پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو ری را

ری‌را در راه بازار / پژو 2008 ایرانی چند؟

بر اساس اخبار واصله، به زودی اولین مرحله از فروش ری‌را توسط ایران خودرو آغاز خواهد شد.

مهدی درفشی
یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بد نیست بدانید که ری‌را بر اساس نسل دوم پژو 2008 و روی پلتفرم PF1 ساخته شده است و با توجه به مشخصات فنی و فهرست تجهیزات ایمنی و رفاهی، می توان آن را قوی ترین و کامل ترین خودروی تولید داخل برشمرد. البته در مورد ری‌را چیزی که ذهن همه را درگیر کرده، قیمت آن است. فروش ری‌را با قیمتی رقابتی، عرصه را برای کراس اوورهای مونتاژی تنگ خواهد کرد؟

ایران خودرو ری را

آن طور که پیداست، به زودی ایران خودرو فروش اولین کراس اوور ملی خود را در سامانه یکپارچه آغاز خواهد کرد و به احتمال زیاد، از اواخر تابستان سال جاری شاهد ورود ری‌را به جاده‌ های کشور باشیم. تا این لحظه، قیمت نهایی ری‌را توسط ایران خودرو اعلام نشده است اما انتظار می رود که این کراس اوور ایرانی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان به دست مصرف کننده برسد.

ایران خودرو ری را

 

البته باید این نکته را هم درنظر داشت که قیمت ری‌را در بازار فراتر از یک میلیارد تومان خواهد بود و موانع ایجاد شده برای فروش مستقیم خودرو به مصرف کننده واقعی و واسطه گری برخی از خریداران، سبب ایجاد اختلاف قیمت ری‌را در بازار و کارخانه خواهد شد. ری‌را جز معدود خودروهای تولید داخل است که از لحاظ پلتفرم، قدرت پیشرانه و سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی توانایی رقابت با خودروهای مونتاژی را دارد و تیراژ بالاتر تولید آن نسبت به مونتاژی ها، قطعا سبب رقابتی تنگاتنگ در بازار کراس اوورها خواهد شد.

ایران خودرو ری را

پیشرانه ری‌را چیست؟

قلب تپنده این کراس اوور ایرانی، پیشرانه ی EF7PTC (EF7 پلاس توربوشارژ) با توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور است و این نیرو توسط جعبه دنده شش سرعته خودکار ساخت DAE به چرخ های جلو منتقل می شود. با این تفاسیر، روی کاغذ و بدون درنظر گرفتن ابعاد، ری‌را در بازار کشور در مقابل تیگارد ایکس35، ام وی ام ایکس55 پرو و هایما اس5 قرار خواهد گرفت.

تجهیزات ایمنی و رفاهی کراس اوور ملی ایران خودرو

ایران خودرو ری را

ایران خودرو قرار است تا اولین کراس اوور خود را با دستی پر به مصاف رقبای رنگارنگ مونتاژی حاضر در بازار کشور بفرستد. در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی ایکو ری‌را، مواردی از جمله چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، ترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم نگهدارنده خودرو در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب و جلو، سیستم پایش فشار باد لاستیک ها، دوربین پارک عقب، مالتی مدیا 12 اینچی، 9 بلندگو، صندلی برقی سرنشینان جلو، گرمکن صندلی راننده، نورپردازی داخل کابین، پشت آمپر دیجیتال، کروز کنترل، لیمیتر، سانروف، سنسور نور و باران، کی لس استارتر و سیستم ورود و خروج بدون کلید دیده می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی