پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لکسوس ES200

5 ستاره ایمنی لوکس، از ژاپن برای آمریکا در ایران

لکسوس از آن نام ها و برندهای خودرویی است که هیچگاه نمی توان از کنار آن بی تفاوت گذشت. درواقع باید لکسوس را نگاهی ژاپنی به سلیقه آمریکایی دانست. بعد از سالها که برندهای ژاپنی و سرآمد آنها یعنی تویوتا بازار جهان و البته مهم ترین بازار آن دوران یعنی آمریکا را با خودروهای اقتصادی و جان سخت خود تسخیر کرده بودند لازم بود تا به عرصه لوکس سازی وارد شوند. لکسوس که ابتدا در کارخانه ای در شهر نشویل ایالت تنسی آمریکا تولید شد درواقع پاسخ تویوتا به سلیقه لوکس سواران آمریکایی بود.

علیرضا بشارتی
یکشنبه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

لکسوس در ایران:

با توجه به اینکه اصولاً سلیقه بازار خودرو در ایران شباهت بالایی با سلیقه بازار خودروی آمریکا دارد، همواره لکسوس یکی از برندهای پر خواهان در کشور بوده است. از سال 2008 که اولین بار این برند به صورت رسمی به کشور پا گذاشت تا زمان ایجاد محدودیت های وارداتی، پیوسته یکی از برندهای مهم و اصلی وارداتی به کشور بوده است. در عرصه بین الملل نیز به طور قطع باید لکسوس را یکی از برندهای نماد کیفیت، ایمنی، آرامش و لوکس بودن دانست. بخصوص سدان های ساخت لکسوس همیشه به داشتن سیستم تعلیق های بسیار نرم و بی سر و صدا معروف بوده اند.

بازگشت لکسوس به ایران:

حالا در دور جدید واردات پس از آنکه برندهایی مانند تویوتا و هوندا و که بازار سالها تشنه ورود آنها بود به بازار راه یافتند، پرچمدار برندهای ژاپنی یعنی لکسوس نیز درحال ورود به بازار کشور است. آذر یورد سال شرکت تبریزی وارد کننده خودرو بعد از ارائه برند خوشنام و پر طرفدار هوندا حالا به سراغ سردمدار برندهای ژاپنی در دنیا یعنی لکسوس رفته است و یکی از پرفروش ترین محصولات آن یعنی ES200 را در سامانه جانبازی ارائه کرده است.

لکسوس ES200 رقیب جدی آلمانی های پرطرفدار:

لکسوس ES200

سری ES لکسوس یکی از اولین محصولات این برند لوکس ژاپنی-آمریکایی است. با توجه به اینکه هدف لکسوس از ابتدا تولید خودروهای لوکس بود، در زمان تولد این برند یعنی اواخر دهه 1980 لوکس بودن مترادف با سدان های بزرگ بود. به همین دلیل لکسوس نیز از LS و ES شروع کرد. لکسوس LS از همان زمان تا به امروز پرچمدار سدان های لوکس ژاپنی بوده و هست. اما این لکسوس ES است که اکنون پرفروش ترین سدان این خانواده است.

لکسوس ES در بازار جهانی با خودروهایی نظیر بی ام و سری 5، مرسدس بنز کلاس E، آئودی A5 و خودروهایی از این دست مقایسه می شود. یعنی یک سدان لوکس بزرگتر از متوسط. از نظر میزان فروش نیز رقابت تنگاتنگی با مرسدس بنز و بی ام و دارد و در بسیاری از بازارها از هردو پیشی گرفته است. لکسوس ES درواقع بر پلتفرم مشترکی با تویوتا کمری بنا شده است و به نوعی می توان آن را یک تویوتا کمری بی نقص لوکس دانست. البته طراحی، کیفیت قطعات و مونتاژ آن تفاوت قابل ملاحظه ای با تویوتا دارد. به گونه ای که گویا تویوتا کمری را دانشجویان کاردانی پیام نور طراحی کرده باشند و لکسوس ES را استادان دکتری دانشگاه تهران.

نمای بیرونی لکسوس ES200:

لکسوس ES200

در نمای بیرونی لکسوس ES یک طرح خشن و هیجانی دارد. از روبرو که به آن بنگریم گویا با یک زوبین نوک تیز روبرو هستیم. خطوط بسیار تیز و صلب در طراحی بدنه به گونه ای هماهنگ شده اند که گویا قصد دارند صرفاً لوگوی بزرگ لکسوس در میان جلو چنجره را نشان دهند. یک جلوپنجره بزرگ طرح X با خطوط شکسته L مانند به هرچه تهاجمی تر شدن این چهره کمک کرده است. چراغ های باریک و کشیده به همراه یک دی لایت به شکل L افقی که زبان طراحی این روزهای لکسوس است نیز در هماهنگی کامل با طرح کلی خودرو قرار دارند.

در نمای کنار با یک سدان بسیار کشیده و بزرگ روبرو هستیم. با وجود اینکه لکسوس ES در واقع سدان متوسط در خانواده لکسوس محسوب می شود اما به واقع یک سدان با طول 4975 میلیمتر و فاصله محوری 2870 میلیمتر را در بازار ایران نمی توان متوسط دانست. البته که از این نظر بین بی ام و سری 5 با 4963 میلیمتر و مرسدس بنز کلاس E با 4984 میلیمتر قرار می گیرد. این به آن معناست که در سالهای ممنوعیت واردات به کشور، خودروها در دنیا بزرگتر شده اند. رینگ های ES علیرغم طراحی جالبی که دارند به سبک همیشگی سدان های تویوتا، نسبت به رقبا ابعاد کوچکتری داشته و 17 اینچی هستند. ستون C نیز به سبک خودروهای فست بک طراحی شده است.

طراحی داخلی لکسوس ES200:

لکسوس ES200

طراحی داخلی آن به رغم سادگی فوق العاده بسیار جذاب و زیبا نیز هست. بزرگترین نقطه قوت داخل لکسوس بدون شک کیفیت بالای متریال، طراحی و مونتاژ فوق العاده آن است. یک مانیتور 10.2 اینچی در میانه داشبور زیبای آن جای گرفته است و کلاستر نیز به صورت کاملاً دیجیتالی با یک گرافیک زیبا طراحی شده است. سیستم تهویه دو کاناله دیجیتال هم از جمله امکانات لکسوس ES200 وارداتی به ایران است. البته در لکسوس ES200 وارداتی از برخی امکانات مانند سقف پانورامیک خبری نیست ولی سانروف همچنان وجود دارد.

امکانات و آپشن های لکسوس ES200:

در جایجای خودرو از چرم با کیفیت استفاده شده است و در کنار امکاناتی که در مانیتور آن قرار دارد تعدادی دکمه با طراحی ارگونومیک و مینیمال نیز روی داشبور تعبیه شده است. با وجود اینکه لکسوس ES وارداتی آذر یورد سال به کشور از نوع کم آپشن است اما بازهم یک لکسوس تمام عیار است و لیست قابل توجهی از امکانات را با خود به همراه دارد. برخی از این امکانات عبارتند از آینه های جانبی گرمکن دار هوشمند، شیشه های چند لایه ضد صدا، صندلی های جلو برقی به همراه گرمکن و سردکن، سیستم صوتی پریمیوم با 10 اسپیکر، شارژر وایرلس، رادار نقطه کور جانبی و عقب، کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم اتوهولد و ترمز پارک الکتریکی.

مشخصات فنی:

لکسوس ES200

در بحث قوای فنی لکسوس ES آذر یورد سال از یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی DOHC به همراه سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر هوشمند بهره می برد. این موتور توان تولید 172 اسب بخار قدرت و 206 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خروجی توسط یک جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. در ساختار زیربندی نیز لکسوس ES در جلو از سامانه مک فرسون و در عقب از مکانیز مولتی لینک بهره می برد. درضمن فراموش نکنید که لکسوس ES200 دارای 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ است.

فرصت کمتر از 48 ساعت:

در نهایت لکسوس ES200 را باید اولین خودروی سدان لوکس وارداتی به کشور در سری جدید واردات دانست. برندی که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به تولید خودروهای لوکس مشهور است و تولیدات آن حتی در پکیج های پایه و به اصطلاح لو آپشن نیز با امکانات رفاهی و کیفیت مقبول و البته حس لوکس بودن ارائه می شوند.
در انتها درجریان باشید که برای ثبت نام لکسوس ES200 در سامانه خودروهای جانبازی حداکثر 48 ساعت دیگر فرصت باقی است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت آذر یورد سال مراجعه فرمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی