پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آغاز فصلی تازه در کلاس لوکس / معرفی کادیلاک سلستیک

کادیلاک از پرچم دار برقی تازه وارد خود پرده برداری کرده است محصولی تولید آن از دسامبر سال 2023 آغاز می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  خودوری برقی سلستیک، پرچمدار جدید کادیلاک است و تولید آن از دسامبر 2023 آغاز می‌شود‌ و اکنون مشخصات رسمی آن منتشر شده است. کادیلاک سلستیک روی پلتفرم […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۸ مهر ۱۴۰۱

کادیلاک از پرچم دار برقی تازه وارد خود پرده برداری کرده است محصولی تولید آن از دسامبر سال 2023 آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

خودوری برقی سلستیک، پرچمدار جدید کادیلاک است و تولید آن از دسامبر 2023 آغاز می‌شود‌ و اکنون مشخصات رسمی آن منتشر شده است.

کادیلاک سلستیک روی پلتفرم Ultium جنرال‌موتورز ساخته شده و دو موتور الکتریکی دارد، که مجموعاً 600 اسب‌بخار قدرت و 868 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سلستیک در مدت زمان 3.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. یک باتری 111 کیلووات‌ساعتی وجود دارد که برد 483 کیلومتری را ارائه می‌دهد. سلستیک از شارژ سریع 200 کیلووات‌ساعتی DC پشتیبانی می‌کند و در ده دقیقه برای پیمودن مسیر 126 کیلومتری آماده می‌شود.

سفر با سلستیک آرامش‌بخش است. سیستم تعلیق در بخش جلو و عقب تنظیم 5 لینک دارد و به فنرهای هوایی تطبیقی مجهز شده است. سیستم Magnetic Ride Control 4.0 برآمدگی‌های مسیر را جذب می‌کند‌‌. سیستم کنترل چرخش فعال نیز هنگام پیچیدن، از چرخش بدنه جلوگیری می‌کند. چرخ‌های عقب می‌توانند تا 3.5 درجه حرکت داشته باشند و بچرخند.

طراحی کادیلاک سلستیک

نسخه تولیدی کادیلاک سلستیک، با وجود کاپوت بلند و سقف شیب‌دارش، تقریباً مشابه کانسپت کادیلاک سلستیک آن است. هیچ دستگیره‌ای روی درها و بدنه خودرو دیده نمی‌شود و مالک آن باید دکمه‌ای را بفشارد.

کادیلاک سلستیک از مواد اولیه مرغوب و پیشرفته ساخته شده است‌. در این خودرو، 115 قطعه با پرینت سه‌بعدی وجود دارد که شامل کلید پنجره‌ها، دستگیره‌ها و تریم کنسول می‌شود. 300 قطعه از روش خم شدن ورق‌های فلزی ساخته شده‌اند. جلوپنجره و گلگیرهای جلو از آلومینیوم ریخته‌گری شده هستند‌.

خریداران کادیلاک سلستیک می‌توانند رینگ‌های 23 اینچی را سفارش دهند. برای این مدل تایرهای Pilot Sport EV میشلن در نظر گرفته شده است.

داخل کابین، یک نمایشگر 55 اینچی مورب روی داشبورد قرار گرفته است. در واقع این صفحه از دو نمایشگر تشکیل شده است. برای راننده یک اهرم فلزی و شیشه‌ای روی کنسول تعبیه شده تا این سیستم را کنترل کند‌. سرنشینان می‌توانند به راحتی از مدیا و اینترنت استفاده کنند؛ زیرا راننده دسترسی به صفحه‌نمایش آن‌ها ندارد. علاوه برآن، یک نمایشگر 11 اینچی‌ مورب نیز بین سرنشینان جلو قرار گرفته است.

برای هر یک از سرنشینان عقب، یک نمایشگر 12.6 اینچی و یک صفحه 8 اینچی برای تنظیم صندلی، دما و … در نظر گرفته شده است.

بالای سر سرنشینان، یک سقف شیشه‌ای هوشمند با چهار ناحیه وجود دارد. هر شخص می‌تواند رنگ و تیرگی شیشه را از 20 تا 1 درصد تنظیم کند. شیشه سقف بازتابنده مادون قرمز است و پوششی دارد که از گرم شدن فضای داخلی توسط تابش خورشید، جلوگیری می‌کند‌.

یکی دیگر از ویژگی‌های سلستیک، سیستم کمکی رانندگی Ultra Cruise hands-free است، که سفرهای آرامش‌بخشی را ارائه می‌دهد. این سدان قابلیت پارک شدن از راه دور و بدون دخالت راننده نیز دارد‌.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی