگزار شده تا حدود قیمتی برای این خودروها تعیین شود. پیش بینی می شود تیگو 7 پرو که شاید در ایران با نام تیگو 7 پلاس عرضه شود، قیمتی حدود 1 میلیارد و 100 میلیون تومان داشته باشد.

چری تیگو 7 پرو

همان طور که اشاره شد، سبک جدید طراحی چری در تیگو 7 پرو جدید تجلی پیدا کرده است. از جزییات این سبک می توان به جلوپنجره بزرگ، چراغ های باریک متصل به جلوپنجره و خطوط بیشتر و داینامیک تر اشاره کرد. از جمله تفاوت های مدل پرو نسبت به مدل معمولی می توان به بدنه 2 رنگ و جلوپنجره 6 ضلعی الماسی نام برد. رینگ های 19 اینچی باعث شده اند تا ظاهر این نسخه اسپرت تر به نظر برسد.

چری تیگو 7 پرو

زه کرومی دور پنجره ها و قاب کرومی اگزوزها روی سپر عقب نیز سعی در لوکس به نظر رسیدن ظاهر این خودرو دارند. چری تیگو 7 پرو با طول 4500 میلی متر، عرض 1842 میلی متر، ارتفاع 1746 میلی متر و فاصله میان 2 محور 2670 میلی متر در دسته کراس اوورهای کامپکت جای می گیرد.


اینجا کلیک کنید و ویدئوی بررسی اختصاصی نسل اول چری تیگو 7 در ایران را ببینید


چری تیگو 7 پرو

طراحی فضای کابین نیز از سبک جدید چری پیروی می کند. مانیتور ایستاده 10.25 اینچی سیستم مولتی مدیا روی کنسول سبک خاص محصولات ب ام و را تداعی می کند. قسمت شیبدار کنسول جلو نیز که شامل یک مانیتور 8 اینچی مربوط به سیستم تهویه می شود، مشابه نمونه موجود در محصولات جدید رنج روور است. در حقیقت چری در طراحی کابین این خودرو از برترین طرح های صنعت خودروسازی الهام گرفته و نتیجه کار یک ترکیب ساده، جذاب و لوکس شده است.

چری تیگو 7 پرو

فرم جدید دسته دنده هم در نوع خود جالب بوده و در کنار فرمان D کات، حال و هوای یک کراس اوور اسپرت را تداعی می کند. صفحه پشت آمپر نیز به سیاق گذشته کاملا دیجیتالی بوده تا حس کنید با یک خودروی کاملا مدرن طرف هستید.

تیگو 7 جدید در مدل معمولی به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای این نسخه می توان گیرباکس 6 سرعته دستی یا CVT با 9 دنده مجازی مشابه چری آریزو6 را انتخاب کرد. اما مدل بحث ما که قرار است جاده های ایران را لمس کند، مدل پرو بوده که به جای این پیشرانه از یک نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ بهره می برد.

چری تیگو 7 پرو

این پیشرانه توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد و نکته هیجان انگیز ماجرا اینجاست که با یک گیرباکس 7 سرعته تیپ ترونیک جفت می شود. پس می توان انتظار داشت چری تیگو 7 پرو نیز همچون نسل قبلی، یکی از کراس اوورهای تند و تیز بازار باشد.

چری تیگو 7 پرو

نسل جدید چری تیگو 7 در بازار جهانی با 20 سیستم هدایت راننده عرضه می شود و در دسته خودروهای خودران سطح 2 قرار می گیرد. البته باید دید که نمونه در نظر گرفته شده برای بازار ایران چقدر از این آپشن ها را به همراه خواهد داشت.


اینجا کلیک کنید و ویدئوی بررسی اختصاصی چری آریزو 6 جدید در ایران را ببینید


از جمله این موارد می توان به سیستم شبکه Lions intelligent اشاره کرد که به قابلیت شناسایی صدا و مسیریابی آنلاین مجهز شده است. همچنین این خودرو به سیستم FAPAمجهز شده که می تواند مکان های پارک مناسب در اطراف را جست و جو کند و بهترین را به راننده کعرفی کند.

چری تیگو 7 پرو

باید دید چری تیگو 7 پرو جدید با این قیمت تا چه حد در بازار ایران موفق خواهد شد. البته اگر مدیران خودرو شرایط فروش متنوع همیشگی را برای این محصول جدید نیز در نظر بگیرد، بعید نیست بتواند سال 1400 با این خودرو نقش پررنگی در بازار کراس اوورها داشته باشد.

لوکس تر از دیروز/ تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید

آیا پای این شرقی های قدبلند به ایران می رسد؟/ پیش‌بینی ترکیب جدید بازار خودروهای شاسی‌ بلند در آینده دور و نزدیک

معرفی و بررسی دیگنیتی پرایم، محصول جدید گروه بهمن

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

چینیِ بد شانس!/ برخورد نزدیک با کوپا T210 فیس لیفت

کراس‌اوور چینی متفاوت/ تجربه رانندگی با چانگان CS35

با جک X8 آشنا شوید/ بزرگ ترین محصول جک در سری X چه مشخصاتی دارد؟

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

مقایسه پژو 2008 و چری تیگو7 / عاقبت نسیه فروشی!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی