پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کی ام سی K7

یک قدم تا پیروزی!/ معرفی کی ام سی K7 محصول جدید کرمان موتور

کی ام سی K7 محصول جدید کرمان موتور است که با بدنه بزرگ، امکانات متنوع و پیشرانه پرقدرت در رده کراس اوورهای متوسط رو به بالا جای می گیرد و قرار است به زودی با قیمتی حدود یک میلیارد تومان در بازار خودرو کشور عرضه شود. بررسی اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو تحریم صنعت […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

کی ام سی K7 محصول جدید کرمان موتور است که با بدنه بزرگ، امکانات متنوع و پیشرانه پرقدرت در رده کراس اوورهای متوسط رو به بالا جای می گیرد و قرار است به زودی با قیمتی حدود یک میلیارد تومان در بازار خودرو کشور عرضه شود.

بررسی اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

تحریم صنعت خودروسازی ایران و لغو قراردادهای خودروسازان داخلی با کمپانی های اروپایی و آسیایی از یک سو و ممنوعیت واردات از سوی دیگر، باعث شد تا در چند سال گذشته بازار خودرو کم هیجان و بدون اتفاق خاصی به کار خود ادامه دهد. خودروسازان داخلی اما کم کم راه تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود را پیدا کردند. بعضی شرکت ها مثل ایران خودرو و سایپا سراغ خودروهای ملی جدید و رفتند و خودروسازان خصوصی در همکاری با شرکای چینی خود راهی پیدا کردند تا بتوانند خودروهای جدید سرزمین اژدها را به خطوط تولید خود بیاورند.

خط تولید هیوندای در کرمان موتور

یکی از این خودروسازها که همیشه سبد متنوعی از خودروها را عرضه کرده، کرمان موتور است. خودروسازی که سال ها شریک تجاری هیوندای، جک و لیفان بوده است. پای خودروهای جک توسط کرمان موتور به ایران باز شد و چیزی نگذشت تا محصولات این خودروساز، در دسته پرفروش ترین خودروهای چینی بازار ایران قرار گرفتند. خودروهای جک همیشه به کیفیت قابل قبول، امکانات متنوع نسبت به برچسب قیمت و خدمات پس از فروش مناسب در ایران مشهور بوده اند.


بررسی کی ام سی T8 همزمان با عرضه رسمی در بازار (اینجا کلیک کنید)


حالا کرمان موتور توانسته امتیاز لوگو و برندی مستقل را از این خودروساز بگیرد و در حال حاضر محصولات جدید جک را با برند اختصاصی کی ام سی KMC در ایران تولید و عرضه می کند. نخستین خودروی کرمان موتور که با برند KMC به بازار آمد، پیکاپ 2 دیفرانسیل و درشت هیکل T8 بود. خودرویی که به تازگی پلاک شده و به دست خریداران رسیده است. اما به دومین خودرویی می رسیم که قرار است به زودی با برند KMC در بازار خودروی کشور حاضر شود.

کی ام سی K7

اگر خاطرتان باشد، پیش از از سرگیری تحریم ها قرار بود کرمان موتور شاسی بلند لوکس جک با نام S7 را در ایران عرضه کند. خودرویی که نسبت به S5 ابعاد بزرگ تری داشت، آپشن هایش بیشتر بود و البته قرار بود با قیمت گران تری به دست خریداران برسد. در نهایت هرگز پای جک S7 به ایران نرسید و کرمان موتور فروش این خودرو را آغاز نکرد.

جک S7

جک S7 (پیش از فیس لیفت)

تا اینکه خودروسازی جک اواسط سال 2020 نسخه فیس لیفت شده S7 با نام X7 بر اساس همان پلت فرم قبلی رونمایی کرد. کراس اووری کاملا مدرن که مطابق با استانداردهای روز طراحی و ساخته شده و حالا قرار است توسط کرمان موتور با برند KMC و نام K7 در ایران عرضه شود.


تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید


کی ام سی K7 با چه خودروهایی رقابت می کند؟

اگر می خواهید بدانید کی ام سی K7 در کدام کلاس قرار می گیرد، کافیست بدانید خودروهایی از جمله چری تیگو 7، بهمن فیدلیتی و SWM G01 رقبای این کراس اوور لوکس هستند. این کراس اوور متوسط رو به بالا با طول 4776 میلی متر، عرض 1900 میلی متر، ارتفاع 1760 میلی متر و فاصله میان 2 محور 2750 میلی متر تقریبا هم اندازه سانتافه 2018 است.

سال ها S5 نقش بهترین کراس اوور جک در ایران را بازی می کرد. اما همیشه جای خالی یک کراس اوور بزرگ تر، لوکس تر و پرقدرت تر در ایران احساس می شد که حالا کی ام سی K7 قرار است این جای خالی را پر کند.

کی ام سی K7

طراحی هوشمندانه بدنه و کابین کی ام سی K7

کی ام سی K7 طراحی متفاوت و هوشمندانه ای دارد. در این چند سال اخیر پیشرفت چینی ها در طراحی خودرو جوری بوده که دیگر نمی توانید به راحتی از آن ها انتقاد کنید. کی ام سی K7 نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توانید به ظاهر این خودرو نمره ای قابل قبول بدهید. طراحی قسمت K7 از کراس اوورهای آلمانی الهام گرفته شده و چراغ پیوسته عقب در کنار 2 خروجی اگزوز در 2 طرف سپر، نمایی جالب و هماهنگ را رقم زده است. در قسمت جلو نیز این طراحی خاص و تهاجمیست که نظر شما را به خودش جلب می کند.

کی ام سی K7

در قسمت جلو پروژکتورها روی سپر جا خوش کرده اند و چراغ اصلی بسیار باریک طراحی شده است. راهنمای رونده و نوار دی لایت از مشخصه های چراغ های جلو هستند. این فرم چراغ در ترکیب با جلو پنجره بزرگ و مقعر نمای جالبی را رقم زده که شکل و شمایل سانتافه جدید و بعضی خودروهای کره ای را در ذهن بیننده تداعی می کند.

کی ام سی K7

کی ام سی K7 در بعضی بازارها به صورت 7 نفره عرضه شده، اما کرمان موتور مدل 5 نفره را برای بازار ایران انتخاب کرده که صندوق بار جادارتری دارد. این کراس اوور متوسط که بر پایه جک S7 شکل گرفته، صندوق باری به بزرگی 960 لیتر دارد و از این جهت می توانید در سفرهای خانوادگی حسابی روی ان حساب کنید.

کی ام سی K7

کابین کی ام سی K7 نه تنها در زیبایی دست کمی از طراحی بدنه ندارد، بلکه می توانیم ترکیب آن را هماهنگ تر و جذاب تر از بدنه هم ارزیابی کنیم. فرمان دی کات، تریم نقره ای طرح دار به همراه قطعات مشکی پیانویی، صفحه نمایش 12.3 اینچی با کیفیت و با جانمایی عالی، صفحه آمپر پشت فرمان تمام دیجیتالی که تم رنگی آن قابل تغییر است و صندلی های خوش فرم، همه و همه از جذابیت های کابین K7 به شمار می روند.

کی ام سی K7

امکانات کی ام سی K7

کی ام سی K7 را باید کراس اووری با آپشن های متنوع و جذاب به شمار بیاوریم. البته در نسخه اولیه که توسط کرمان موتور در حال تست و بررسی است، بعضی آپشن ها نظیر گرمکن و سردکن صندلی های جلو و سنسور باران حذف شده اند. اما با این حال کی ام سی K7 با امکاناتی اجمله 4 کیسه هوا، سقف پانوراما، سنسور نور، سنسورهای فاصله سنج جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، پوشش چرمی فرمان و صندلی ها با دوخت قرمز، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای و ورود به کابین بدون کلید، درب صندوق بار برقی، سیستم روشن شدن خودرو توسط ریموت، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه مجزا برای ردیف عقب، سیستم صوتی اینفینیتی، چرخش چراغ های جلو در پیچ، دوربین 360 درجه، صندلی های برقی جلو و سیستم حافظه صندلی راننده جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد.

کی ام سی K7

مشخصات فنی کی ام سی K7

اما سراغ دیگر مزیت کی ام سی K7 می رویم. پیشرانه قدرتمند و گیرباکس هوشمند، از جمله مهمترین ویژگی های مثبت کی ام سی K7 به شمار می روند. پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ K7 با نسخه فیس لیفت جک S5 فیس لیفت مشترک است و لقب قوی ترین پیشرانه 1.5 لیتری بازار را به خود اختصاص می دهد.

این پیشرانه می تواند 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بیشینه این گشتاور در از دور 1500 RPM در اختیار راننده قرار می گیرد و به همین دلیل این کراس اوور 1.7 تنی در شتابگیری اولیه عملکرد قابل توجهی دارد.

کی ام سی K7

این پیشرانه در کی ام سی K7 با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه جفت می شود. این گیرباکس هماهنگی مناسبی با پیشرانه داشته و با تعویض های سریع جلوی هدر رفت قدرت موتور را می گیرد. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور چینی حدود 8 لیتر در 100 کیلومتر است. طبق اطلاعات به دست آمده، این کراس اوور لوکس کرمان موتور قرار است با قیمت 950 میلیون تا یک میلیارد تومان در بازار عرضه شود.

نوشته: میلاد میرعابدینی

پینوشت: عکس های استفاده شده در این گزارش مربوط به نمونه خارجی بوده و نسخه تولید داخل این خودرو با لوگوی کی ام سی KMC عرضه خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی