پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاسی بلند آفرودی هاوال H9

معرفی نسل جدید شاسی بلند آفرودی هاوال H9

شرکت خودروسازی مطرح گریت وال (GWM) از نسخه جدید خودرو شاسی بلند هاوال H9 برای بازار کشور چین رونمایی کرد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اولین رونمایی از خودرو هاوال H9 جدید در سال ۲۰۲۳ و در جریان یک رویداد در کشور روسیه صورت گرفت. پس از آن برند هاوال در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی تصاویر جدیدی از نسل دوم H9 منتشر کرد و حال قرار است جزئیات مهم از جمله قیمت، آپشن‌ها و زمان عرضه رسمی این خودرو در جریان نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ اعلام شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این محصول می‌پردازیم.

معرفی هاوال H9 2024

مشتریان قادر خواهند بود این خودرو را با چهار رنگ سفید، مشکی، خاکستری و سبز سفارش دهند. از نظر طراحی ظاهری باید گفت هاوال H9 جدید طرح جعبه‌ای بدنه را انتخاب کرده و در بخش جلو شاهد جلوپنجره‌ای بزرگ با نوارهای کرومی و چراغ‌های گرد هستیم. شکل بدنه مستقیم است و دارای دستگیره‌های درب سنتی، قفسه‌های سقف مشکی، سانروف پانوراما و رینگ‌های 19 اینچی دوبل شش پره است و لوگوی حروف HAVAL در داخل جلوپنجره تعبیه شده است. در بخش پشتی هم لاستیک زاپاس روی در نصب شده و چراغ‌های مستطیلی عمودی هم در طرفین دیده می‌شوند. مدل‌های بنزینی H9 دارای رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی هستند درحالی‌که مدل‌های دیزلی فقط با رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه می‌شوند.

بسته به پیکربندی عقب و دارا بودن لاستیک زاپاس خارجی یا جعبه ذخیره سازی، هاوال H9 جدید در طول، عرض و ارتفاع با سه ابعاد 5070/1976/1930 میلی متر و فاصله بین دو محور 2850 میلی متر 4950/1960/1930 میلی متر و فاصله بین دو محور 2850 میلی متر 5000/1976/1930 میلی متر و فاصله بین دو محور 2850 میلی متر و به صورت 5 نفره و 7 نفره عرضه می‌شود

یکی دیگر از ویژگی‌های شاسی‌بلند جدید گریت وال را می‌توان روف راک با حداکثر ظرفیت حمل ۷۵ کیلوگرم دانست. پله‌های جانبی برقی نیز به‌صورت خودکار باز و بسته می‌شوند.

مشخصات فنی و امکانات HAVAL H9 2024

در بخش فنی، هاوال H9 جدید از پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی با حداکثر قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتون متر بهره می‌برد. این نیرو توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به جهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. این خودرو قبلاً با پیشرانه ۲.۴ لیتری توربودیزل نیز عرضه شده است. قدرت و گشتاور این پیشرانه ۱۸۴ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتون متر است و با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک پشتیبانی می‌شود.

این خودرو همچنین به سیستم چهار چرخ محرک TOD (گشتاور بر حسب تقاضا) BorgWarner به همراه سه قفل دیفرانسیل در جلو، وسط و عقب مجهز شده است. مصرف سوخت اچ 9 جدید 10.7 لیتر در 100 کیلومتر (WLTC) است. زاویه نزدیک شدن و خروج هاوال h9 جدید به ترتیب 31 درجه و 26 درجه است.

بر اساس تصاویر جاسوسی منتشر شده، نسل دوم هاوال H9 ممکن است همان سبک طراحی داخلی هاوال رپتور را داشته باشد. همچنین در کنسول مرکزی دکمه‌های فیزیکی متنوع، شیفتر دنده، دکمه چرخان و بخش مخصوص قرار دادن اشیای مختلف وجود دارند. پیش‌بینی می‌شود این خودرو از امکاناتی نظیر کلاستر ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال راننده، نمایشگر کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی با بهره‌گیری از تراشه داخلی کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵، دوربین پانوراما ۵۴۰ درجه، نمایشگر هدآپ (W-HUD)، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی با سیستم اتلاف گرما، سیستم خودران سطح دو، اتو پارک و کروز کنترل تطبیقی هوشمند بهره مند باشد.

اطلاعات تکمیلی، آپشن‌ها و قیمت نهایی این خودرو در چند روز آینده منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است نسخه کنونی هاوال H9 در مدل پایه حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد و بهای مدل‌های فول آن به حدود ۳۹ هزار دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی