پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی چینی یما

خودروهای چینی جدید در راه ایران/ فعالیت زیرپوستی خودروسازان خصوصی

هر چند تحریم ها در 2 سال گذشته توانسته تا اندازه زیادی فعالیت های بین المللی صنعت خودرو در ایران را با مشکلات بسیار رو به رو کند، اما خودروسازان به خصوص در بخش خصوصی دست روی دست نگذاشته اند. از این رو شنیده می شود یکی از گروه های صنعتی بخش خصوصی همکاری های […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

هر چند تحریم ها در 2 سال گذشته توانسته تا اندازه زیادی فعالیت های بین المللی صنعت خودرو در ایران را با مشکلات بسیار رو به رو کند، اما خودروسازان به خصوص در بخش خصوصی دست روی دست نگذاشته اند. از این رو شنیده می شود یکی از گروه های صنعتی بخش خصوصی همکاری های گسترده ای را با یک برند نسبتا نوپای چینی در حوزه خودروهای سواری آغاز کرده و باید منظر ورود خودروهای چینی جدیدی به کشورمان باشیم.

 


سودا SA01 وارد بازار اروپا شد/ احتمالا تولید (( اولین خودرو برقی چینی )) در ایران


 

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

طبق این شنیده ها در آینده باید شاهد حضور Yema Auto به عنوان یکی از شرکای یک خودروساز خصوصی در ایران باشیم. این شرکت که در سال 1994 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر چنگدو چین قرار دارد، در گذشته با تولید خودروهای تجاری کار خود را آغاز کرده است. در سال های اخیر این شرکت با استفاده از پلتفرم های کمپانی سوبارو اقدام به تولید محصولاتی با برند خود کرده است که عمدتا در دسته کراس اوور ها و کراس اوور های کامپکت جای می گیرند.

خودروسازی یما

از جمله محصولاتی که در نتیجه همکاری این برند داخلی و چشم بادامی های YEMA ، باید منتظر حضورشان در بازار ایران باشیم، مدل T70 است که در سال 2015 تولید شده است. این خودرو که یک کراس اوور کامپکت به شمار می رود، احتمالا در مدل فیس لیفت که به زودی از سوی یِما معرفی می شود، یکی از گزینه های ورود به بازار ایران است.

خودروی چینی یما

مشخصات فنی یما T70

T70 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و دو موتور 1.8 لیتری توربو شارژ بهره می برد. همچنین برای این خودرو 2 گیربکس اتوماتیک و دستی 6 سرعته در نظر گرفته شده که گیربکس مدل اتوماتیک از نوع CVT است و به همین دلیل ضریب های متغیر دارد. از میان موتورهای این خودرو به نظر می رسد نمونه 1.8 لیتری توربو با 170 اسب بخار نیرو و گیربکس CVT برای بازار ایران انتخاب اول باشد.

خودروی چینی یما

نکته حائز اهمیت این است که این خودرو با الهام از نسل اول فولکس واگن تیگوان طراحی شده است. مدل پایه یما T70 حدود 70 هزار یوان قیمت دارد که کمتر از 10 هزار دلار است. البته قوی ترین مدل در بالاترین رده تجهیزاتی تا نزدیک  116 هزار یوان هم قیمت می گیرد. که از این نظر قطعا خودروی نسبتا گرانی خواهد بود. با این حساب حاصل این همکاری ممکن است مدل 1.5 لیتری توربو نیز باشد.

خودروی چینی یما

خودروی چینی یما

از یما T80 بیشتر بدانید

البته این تنها گزینه پیش روی این همکاری نیست. زیرا دیگر راس اوور این خودروساز یعنی مدل T80 نیز می تواند میهمان بازار ایران باشد. این خودرو که یک نمونه جدیدتر از محصولات این کمپانی است، در سال 2017 طراحی شده و با موتورهای 4 سیلندر 1.5 لیتری 150 اسب بخاری و 2 لیتری 218 اسب بخاری تولید می شود.

خودروی چینی یما

هر 2 این موتورها مجهز به سیستم توربوشارژرهستند. گیربکس های عرضه شده برای یما T80 نیز به یک نمونه 5 سرعته دستی و 6 سرعته DCT خلاصه می شود. T80 خودروی پیشرفته تر و در نتیجه گران تری نسبت به مدل T70 به شمار می رود و  در مدل فول تا حدود 130 هزار یوان یعنی کمتر از 18 هزار و 500 دلار قیمت دارد.

خودروی چینی یما

یما T60 ضعیف ترین گزینه موجود

البته در لیست تولیدات این کمپانی مدل های دیگری نیز وجود دارد که از جمله آنها می توان به مدل T60 اشاره کرد. این خودرو  یک کراس اوور در اندازه متوسط است که در ایران رقبای زیادی دارد. این خودرو در سال 2019 طراحی شده و از این نظر یک خودروی کاملا جدید به حساب می آید.

خودروی چینی یما

برای یما T60  پیشرانه های 1.5 لیتری 112 اسب بخاری 4 سیلندر و یک نمونه 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخار در نظر گرفته شده است. ضمن این که 2 نوع گیربکس دستی 5 سرعته و یک مدل CVT نیز برای این خودرو قابل سفارش است. مدل T6 بین 57 هزار و 800 تا حدود 90 هزار یوان قیمت دارد که در صورت تبدیل این عدد به دلار، می توان گفت ارزش این خودرو حدود 8 هزار و 200 تا کمتر از 12 هزار و 800 دلار است.

خودروی چینی یما

به نظر می رسد احتمالا یک یا در بهترین حالت 2 گزینه از سه خودرو بالا مورد توافق طرف ایرانی و چینی قرار بگیرد و این خودروها در ایران عرضه شوند. هر چند باید منتظر ماند و دید معادلات بین المللی در آینده چگونه رقم خواهد خورد.

چه کسی رفته چه کسی مانده؟/ نگاهی به وضعیت فعالیت خودروسازان چینی در ایران

بایک سابرینا بار دیگر شانسش را در ایران امتحان می کند + جزییات فروش نقدی و اقساطی سابرینا

ام وی ام X55 در یک قدمی بازار ایران/ جدیدترین محصول مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

میانبُر مالی صنعت خودروسازی مسدود شد/ کونلون بانک چین اجازه مراودات مالی در حوزه اقلام تحریمی را ندارد

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

قیمت SX6 محصول جدید خودروسازی فردا اعلام شد

خودروسازی فردا از محصولات خود رونمایی کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی