پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه خودرو_تهران

درخواست تغییر شیوه مالیات نمایشگاه های خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت : شیوه مالیات نمایشگاه های خودرو سبب نارضایتی است و طبق قانون باید به نحوی دیگر محاسبه شود. علی ارسلان منصوری با اشاره به ارقام بسیار بالای مالیاتی تصریح کرد : اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در راستای این مشکل در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت : شیوه مالیات نمایشگاه های خودرو سبب نارضایتی است و طبق قانون باید به نحوی دیگر محاسبه شود.

علی ارسلان منصوری با اشاره به ارقام بسیار بالای مالیاتی تصریح کرد : اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در راستای این مشکل در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم تا راهکاری را برای این مشکل اتخاذ نمایند.

وی افزود : انتظار می رود با حل مشکل مالیات واحدهای صنفی و نمایشگاه داران خودرو ، بخشی از مشکلات این صنف در شرایطی که رکود زیادی بر بازار خودرو حاکم است حل شود.

وی گفت : تا پیش از این مالیات ها بر اساس کل قیمت خودرو محاسبه می گردید که با شفاف سازی صورت گرفته توسط اتحادیه نمایشگاه داران و اتاق اصناف، این مساله در حال بررسی است.

وی خاطر نشان کرد : بر اساس ماده یک قانون نظام مالیاتی کشور ، مالیان اصناف باید بر اساس کمیسیون دریافتی محاسبه شود به عنوان مثال چنانچه یک خودرو 100 میلیون تومانی در یکی از واحدهای صنفی به فروش برسد و نیم درصد از فروشنده و نیم درصد از خریدار کمیسیون دریافت شود از کل مبلغ کمیسیون باید 9 درصد آن به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت شود.

وی تصریح کرد : در حالی که تا پیش از این بر اساس کل قیمت خودرو ، میزان مالیات ها تعیین و محاسبه می گردید که با تلاش های صورت گرفته به زودی این اتفاق بسیار خوب مالیاتی طی هفته آینده برای واحدهای صنفی عملی خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در ادامه با توجه به تداوم رکود در بازار خودرو خاطر نشان کرد : انتظار می رود با توجه به وضعیت کنونی بازار دولت تسهیلاتی را برای خریداران خودرو اختصاص دهد تا بازار خودرو از شرایط فعلی رکود خارج شود.

منصوری اظهار داشت : متاسفانه در سال جاری به دلیل رکود طولانی بازار خودرو 19 واحد صنفی اقدام به تعطیلی نمودند که با تلاش های اتحادیه در رفع مشکلات مالیاتی ، به زودی این واحدها شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی گفت : متاسفانه بار مالیاتی بیش از 3500 واحد صنفی و نمایشگاه خودرو فاقد پروانه بر روی دوش تنها 900 نمایشگاههای دارای پروانه کسب گذاشته می شود که مسلما این مساله موجب ضربه جدی بر این صنف و فعالان در این بخش خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به تخلفات میلیاردی در بازار خرید و فروش خودرو در سال 94 گفت : از مردم در خواست می شود از واحدهای صنفی و شرکت‌های لیزینگی دارای مجوز و پروانه کسب خودروهای مورد نیاز شان را خریداری نمایند.

وی اظهار داشت : با وجود رکود بازار در سال گذشته متاسفانه کلاهبرداری‌ میلیاردی نیز در بازار معاملات خودرو صورت گرفت که بیش از 98 درصد این تخلفات توسط واحدهای صنفی بدون پروانه و شرکت‌های لیزینگی صورت گرفته است.

منصوری همچنین در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار گفت : تا این لحظه تغییر و یا کاهشی در قیمت خودروهای داخلی صورت نگرفته است ضمن اینکه هر گونه افزایش قیمت خودرو باید با تغییر در کیفیت و تنوع در مدل و آپشن ها صورت گیرد.

منبع: خبر خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی