پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیگنیتی پرایم

معرفی و بررسی دیگنیتی پرایم، محصول جدید گروه بهمن

شاید در ماه های اخیر تیزرها، تصاویر و بیلبوردهای یک خودروی جدید با ظاهری متفاوت نظرتان را به خودش جلب کرده باشد. در مورد محصول جدید گروه بهمن صحبت می کنیم. خودرویی که بر اساس محصولی به نام IX5 از یک خودروساز چینی شکل گرفته و با نشان اختصاصی گروه بهمن به نام دیگنیتی در […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

شاید در ماه های اخیر تیزرها، تصاویر و بیلبوردهای یک خودروی جدید با ظاهری متفاوت نظرتان را به خودش جلب کرده باشد. در مورد محصول جدید گروه بهمن صحبت می کنیم. خودرویی که بر اساس محصولی به نام IX5 از یک خودروساز چینی شکل گرفته و با نشان اختصاصی گروه بهمن به نام دیگنیتی در ایران عرضه می شود.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

دیگنیتی به معنای ((کرامت)) و است و این خودرو دیگنیتی پرایم نام دارد. دیگنیتی پرایم بعد از گمانه زنی ها و اخبار و شایعات مختلف، اواخر آبان ماه به صورت رسمی از سوی گروه بهمن معرفی شد.

دیگنیتی پرایم

می توان گفت این خودرو ترکیب و ظاهری فمینیستی داشته و به نظر می رسد خانم ها هم از آن استقبال مناسبی از آن به عمل بیاورند. جالب اینجاست که گروه بهمن نیز از حضور لیلا زارع برای معرفی این خودرو در تیزر تبلیغاتی استفاده کرده است.

دیگنیتی پرایم-لیلا زارع

در طراحی این کراس اوور تازه وارد سبک طراحی کوپه مانند دنبال شده است. قسمت عقب شیبدار طراحی شده و دیگنیتی پرایم با این حالت قسمت عقب، جلوپنجره بزرگ، چراغ های به هم پیوسته عقب و رینگ های 18 اینچی ترکیب جالبی را به نمایش می گذارد.

دیگنیتی پرایم

در قسمت عقب یک دیفیوز اسپرت با خروجی های جذاب اگزوز طراحی شده، اما اندازه چراغ های روی سپر بیش از حد بزرگ است و با این ترکیب همخوانی ندارد.

دیگنیتی پرایم

کابین و صندوق بار جادار

دیگنیتی پرایم کراس اووری با طول 4685 میلی متر، عرض 1865 میلی متر و ارتفاع 1645 میلی متر، یک کراس اوور متوسط به حساب می اید. فاصله محوری 2790 میلی متری باعث شده تا کابین جاداری داشته باشد و فضای پای سرنشینان جلو و عقب مناسب باشد. فضای سر سرنشینان عقب با توجه به شیب سقف چندان مناسب نیست، اما این خودرو با صندوق بار 780 لیتری، یکی از بزرگ ترین فضاهای بار را در این کلاس در اختیار دارد و کاملا برای استفاده خانوادگی مناسب است.

دیگنیتی پرایم

استفاده از چرم مصنوعی در دیزاین کابین و صندلی ها، حس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. گروه بهمن همیشه به ساخت خودروهای با کیفیت شهرت داشته و حتی در زمان شراکت با خودروسازان چینی نیز سعی کرده با کیفیت ترین خودروهای چینی را در بازار ایران عرضه کند.

دیگنیتی پرایم

خودروهای هاوال گواه این ادعا هستند. اما تحریم ها به هاوال اجازه ادامه کار در ایران را نداد و حالا به نظر می رسد دیگنیتی قرار است جای خالی هاوال را در سبد محصولات بهمن موتور پر کند. دیگنیتی پرایم خودروی نسبتا لوکسی به حساب می آید و فهرست امکانات متنوع آن نظر خریدار را به خود جلب می کند.

دیگنیتی پرایم

امکانات و آپشن های دیگنیتی پرایم

از جمله امکانات جالب توجه دیگنیتی پرایم می توان به ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری،دوربین ثبت رانندگی، ایربگ های جلو و جانبی (4 ایربگ)، سقف پانوراما 2 تکه، درب صندوق بار برقی، دوربین عقب، سنسورهای فاصله سنج جلو و عقب، دوربین 360 درجه، صندلی برقی 6 حالته راننده، صفحه نمایش 10.25 اینچی، استارت دکمه ای و قابلیت ورود بدون کلید، اتولایت، برف پاک کن اتوماتیک، تهویه اتوماتیک و دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و فرمان برقی اشاره کرد.

دیگنیتی پرایم

مشخصات فنی دیگنیتی پرایم

این کراس اوور خوش قیافه چینی به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می تواند 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در دورهای پایین 1800 تا 4000 در اختیار راننده قرار می گیرد.

اما گیرباکس CVT این خودرو که به منظور کاهش مصرف سوخت در کنار این پیشرانه قرار داده شده، چندان با قابلیت های اسپرت هماهنگی ندارد و در نهایت رانندگی با دیگنیتی حالتی میانه دارد. همچنین راننده می تواند وضعیت رانندگی را در 3 حالت نرمال، اسپرت یا زمستانی تنظیم کند.

دیگنیتی پرایم

قطعات منفصله این خودرو به ایران رسیده و تولید دیگنیتی پرایم از دی ماه در گروه بهمن آغاز شده است. قیمت دیگنیتی پرایم از سوی مدیرعامل گروه بهمن 760 میلیون تومان اعلام شده و در سال 1400 به دست خریداران می رسد.

کاتالوگ دیگنیتی پرایم

کاتالوگ دیگنیتی پرایم

سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

هر سال نسخه جدیدی از دیگنیتی به بازار عرضه می شود

دیگنیتی در بیلبوردهای شهر تهران به نمایش درآمد

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

چینیِ بد شانس!/ برخورد نزدیک با کوپا T210 فیس لیفت

کراس‌اوور چینی متفاوت/ تجربه رانندگی با چانگان CS35

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

با جک X8 آشنا شوید/ بزرگ ترین محصول جک در سری X چه مشخصاتی دارد؟

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

اختلاف سلیقه/ مقایسه کیا سورنتو و هیوندای سانتافه در بازار خودروهای دست دوم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی