پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بررسی اینفینیتی G37 کوپه

آزمایش رانندگی با اینفینیتی G37 کوپه سری G اینفینیتی از همان ابتدای ورود به بازارهای جهانی، یار و یاور این برند بوده است. این سری در نسل اول که بین سال‌هاي 1990 تا 1996 و نسل دوم بین سال‌هاي 1998 تا 2002 تولید مي‌شد، فاقد نسخه کوپه بود. نسل سوم از سری G، به‌طور کل […]

javankhodro
جمعه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

آزمایش رانندگی با اینفینیتی G37 کوپه

سری G اینفینیتی از همان ابتدای ورود به بازارهای جهانی، یار و یاور این برند بوده است. این سری در نسل اول که بین سال‌هاي 1990 تا 1996 و نسل دوم بین سال‌هاي 1998 تا 2002 تولید مي‌شد، فاقد نسخه کوپه بود. نسل سوم از سری G، به‌طور کل مسیری متفاوت از نسل‌هاي پیشین را در پیش گرفت و طراحی مدرن آن بود که اینفینیتی را از مرز نابودی نجات داد. در سال 2003 بود که این برند نسخه کوپه سری G را عرضه کرد و به دلیل نقاط مشترک فنی با نیسان 350Z که یکی از بهترین‌هاي بازار در زمان خود بود، G35 کوپه توانست موفقیت چشمگیری را به دست بیاورد. نسل جدید سری G در سال 2003، توانست 24 هزار دستگاه بیشتر از سال قبل (40535 دستگاه) در بازار آمریکای شمالی به فروش برساند که این رقم برای سال بعد به بیش از 71 هزار دستگاه در بازار آمریکای شمالی رسید که پرفروش‌ترین سال در تأسیس این برند بوده است.

تنها با نگاهی به بدنه متفاوت اینفینیتی G کوپه نسل اول، مي‌شد به وضوح دریافت که اینفینیتی، این کوپه را کاملأ آماده به رزم و آماده راهی میدان نبرد کرده بود تا با سخت ترین رقیبش ب‌ام‌و سری 3 کوپه به مبارزه بپردازد. و G35 کوپه موفق شد تا در همان ماه‌هاي اول، رقیبش را از میدان به در کند! فروش این کوپه در سال 2006، بیش از 20 هزار دستگاه بود که این رقم 5 هزار دستگاه بیشتر از فروش سری 3 کوپه در همان سال بود. این یک موفقیت چشمگیر برای یک برند نوپای ژاپنی بود که توانست پرچم پیروزی را به رخ رقبای سرسخت و با تجربه آلمانی‌اش بکشاند.

اینفینیتی

اینفینیتی

موتور

نسل دوم سری G کوپه با موتور قدرتمندتر، کابین لوکس‌تر و ظاهر زیباتر در سال 2007 روانه بازار شد تا موفقیت نسل پیشین را حفظ کند. اولین و مهم‌ترین تغییر G کوپه جدید که با کد G37 شناخته مي‌شود، جایگزین کردن موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری با 295 اسب بخار قدرت بود. موتور جدید با همان تعداد سیلندر و 2 لیتر افزایش حجم، هم اکنون 330 اسب بخار تولید مي‌کند تا بتواند به راحتی از پس ب‌ام‌و 335i کوپه با 300 اسب بخار برآید. این موتور پیشرفته از سری VQ اینفینیتی، دارای ضریب تراکم بالاتر نسبت به موتور نسل پیشین است و از تکنولوژی‌ای به نام VVEL (حرکت متغیر سوپاپ ها) بهره مي‌برد که دائمأ در حال تغییر زمانبندی و گشودن ورودی سوپاپ‌هاست تا قدرت و گشتاور بیشتری را با مصرف سوخت و آلاینده‌هاي کمتر تولید کند. بیشینه گشتاور این موتور نسبت به نمونه 3.5 لیتری نسل قبل، تنها 2 نیوتن‌متر افزایش داشته است؛ اما بیشینه گشتاور 365 نیوتن‌متری آن در 5200 دور در دقیقه قابل استخراج است که در مقابل 363 نیوتن‌متر در 4800 دور بر دقیقه نسل پیشین، شتاب بهتری را برای G37 به ارمغان آورده است. این موتور به قدری خوب و بی‌نقص است که راه خود را به اینفینیتی FX37، EX37، M37، سدان تازه وارد Q50، شاسی‌بلندهای QX50 و QX70 و حتی نیسان 370Z و میتسوبیشی Proudia 370GT باز کرد. بنابراین با این تفاسیر مي‌توان آنرا یکی از بهترین موتورهای 6 سیلندر حال حاضر دانست.

اینفینیتی

اینفینیتی

بدنه

ظاهر تهاجمی، زیبا و متفاوت آن عاری از هرگونه آلایش و خطوط بی‌مورد است. اما طراحان با همین سادگی توانسته‌اند قدرت و سرعت را به‌خوبی به بیننده القا کنند. گویی کابین و تمامي‌ عناصر بدنه G37 کوپه در تونل باد و در معرض جریان باد به سمت عقب کشیده شده است. چراغ‌های جلو کشیده و رو به عقب به شکل حرف L، اسپویلر یکپارچه با سپر جلو و برجستگی‌هاي ماهیچه مانند طرفین کاپوت، تمام آن چیزی است که مي‌توان از نمای جلو G37 کوپه تفسیر کرد. این سادگی در نمای جانبی به اوج خود مي‌رسد که حتی یک خط هم نمي‌توان مشاهده کرد و در ادامه، این سادگی در نمای عقب به چراغ‌هایی شبیه به چراغ‌های جلو، صندوق بار صاف و یک اسپویلر کوچک ختم مي‌شود. تمامي‌ این تغییرات نسبت به نسل پیشین، باعث افزایش 2.2 سانتی‌متر در طول و 0.5 سانتی متر در عرض شده است در حالیکه ارتفاع به میزان 0.2 سانتی متر کاهش یافته و فاصله بین اکسل ها به میزان 285 سانتی‌متر باقی مانده است اگرچه فاصله عرضی چرخ‌ها در جلو به میزان 1.3 سانتی متر و در عقب به میزان 2.2 سانتی متر عریض‌تر شده است که تأثیر مثبتی در هندلینگ مي‌گذارد.

کابین

با گشودن در بزرگ این کوپه، بوی چرم شما را مدهوش مي‌کند! شاید با خود بگویید که غیرممکن است که کابین G37 کوپه از نظر کیفیت به پای آلمانی‌ها برسد اما سخت در اشتباهید زیرا کاملأ با آنها یکسان است. حتی ریچارد هَموند در فصل 21 برنامه تلویزیونی تخت‌گاز با آزمایش آلفارومئو 4C از کیفیت بد کابین گلایه کرد که چرا یک کوپه ایتالیایی باید از متریالی استفاده کند که کره‌ای‌ها هم در سدان‌هاي قیمت پایینشان استفاده مي‌کنند و در نهایت سبک بودن متریال استفاده شده را توجیهی غیرمنطقی برای کیفیت بد کابین 4C بیان کرد. اما کابین G37 با صندلی‌ها و روکش‌هاي چرمي ‌درها، و روکش نرم با بافت پلاستیک برای کنسول و سایر قسمت ها در کنار آلومنیوم برس خورده برای کنسول مرکزی، باعث شده تا این کوپه ژاپنی بتواند از نظر کیفیت پا به پای رقبای آلمانی و حتی بهتر از برخی از آنها بتازاند و با اختلاف زیادی رقبای آمریکایی را پشت سر بگذارد.

اینفینیتی

اینفینیتی

صندلی‌هاي چرمي ‌آن بسیار راحت هستند و حتی در سخت‌تر پیچ‌ها، بدن را محافظت مي‌کند اما به دلیل ارتفاع پایین سقف، ممکن است که اگر قدی بلندتر از 190 سانتی‌متر داشته باشید، به مشکل بر بخورید. صندلی‌هاي عقب هم‌چون سایر کوپه‌هاي 2+2، فضای کافی ندارد مخصوصأ فضای سر آن بسیار محدود است. اما دو سرنشین جلو مي‌توانند با نشستن بر روی صندلی‌هاي فوق‌العاده راحت چرمي ‌از سفر خود نهایت لذت را ببرند. با وجود اینکه تعداد زیادی دکمه روی کنسول مرکزی قرار گرفته، به دلیل دسته بندی شدن آنها با توجه به عملکردشان، پیدا کردن کنترل مورد نیاز کار سختی نیست. اما بهترین ویژگی کابین این کوپه، دید فوق‌العاده خوب به بیرون است که مي‌توان آنرا با سدان‌ها نیز مقایسه کرد.

اینفینیتی G37 کوپه، بزرگ‌ترین ضعف خود را در فضای بار دارد. فضای بار این کوپه 275 لیتر است و این درحالی است که صندوق بار ب‌ام‌و سری 3 کوپه 165 لیتر فضای بیشتر و آئودی A5 کوپه، 180 لیتر فضای بیشتری را در اختیار مالکش قرار مي‌دهد.

آزمایش رانندگی اینفینیتی G37 کوپه

با نشستن روی صندلی راحت راننده و مقایسه آن با سایر کوپه‌هاي همکلاس، دید سراسری بی‌نظیر به بیرون نظر شما را جلب مي‌کند. به خصوص در قیاس با کوپه‌هاي عضلانی آمریکایی که نیمي ‌از دید رو به جلو را داشبورد اشغال کرده و نیمه بقیه هم کاپوت است که دید شما را محدود مي‌کند. اما در G37 کوپه کاملأ احساس مي‌کنید که تسلط کافی دارد. موتور 330 اسبی آن‌را روشن کرده و به آرامي ‌حرکت را آغاز مي‌کنیم. وقتی که با پدال گاز با ملایمت رفتار مي‌کنید، G37 هم روی آرام خود را نشان مي‌دهد. کابین راحت و ارگونومیک با متریال‌هاي مرغوب، حس نشستن درون کابین سدانی لوکس را به شما مي‌دهد اما به محض اینکه پدال گاز را محکم مي‌فشارید، G37 آن روی خود را نشان مي‌دهد؛ سریع و خشمگین. واکنش پدال گاز بسیار سریع و بدون تأخیر صورت مي‌گیرد. فرمان آن اندکی سفت و خشک احساس مي‌شود اما به معنای واقعی دقیق است. در برخی از اتومبیل‌ها، فرمان‌ها به دلیل عدم دقت اعتماد به نفس کافی را به شما برای سریع پیچیدن نمي‌دهند اما G37 دقیقأ خلاف این امر است. این فرمان دقیق در کنار بدنه خشک، سیستم‌هاي کمکی و چرخ‌هاي پهن، هندلینگی را به شما ارزانی مي‌دارد که تنها با خزیدن مار بر روی زمین قابل مقایسه است. G37 کوپه گویی بر روی زمین میخ شده است، و مي‌تواند تندترین پیچ‌ها را با سرعت بالا بپیماید و اعتماد به نفس کافی برای انجام این کار را نیز به راننده مي‌دهد. از نظر هندلینگ و پایداری، G37 با کمتر کوپه ای در این کلاس قابل مقایسه است. 330 اسب بخار قدرت موتور، جثه 1632 کیلوگرمي‌G37 کوپه را در 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت مي‌رساند و نهایتأ مي‌تواند تا 260 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

سواری آن نیز برای یک کوپه کاملأ معقول است. نه به نرمي ‌یک سدان لوکس و نه به خشکی یک سوپراسپرت. دقیقأ مي‌توان گفت که در میانه نرمي ‌و خشکی قرار دارد. اینفینیتی G37 کوپه نه راحتی سرنشینان را فدای عملکرد اسپرت و شتاب کرده است و نه بالعکس. بلکه ترکیبی کاملأ متعادل را بین عملکرد اسپرت و راحتی برقرار کرده است که کار به هیچ وجه آسانی نیست.

اینفینیتی

اینفینیتی

ختم کلام

در یک جمع‌بندی مي‌توان گفت که G37، یک کوپه کامل بوده و تمامي‌عملکردهایی را که باید انجام دهد، به خوبی و بدون نقص انجام مي‌دهد اما تنها یک بدی دارد که نمي‌توان از آن چشم پوشی کرد. رانندگی با G37 کوپه فاقد هیجانی است که از یک کوپه اسپرت انتظار مي‌رود! هر چقدر سعی مي‌کنید که عقب آنرا منحرف کنید، G37 کوپه این امکان را به شما نمي‌دهد. به سختی مي‌توانید فریاد تایرهای پهن آن‌را در بیاورید و گرد و خاک بلند کنید. در حرکت اسلالوم، G37 کوپه همچون ماری بر روی زمین مي‌خزد بدون اینکه حتی یک درجه از مسیرش منحرف شود. تمامي‌ این موارد نشان از دقت و زحمت ژاپنی وار مهندسین اینفینیتی بوده اما همین امر، شیطنت را از این کوپه گرفته است و G37 کوپه مانند یک کودک شیطان و پر انرژی است که اجازه تخلیه کامل انرژی به آن داده نمي‌شود. حتی این فقدان هیجان را در طراحی بدنه نیز مي‌توان مشاهده کرد. اگر آنرا با رقیب اصلی‌اش یعنی ب‌ام‌و سری 4 که جایگزین سری 3 کوپه شده است مقایسه کنید، این امر کاملأ مشهود مي‌شود. یکایک خطوط داینامیک و برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هاي سری 4 شما را به وجد مي‌آورد اما در G37 کوپه، تنها برجستگی عضلانی طرفین کاپوت بوده که آنرا از سادگی مفرط خارج کرده است. حس تجملی بر حس اسپرت در این کوپه غالب است. این درست همانند آن است که به یک میهمانی بروید و همه چیز از تزیینات گرفته تا خوراکی‌ها عالی باشند اما زمانی که هیجان نداشته باشد، به شما خوش نخواهد گذشت. این امر کاملأ برای G37 کوپه صادق است. اما با تمامي‌ این تفاسیر، نباید فراموش کرد که G37 کوپه در آزمایش رو در رو در برابر ب‌ام‌و 335i کوپه توانست آن‌را مغلوب کند و در رویارویی با کادیلاک CTS کوپه با اینکه سریع‌تر بود، تنها به دلیل هیجان بیشتر رانندگی و کابین جادارتر رقیب آمریکایی تنها با فاصله‌ای اندک عقب افتاد.

مشخصات فنی اینفینیتی G37 کوپه:

آرایش فنی: موتور جلو، محور عقب

موتور: 6 سیلندر خورجینی، 3.7 لیتر، 330 اسب بخار، 365 نیوتن‌متر

وزن خشک: 1633 کیلوگرم

طول*عرض*ارتفاع: 465*182*139.5 سانتی‌متر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی