پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جک X8

با جک X8 آشنا شوید/ بزرگ ترین محصول جک در سری X چه مشخصاتی دارد؟

اواخر خرداد ماه 99، تصاویر جک X8 برای اولین بار منتشر شد. تصاویر جاسوسی و گرافیکی این کراس اوور چینی نیز در ابتدا با نام جک S432 منتشر شده بود. این کراس اوور بزرگ جدیدترین محصول «جک» از سری محصولات X این کمپانی است و بعد از جک A5 دومین خودرو کاملاً جدید شرکت خودروسازی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۹

اواخر خرداد ماه 99، تصاویر جک X8 برای اولین بار منتشر شد. تصاویر جاسوسی و گرافیکی این کراس اوور چینی نیز در ابتدا با نام جک S432 منتشر شده بود. این کراس اوور بزرگ جدیدترین محصول «جک» از سری محصولات X این کمپانی است و بعد از جک A5 دومین خودرو کاملاً جدید شرکت خودروسازی جک به شمار می رود.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

طراحی جک X8 دقیقاً از الگوی جک X7 پیروی می کند. پیش‌تر شرکت جک اعلام کرده بود که پس از جک A5 سایر خودروهای سبک این شرکت نیز بر اساس زبان طراحی جدید دچار تغییراتی خواهند شد. این زبان طراحی جدید با عنوان “دوره سوم خودروهای سواری جک” معرفی‌شده و پس از ارائه جک A5 و جک X7 با این زبان طراحی، اکنون شاهد ارائه جک X8 با همین زبان طراحی هستیم.

جک X8

جک X8 به عنوان یک کراس اوور بزرگ شناخته می شود و از لحاظ ابعادی به میزان 19 میلی‌متر در طول و 60 میلی‌متر در فاصله میان 2 محور از جک X7 بزرگ تر است. اما جالب است بدانید عرض جک X8 به میزان 30 میلی‌متر و ارتفاع آن 2 میلی‌متر از جک X7 کمتر است.

در نهایت طول این خودرو 4795 میلی متر، عرض آن 1870 میلی متر و ارتفاع آن 1758 میلی متر است و فاصله میان 2 محور جلو و عقب آن به 2810 میلی متر می رسد. از نظر وزنی نیز، طراحی جدیدتر و استفاده از مصالح با مقاومت بیشت در جک X8 باعث شده تا با وزن حدود 1575 الی 1590 کیلوگرمی، حدود 145 کیلوگرم سبک‌تر از جک X7 باشد.

جک X8

در بالاترین و مجهزترین نمونه جک X8 درب عقب توسط موتورهای برقی باز و بسته می‌شود و درب عقب جک X8 با حرکت دادن پا در زیر سپر عقب هم باز می‌شود. گویا جک می خواهد X8 را به صورت پیش فرض با مدل 6 صندلی معرفی کند. اما مدل های 5 صندلی و 7 صندلی نیز قابل سفارش خواهند بود. همچنین جالب است بدانید صندلی های ردیف دوم این خودرو از یکدیگر مجزا هستند.

جک X8 که به نوعی جانشین جک S5 به حساب می آید، همانند جک X7 با یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربو با کد HFC4GC1.6E عرضه می‌شود. البته به لطف تنظیمات جدید، این موتور به‌جای 174 اسب بخار توانایی تولید 184 اسب بخار قدرت را دارد.

جک X8

جک X8 همچون مدل X7 با گیربکس 6 دنده دستی یا گیربکس 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه عرضه خواهد شد. در نسخه مجهز به گیربکس دستی جک X7، مصرف سوخت متوسط به 7.4 لیتر و در نسخه اتوماتیک به 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد. اما با توجه به وزن کمتر جک X8 نسبت به X7، متوسط مصرف سوخت محصول جدید جک به میزان 1.0 و 0.5 لیتر کمتر از متوسط مصرف سوخت جک X7 برآورد شده است.

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

خودروهای چینی جدید در راه ایران/ فعالیت زیرپوستی خودروسازان خصوصی

پرچمدار جک در یک قدمی تولید/ عکس ها و مشخصات فنی جک X7 منتشر شد

لوکس تر از دیروز/ تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید

ام وی ام X55 در یک قدمی بازار ایران/ جدیدترین محصول مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

محصول جدید کرمان موتور در راه است/ کرمانی ها با جک S4 از تحریم گذشتند!

دستِ پر X33 در میدان رقابت/ بررسی فنی ام وی ام X33 در شرایط مختلف

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی