پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای چینی

معرفی خودروهای چینی تازه وارد/ امپراطوری چینی ها در صنعت خودرو ایران وسیع تر می شود!

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا جدیدترین خودروهای چینی که قرار است به زودی در ایران تولید و عرضه شوند را معرفی کنیم. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو تاثیر تحریم صنعت خودروسازی، در شوک فرو رفتن دو سه ساله ای بود که تاثیر قابل توجهی نیز بر بازار خودرو داشت. چراغ خط تولید […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا جدیدترین خودروهای چینی که قرار است به زودی در ایران تولید و عرضه شوند را معرفی کنیم.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

تاثیر تحریم صنعت خودروسازی، در شوک فرو رفتن دو سه ساله ای بود که تاثیر قابل توجهی نیز بر بازار خودرو داشت. چراغ خط تولید بسیاری از خودروها مخصوصا آن هایی که بعد از توافق برجام و طی قراردادهای همکاری مشترک به تولید رسیده بودند خاموش شد و تیراژ تولید بعضی دیگر از خودروهای داخلی نیز افت کرد. اما حالا پس از سپری شدن دوران بحرانی، انگار صنعت خودرو راه خودش را پیدا کرده و دیگر منتظر توافق جدید برای به رونق رسیدن نیست. چرخ رونق صنعت خودروسازی از سال گذشته و با عرضه خودروهایی مثل تارا و شاهین توسط ایران خودرو و سایپا شروخ به چرخیدن کرد و اواخر سال پیش با به بازار آمدن خودروهایی مثل بهمن دیگنیتی پرایم و پیکاپ کرمان موتور T8 ، مقدمه چینی برای حضور گسترده خودروهای چینی جدید در صنعت خودرو ایران آغاز شد.

شاید اگر این اتفاق چند سال پیش می افتاد، حجم انتقادها به مراتب بیشتر از این روزها بود. اما امروزه با پیشرفته تر شدن خودروهای چینی و نزدیک شدن ساخته های این کشور به استانداردهای جهانی، حضور این خودروها در ایران، می تواند نوید بخش ارتقاء سطح کیفی و فنی صنعت خودرو کشورمان باشد. البته از یک نکته نباید گذشت. آن هم اینکه در شرایطی که جای خودروسازهای اروپایی و دیگر خودروسازهای آسیایی در کشورمان خالیست، چینی ها می توانند حضوری این چنین گسترده در صنعت و بازار خودرو کشورمان داشته باشند و شاید اگر با شرایطی غیر از این طرف بودیم، عرضه بسیاری از این خودروها در ایران توجیهی نداشت و بازار آن ها را پس می زد.

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا جدیدترین خودروهای چینی که قرار است به زودی در ایران عرضه شوند را معرفی کنیم. نکته جالب اینجاست که روزگاری خودروهای چینی تنها در سبد یکی 2 شرکت خودروسازی به چشم می خوردند، اما حالا سراغ هر خودروساز خصوصی یا دولتی که برویم، حداقل یک نماینده از سرزمین اژدها میان محصولاتش دارد!


تجربه رانندگی و بررسی میدانی چانگان CS35


دیار خودرو – سوئیست DX3

منبع عکس ها : سایت اسب بخار

سوئیست DX3

بیستم اردیبهشت سال جاری، تولید محصول جدید دیار خودرو که یک خودروی کراس اوور و نسبتا گم نام چینی است در شهرک صنعتی گلپایگان آغاز شد. این خودرو سوئیست یا همان سوئست DX3 نام دارد. علاوه بر این، دیار خودرو قرار است در کنار کراس اوور سوئیست، چند محصول از برند چینی بایک را نیز در این کارخانه تولید کند. این خودرو در سبد محصولات دیار خودرو در کنار بایک D20 (سابرینا فیس لیفت) و بایک X25 قرار می گیرد. البته هنوز قیمت سوئیست DX3 به صورت رسمی اعلام نشده و خبری از فروش این خودرو توسط نمایندگی های دیار خودرو نیست.

سوئیست DX3

کمپانی سوئیست اصالت چینی دارد و در بازارهای مختلفی محصولاتش را عرضه نموده است. این نشان چینی به همکاری و مشارکت با کمپانی میتسوبیشی معروف است و برای همین برخی از اجزای فنی و پلتفرم محصولات سوئیست، از خودروهای مختلف میتسوبیشی گرفته شده است. در حال حاضر کراس اوور متوسط ۵ نفره کمپانی سوئیست که در بازارهای مختلف نام های گوناگونی دارد و در برخی کشورها DX5 نام گذاری شده است. نسخه فیس لیفت این خودرو امروزه با نام DX3 در کارخانه دیار خودرو تولید می شود.


بررسی فنی و جاده ای کاپرا 2 (پیکاپ بهمن موتور) را در اینجا بخوانید


سوئیست DX3 دیار خودرو به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ به حجم ۱۴۹۹ سی سی مجهز شده که به لطف استفاده از توربو شارژر ۱۵۴ تا ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ تا ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. این پیشرانه ۴A91T نام دارد که توسط کمپانی میتسوبیشی توسعه پیدا کرده است. این خودرو به گیربکس CVT با 8 دنده مصنوعی مجهز شده و توان پیشرانه را به محور جلو منتقل می کند.

سوئیست DX3 از امکانات رفاهی متنوعی بهره می برد. قابلیت های فنی و گیربکس این خودرو در قیاس با بعضی رقبا آنچنان چشمگیر نیست و اگر در بحث آپشن ها و امکانات نیز سخاوتمند نبود، نمی توانستیم موفقیت احتمالی در بازار ایران را برای آن متصور باشیم. در این خودرو امکاناتی همچون دوربین ۳۶۰ درجه با پردازش سه بعدی، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، سقف پانوراما، قابلیت تنظیم حالت رانندگی، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، نمایشگر لمسی، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر DX3، رینگ آلومینیومی، فناوری LED کاسه چراغ ها، سنسور نور و باران، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، آینه های تاشو برقی، سنسور دما و فشار باد تایرها، ۴ کیسه هوا و… به چشم می خورد.

البته در این میان جای خالی مواردی نظیر کیسه هوای پرده ای، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، آینه حساس به نور، درِ صندوق عقب برقی و… احساس می شود. سوئیست DX3 در بازار خودرو ایران رقبایی از جمله جک S5 فیس لیفت، بهمن دیگنیتی پرایم، هایما S5 و ام وی ام X55 را در مقابل خود می بیند.


از لیفان X70 محصول جدید خودروسازان بم بیشتر بدانید


مدیران خودرو – چری تیگو 7 پرو

چری تیگو 7 پرو

مدیران خودرو به عنوان اولین عرضه کننده خودروهای چینی در ایران، در سال های گذشته علی رغم کاهش فعالیت خودروسازهای دولتی و خصوصی از پا ننشسته و سعی کرده هرجور که شده همکاری اش با چری را ادامه دهد. سال گذشته نیز خودروهای جدیدی از سوی این شرکت خصوصی معرفی شد، اما بیشتر این خودرو ویرایشی جدید از همان محصولات قبلی بودند. پیش از این محصولات لوکس تر مدیران خودرو با نشان چری و خودروهای معمولی تر با نشان ام وی ام در ایران عرضه می شدند. اما تحریم های صنعت خودروسازی قواعد این نام گذاری را تغییر داده و حالا تمام محصولات این شرکت با نشان ام وی ام به بازار می آید.

چری تیگو 7 پرو


نخستین بررسی جامع چری آریزو6 در جاده‌های ایران


عرضه نسل دوم چری تیگو 7 درحالی اتفاق افتاده که عمر زیادی از نسل اول این کراس اوور محبوب نمی گذرد و هنوز هم طراحی مدل قبلی قدیمی نشده است. اما چری با این کار سعی داشته سبک جدید طراحی خود را در محصولات جدیدش جاری کند و از این جهت تیگو 7 جدید را با این ظاهر متفاوت در نمایشگاه گوانگجو 2019 معرفی کرده است.

این خودرو ابتدا در مدل معمولی به بازار آمد و سپس مدل پرو آن نیز توسط چری معرفی شد. مدل پرو که با کد داخلی T1E شناخته می شود، قابلیت های فنی متفاوت و تغییراتی در ظاهر نسبت به مدل معمولی دارد. از جمله تفاوت های مدل پرو نسبت به مدل معمولی می توان به بدنه 2 رنگ و جلوپنجره 6 ضلعی الماسی نام برد. رینگ های 19 اینچی باعث شده اند تا ظاهر این نسخه اسپرت تر به نظر برسد.

چری تیگو 7 پرو


بررسی چری تیگو 7 پرو در آستانه ورود به بازار ایران


مدیران خودرو در نظر دارد چری تیگو 7 پرو را در کنار چری تیگو 8 عرضه کند. کلینیک ارزشیابی این خودروها توسط مدیران خودرو برگزار شده تا حدود قیمتی برای این خودروها تعیین شود. پیش بینی می شود تیگو 7 پرو که شاید در ایران با نام تیگو 7 پلاس عرضه شود، قیمتی حدود 1 میلیارد و 100 میلیون تومان داشته باشد. چری تیگو 7 پرو با طول 4500 میلی متر، عرض 1842 میلی متر، ارتفاع 1746 میلی متر و فاصله میان 2 محور 2670 میلی متر در دسته کراس اوورهای کامپکت جای می گیرد.

چری تیگو 7 پرو

استفاده از نمایشگر 10.25 اینچی ایستاده و فرم جدید دسته دنده هم در نوع خود جالب بوده و در کنار فرمان D کات، حال و هوای یک کراس اوور اسپرت را تداعی می کند. صفحه پشت آمپر نیز به سیاق گذشته کاملا دیجیتالی بوده تا حس کنید با یک خودروی کاملا مدرن طرف هستید. تیگو 7 جدید در مدل معمولی به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای این نسخه می توان گیرباکس 6 سرعته دستی یا CVT با 9 دنده مجازی مشابه چری آریزو6 را انتخاب کرد. اما مدل بحث ما که قرار است جاده های ایران را لمس کند، مدل پرو بوده که به جای این پیشرانه از یک نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ بهره می برد.


جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟


این پیشرانه توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد و نکته هیجان انگیز ماجرا اینجاست که با یک گیرباکس 7 سرعته تیپ ترونیک جفت می شود. پس می توان انتظار داشت چری تیگو 7 پرو نیز همچون نسل قبلی، یکی از کراس اوورهای تند و تیز بازار باشد. باید دید چری تیگو 7 پرو جدید با این قیمت تا چه حد در بازار ایران موفق خواهد شد. البته اگر مدیران خودرو شرایط فروش متنوع همیشگی را برای این محصول جدید نیز در نظر بگیرد، بعید نیست بتواند سال 1400 با این خودرو نقش پررنگی در بازار کراس اوورها داشته باشد.


تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید


کرمان موتور – کی ام سی K7

کی ام سی K7

کی ام سی K7 محصول جدید کرمان موتور است که با بدنه بزرگ، امکانات متنوع و پیشرانه پرقدرت در رده کراس اوورهای متوسط رو به بالا جای می گیرد و قرار است به زودی با قیمتی حدود یک میلیارد تومان در بازار خودرو کشور عرضه شود. کرمان موتور توانسته امتیاز لوگو و برندی مستقل را از خودروسازی جک بگیرد و در حال حاضر محصولات جدید جک را با برند اختصاصی کی ام سی KMC در ایران تولید و عرضه می کند. نخستین خودروی کرمان موتور که با برند KMC به بازار آمد، پیکاپ 2 دیفرانسیل و درشت هیکل T8 بود. خودرویی که به تازگی پلاک شده و به دست خریداران رسیده است. اما K7 خودرویی است که قرار است به زودی با برند KMC در بازار خودروی کشور حاضر شود.

کی ام سی K7

این خودرو در سال 2020 معرفی شده و در حقیقت فیس لیفت مدل قبلی جک S7 به شمار می رود. اگر می خواهید بدانید کی ام سی K7 در کدام کلاس قرار می گیرد، کافیست بدانید خودروهایی از جمله چری تیگو 7، بهمن فیدلیتی و SWM G01 رقبای این کراس اوور لوکس هستند. این کراس اوور متوسط رو به بالا با طول 4776 میلی متر، عرض 1900 میلی متر، ارتفاع 1760 میلی متر و فاصله میان 2 محور 2750 میلی متر تقریبا هم اندازه سانتافه 2018 است.

کی ام سی K7


معرفی کی ام سی K7 محصول جدید کرمان موتور


کی ام سی K7 در بعضی بازارها به صورت 7 نفره عرضه شده، اما کرمان موتور مدل 5 نفره را برای بازار ایران انتخاب کرده که صندوق بار جادارتری دارد. این کراس اوور متوسط که بر پایه جک S7 شکل گرفته، صندوق باری به بزرگی 960 لیتر دارد و از این جهت می توانید در سفرهای خانوادگی حساب ویژه ای روی آن باز کرد. کی ام سی K7 را باید کراس اووری با آپشن های متنوع و جذاب به شمار بیاوریم.

البته در نسخه اولیه که توسط کرمان موتور در حال تست و بررسی است، بعضی آپشن ها نظیر گرمکن و سردکن صندلی های جلو و سنسور باران حذف شده اند. اما با این حال کی ام سی K7 با امکاناتی اجمله 4 کیسه هوا، سقف پانوراما، سنسور نور، سنسورهای فاصله سنج جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، پوشش چرمی فرمان و صندلی ها با دوخت قرمز، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای و ورود به کابین بدون کلید، درب صندوق بار برقی، سیستم روشن شدن خودرو توسط ریموت، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه مجزا برای ردیف عقب، سیستم صوتی اینفینیتی، چرخش چراغ های جلو در پیچ، دوربین 360 درجه، صندلی های برقی جلو و سیستم حافظه صندلی راننده جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد.

کی ام سی K7


 بررسی کی ام سی T8 همزمان با عرضه رسمی


کی ام سی K7

پیشرانه قدرتمند و گیرباکس هوشمند نیز از جمله مهمترین ویژگی های مثبت کی ام سی K7 به شمار می روند. پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ K7 با نسخه فیس لیفت جک S5 فیس لیفت مشترک است و لقب قوی ترین پیشرانه 1.5 لیتری بازار را به خود اختصاص می دهد. این پیشرانه می تواند 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بیشینه این گشتاور در از دور 1500 RPM در اختیار راننده قرار می گیرد و به همین دلیل این کراس اوور 1.7 تنی در شتابگیری اولیه عملکرد قابل توجهی دارد. این پیشرانه در کی ام سی K7 با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه جفت می شود. این گیرباکس هماهنگی مناسبی با پیشرانه داشته و با تعویض های سریع جلوی هدر رفت قدرت موتور را می گیرد. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور چینی حدود 8 لیتر در 100 کیلومتر است. طبق اطلاعات به دست آمده، این کراس اوور لوکس کرمان موتور قرار است با قیمت 950 میلیون تا یک میلیارد تومان در بازار عرضه شود.


 


بهمن موتور – فیدلیتی

بهمن فیدلیتی

اواخر سال گذشته بهمن موتور با عرضه خودروی دیگنیتی پرایم تحولی جدید در سبد محصولات خود ایجاد کرده و بی راه نیست اگر بگوییم تمام توجهات در بازار خودروهای داخلی به دیگنیتی معطوف شد. اما در اسفند ماه سال 99 بهمن موتور از عرضه خودرویی به اسم فیدلیتی در کنار دیگنیتی خبر داد. پلت فرم فیدلیتی در سال 2019 طراحی شده و گروه بهمن این پلت فرم را با هزینه ای زیاد خریداری کرده است. خطوط تولید فیدلیتی به طور کامل در داخل کشور ایجاد شده و بهمن موتور با دعوت از قطعه سازان داخلی برای توسعه داخلی سازی این خودرو زیبا، مدرن و لوکس در کشور برنامه ای بلند مدت دارد.

بهمن فیدلیتی

بهمن فیدلیتی قرار است در 2 نسخه 5 و 7 نفره به بازار عرضه شود و پیش بینی می شود قیمتی بالاتر از دیگنیتی داشته باشد. این خودرو در بازارهای جهانی با نام جتور X70 شناخته می شود. با توجه به اینکه نشان جتور در شراکت با گروه چری به سر می برد، بدیهی است که بهمن فیدلیتی ویژگی های مشترکی را با خودروهای مدیران خودرو داشته باشد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌ی بین محورهای فیدلیتی به‌ترتیب ۴۷۳۵، ۱۹۰۰، ۱۷۱۰ و ۲۷۲۰ میلی‌متر است. فضای کابین فیدلیتی همچون بدنه آن طراحی مدرنی داشته و از متریالی با کیفیت ساخته شده است.



پیشرانه مورد استفاده در فیدلیتی از نوع 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر است. این پیشرانه قادر است تا حداکثر ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در فاصله دور موتور ۱۷۵۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. برای سیستم انتقال قدرت از گیربکس اتوماتیک شش سرعته دوکلاچ استفاده شده و قدرت نیز به دیفرانسیل جلو منتقل می شود. فیدلیتی با دو نوع رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی و سایز لاستیک ۴۵/۲۲۵ عرضه می شود و انتخاب نوع رینگ بر عهده مشتری است.

از امکانات فیدلیتی می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایش لحظه ای فشار باد تایرها، صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه گرم کن، برف پاک کن با سنسور باران، فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، صفحه نمایشگرلمسی 10.25 اینچی، انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا (میرور لینک)، شارژ وایرلس تلفن همراه، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، صفحه آمپر 12.3 اینچی دیجیتال، تثبیت کننده سرعت خودرو، چراغ ها با تکنولوژی Full LED، روشنایی خودکار چراغ های جلو، سان روف پانوراما، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندق عقب (توسط پا)، کالیپرهای قرمز سیستم ترمز و… اشاره کرد. در بحث ایمنی نیز به ترمز ضدقفل، کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز BA-EBD-EBA، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، کنترل پایداری الکتریکی، هشدار دهنده انحراف از خطوط، تشخیص نقاط کور، ترمز پارک برقی به همراه توقف خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، ایربگ راننده، سرنشین و جانبی و  سیستم تشخیص مانع مجهز است.

بهمن فیدلیتی

با توجه به آغاز تولید آزمایشی این خودرو در خط تولید بهمن موتور، پیش بینی می شود فیدلیتی به زودی وارد بازار شود. این خودرو قرار است با داخلی سازی 30 درصد به تولید انبوه برسد و با این حساب می توان گفت کراس اوور اولین خودرویی است که با داخلی سازی به نسبت بالا در یکی از خودروسازان خصوصی حضور پیدا می کند. در نمایشگاه قطعات خودروی سال ۱۳۹۹ هم شرکت کروز بخشی از قطعات و اجزای الکتریکی، ایمنی و… فیدلیتی را به نمایش گذاشت و به این ترتیب اعلام کرد که تامین این قطعات محصول جدید گروه بهمن توسط ظرفیت های داخلی آغاز شده است.


برخورد نزدیک با کوپا T210 فیس لیفت


کارمانیا – بی وای دی تانگ 2021

بی وای دی تانگ

بر اساس مستندات منتشر شده در فضای رسانه ای کشور، شرکت خودروساز کارمانیا شرایط حضور دو دستگاه بی وای دی تانگ جدید ۲۰۲۱ را برای انجام تست های فنی فراهم کرده است و می خواهد این کراس اوور جدید را به فهرست محصولات خود اضافه کند. البته چند سال پیش نیز کارمانیا قصد عرضه بی وای دی تانک و یکی 2 خودروی دیگر را در ایران داشت، اما سرانجام این وعده ها محقق نشد و در نهایت کارمانیا با بی وای دی S6 که چندان خودروی موفقی نبود به فعالیت خود ادامه داد.

بی وای دی تانگ


400 کیلومتر تست و بررسی میدانی بی وای دی S6 در شهر و جاده


پیگیری ها نشان می دهد که همکاری بی وای دی و طرف ایرانی همچنان برقرار است و این احتمال هم وجود دارد که کارمانیا ایفای تعهدات مربوط به خودروهای بی وای دی را با تولید تانگ انجام دهد. بدیهی است که در شرایط فعلی، باید اولویت کاری شرکت خودروسازی کارمانیا رفع مشکلات حواله داران خود باشد و بتواند در کمترین زمان ممکن، تعهدات مربوط به کراس اوورهای قبلی بی وای دی را ایفا کند. البته به گفته مشتریان کارمانیا، این شرکت خودروسازی به آن ها اعلام کرده است که تا پایان اردیبهشت ماه جاری، تکلیف محصول بنزینی و جدید این خودروساز بخش خصوصی مشخص می شود و حواله داران این شرکت می توانند از محصولات جدید را جهت تحویل انتخاب کنند.


بررسی مدل قبلی بی وای دی تانگ را در اینجا بخوانید


بی وای دی تانگ خودرویی با بهای فراتر از ۴۵ هزار دلار در بسیاری از بازارها به شمار می رود. البته امروزه این خودرو در نسخه بنزینی تک دیفرانسیل قیمتی حدود ۱۹ تا ۲۵ هزار دلار پیدا کرده است. با معرفی نسخه بنزینی تانگ، می توان این خودروی جدید را نسل جدید بی وای دی S7 معرفی کرد. زیرا از نظر ابعاد و اندازه، کلاس فنی و… در رده S7 قرار دارد و به راحتی تانگ جای خالی آن کراس اوور را پر می کند. بی وای دی تانگ بنزینی ۲۰۲۱ به پیشرانه دو لیتری توربو و GDi مجهز است که توان ۱۹۵ تا ۲۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. یکی از ویژگی های تانگ بنزینی انتقال حداکثر گشتاور در ۱۵۰۰rpm است. ترکیب این پیشرانه با اتصال به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک (در برخی نسخه ها از نوع دو کلاچه است) باعث می شود تا بی وای دی تانگ بنزینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۶ ثانیه ثبت کند.

بی وای دی تانگ



هنوز مشخص نیست کارمانیا این خودرو را با چه امکاناتی در ایران عرضه می کند و چه قیمتی برایش در نظر می گیرد. اما بی وای دی تانگ در چین از امکاناتی نظیر رینگ ۱۸ اینچی آلیاژی، فرمان کمکی برقی با قابلیت تنظیم حساسیت، سقف پانارومیک، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، حالت رانندگی اسپرت، عادی و اقتصادی، نمایشگر وسط با تغییر به صورت افقی و عمودی، نمایشگر صفحه اطلاعات خودرو، صندلی های جلو برقی، حافظه صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، تریم داخلی چرم، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم تهویه اتوماتیک سه گانه، درب صندوق برقی با سنسور حرکتی، نور بالای اتوماتیک، سنسور نور و باران، روشنایی هوشمند چراغ ها در باران، سنسور باد لاستیک، بخار زدای شیشه جلو هوشمند، چراغ های جلو تمام LED و … بهره می برد و در 2 مدل 5 و 7 نفره عرضه می شود.

بی وای دی تانگ


تست و بررسی میدانی بی وای دی F3 در جاده چالوس


ماموت خودرو – دایون V5

پیکاپ دایون V5 (1)

تست ها و آزمایش های فنی پیکاپ جدید ماموت خودرو آغاز شده و قرار است تا بزودی دایون V5 با نشان اختصاصی این خودروساز خصوصی به بازار بیاید. پیکاپ دایون V5 یک خودروی شاسی مستقل است که در بازارهای مختلف با پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود و امکان سفارش گذاری آن در نسخه دو دیفرانسیل فراهم است. این خودرو از نظر ساختار و پلتفرم مشابه به دانگ فنگ P16 و فودی F22 بوده و با توجه به تصاویر موجود قرار است که با پیشرانه دو لیتری توربو میتسوبیشی وارد بازار ایران شود.

پیشرانه دایون V5 به ۴F20TC معروف است که بر روی فوتون تونلند جدید ایران خودرو هم نصب شده و ۲۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه میتسوبیشی در خودروهای مختلف، قدرتی در بازه ۱۶۰ تا ۲۲۱ اسب بخار دارد و هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که بر روی دایون V5 چه مقدار قدرت و توان گشتاوری را تولید می کند.

پیکاپ دایون V5 (2)


بررسی پیکاپ دایون V5 را در اینجا بخوانید


موتور میتسوبیشی دایون V5

دایون V5 با پیشرانه دو لیتری توربو به جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز بوده و در این بحث ساختار فنی متفاوتی نسبت به فوتون تونلند توربو بنزینی دارد. همچین ماموت خودرو نسخه استاندارد دایون V5 را به جای مدل کشیده تر و بزرگ تر برای بازار ایران انتخاب کرده است. نمونه های اولیه دایون V5 با دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ های آلومینیومی، کامپیوتر سفر، تهویه الکتریکی و دیجیتال، نمایشگر لمسی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت و… به ایران آمده اند.

پیکاپ دایون V5 (4)

البته بدیهی است این خودروها جهت تست به ایران آمده اند و امکانات و تجهیزات رفاهی نصب شده روی آن ها نهایی نیست. با توجه به حضور رقبایی همچون KMC T8، فوتون تونلند S بنزینی توربو و…، این احتمال داده می شود که ماموت خودرو، پیکاپ V5 را با امکانات بیشتری مانند سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، دوربین عقب، سنسور نور و… رونمایی کند.


تست و بررسی پیکاپ آمیکو در پارک ملی خجیر


 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی