پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروسازان خارجی که احتمال دارد وارد ایران شوند

قانون جدید برای ورود خودروسازان خارجی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد برای ورود خودروسازان خارجی باید موتور خودروهای ساخته شده استاندارد یورو 6 باشد و 40 درصد خودرو داخلی سازی شده باشد. علاوه بر این 30 درصد تولیدات نیز باید صادر شوند. منصور معظمی در دیدار با هیات مدیره شرکت فرانسوی سیتروئن، با اشاره به همکاری‌های قبلی ایران […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد برای ورود خودروسازان خارجی باید موتور خودروهای ساخته شده استاندارد یورو 6 باشد و 40 درصد خودرو داخلی سازی شده باشد. علاوه بر این 30 درصد تولیدات نیز باید صادر شوند.

منصور معظمی در دیدار با هیات مدیره شرکت فرانسوی سیتروئن، با اشاره به همکاری‌های قبلی ایران و فرانسه در حوزه خودروسازی گفت: امیدواریم در آینده همکاری‌های دوجانبه خوبی داشته باشیم، این در حالی است که بر اساس سیاست وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت، ‌داخلی‌سازی قطعات خودرو، تاکید بر صادرات تولیدات خودرویی و همچنین استفاده از تجهیزات و قطعات خودرو ساخت داخل در تولید محصولات جدید، مورد توجه و تاکید جدی قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اهمیت برقراری همکاری سازنده که متضمن تامین سود و منافع دوجانبه است، افزود: توجه به کیفیت خودروهای تولید شده جهت کسب رضایتمندی مردم بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل اصرار داریم مدل های جدید خودرو با بهترین کیفیت تولید شوند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

وی با اشاره به لزوم طراحی مدل‌های جدید خودرو گفت: در هرگونه شراکت سرمایه‌گذاری جدید باید مسائل عمده و کلیدی مورد توجه جدی قرار گیرد از جمله اینکه حداقل ۴۰ درصد از قطعات خودرو باید داخلی‌سازی شود و بعلاوه ۳۰ درصد از تولیدات صادر گردد و همچنین نوع موتور براساس رده‌بندی یورو ۶ باشد.

منبع: ایران جیب

مذاکره سایپا با سیتروئن و رنو در مراحل پایانی

سهم ایران در شرکت مشترک با بنز بیشتر است.

قراردادهای خودرو معطل تبادلات بانکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی