پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چری آریزو 5

تست اختصاصی چری آریزو 5 در چین + عکس

چری سمبل پیشرفت چین در خودرو سازی چین در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی در حوزه تولید خودرو داشته است و کمپانی “چری” پیشگام این موضوع است. چری که از یک سو تولید کننده ملی و با حمایت دولت چین به حساب می آید، سمبل پیشرفت این کشور در تولید و صادرات خودروهای […]

javankhodro
جمعه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

چری سمبل پیشرفت چین در خودرو سازی

چین در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی در حوزه تولید خودرو داشته است و کمپانی “چری” پیشگام این موضوع است. چری که از یک سو تولید کننده ملی و با حمایت دولت چین به حساب می آید، سمبل پیشرفت این کشور در تولید و صادرات خودروهای مدرن است.

در سفری که خبرنگار پایگاه جوان خودرو به دعوت این خودروساز به چین داشت، ضمن بازدید از خط تولید مدرن چری، به تست فنی جدیدترین محصول سدان چری به نام آریزو5 پرداخته شد. محصولی در سگمنت C که به زودی و در نیمه اول سال 95 قرار است با قیمتی زیر 100 میلیون تومان به بازار ایران عرضه شود.

کمپانی چری که خط تولید اصلی آن در شهر وهوو چین است، ظرفیت تولید سالیانه حدود 700 هزار دستگاه خودرو و تولید یک میلیون موتور را دارد. طبق آمار چری تعداد  475000 دستگاه خودرو در 11 ماه  اول امسال به فروش رسانده است و بیش از 70% این فروش متعلق به تیگو و آریزو بوده است. چری برنامه ای فراتر از مرزهای چین دارد و در بخش های تحقیق و توسعه ، تولید، کیفیت و بازاریابی، استراتژی جهانی را دنبال می کند.

چری آریزو 5

خط تولید و کنترل کیفیت آریزو 5 ، چری چین

چری آریزو 5

خط تولید و کنترل کیفیت آریزو 5 ، چری چین

خط تولید آریزو 5 ، چری چین

خط تولید آریزو 5 ، چری چین

در حال حاضر چری یکی از 3 برند برتر چینی در کشورهای مختلف از جمله کشورهای آمریکای جنوبی و ایران است. همچنین مقام اول صادرات در بین رقبای چینی را از آن خود کرده است. در این مدت چری موفق به صادرات بیش از 1.2 میلیون خودرو به بیش از 80 کشور دنیا شده است و برای این منظور 14 مرکز تولید و 1100 شبکه نمایندگی تاسیس کرده است.

آریزو5 با موتور 1500 سی سی با قدرت 116 اسب بخار و گیرباکس اتوماتیک CVT در تست فنی امتیاز خوبی را از آن خود کرد. عملکرد مطلوب موتور، کنترل خوب خودرو و هندلینگ قابل قبول در عبور از موانع و نیز امکانات سطح خوب این خودرو، آریزو5 را جزو محصولات برجسته چینی رده بندی می کند. همچنین این خودرو از یک طراحی به روز هم در ظاهر خارجی و هم داخل کابین بهره می برد.

سری به کارخانه اصلی چری زدیم. استفاده از روبات های هوشمند که همگی ساخت آلمان و آمریکا هستند، دقت کار مونتاژ را بالا می برند و فرآیندهای کنترل کیفیت، محصول را به سمت یک مونتاژ بی نقص سوق می دهند. در طول مسیر خط تولید بارها تست های گوناگون کیفی روی خودرو صورت می گیرد، در پایان نیز آریزو5 یک بار روی مسیر ناهموار مورد بررسی قرار می گیرد که اگر زیربندی دارای نقصی باشد همانجا و در خط تولید مشکل برطرف شود.

اما بخش تولید موتور کاملا مکانیزه و روباتیک است. به نحوی که هیچ پرسنلی به طور مستقیم در کار تولید موتور دخالت فیزیکی ندارد، فقط مهندسین مربوطه از پشت سیستم های کامپیتوری، به فرآیند ساخت موتور نظارت می کنند.

 

تست فنی آریزو 5

تست فنی آریزو 5

شو روم چری در چین

شو روم چری در چین

شو روم چری در چین

شو روم چری در چین

شو روم چری در چین

شو روم چری در چین

X33 جدید

شو روم چری در چین / X33 جدید

آریزو 5

آریزو 5 و تیگو 5 جدید در حاشیه کنفرانس بین المللی چری

آریزو 5

آریزو 5 در حاشیه کنفرانس بین المللی چری

تست فنی آریزو 5

تست فنی آریزو 5

تست فنی آریزو 5

تست فنی آریزو 5

تست فنی آریزو 5

تست فنی آریزو 5

در گزارش بعدی به تازه واردهای چری به بازار ایران خواهیم پرداخت.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی