پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه موتور بی توربو هشت سیلندر جدیدی معرفی کرد

شرکت پورشه همچون سایر کمپانی ها در سمپوزیوم موتور وین از موتور بی توربو هشت سیلندر جدیدی رونمایی کرد. این موتور قرار است در نسل بعدی کاین و پانامرا مورد استفاده قرار گیرد و قدرتی مشابه موتور شش سیلندر 3.0 لیتری توربوشارژ آئودی S4 دارد. گفته می شود موتور از سیستم غیرفعال سازی سیلندر و […]

javankhodro
جمعه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

شرکت پورشه همچون سایر کمپانی ها در سمپوزیوم موتور وین از موتور بی توربو هشت سیلندر جدیدی رونمایی کرد. این موتور قرار است در نسل بعدی کاین و پانامرا مورد استفاده قرار گیرد و قدرتی مشابه موتور شش سیلندر 3.0 لیتری توربوشارژ آئودی S4 دارد.

گفته می شود موتور از سیستم غیرفعال سازی سیلندر و حالت نیمه موتوری برخوردارست. این حالت موجب می شود تا دور موتور بین 900 تا 3500 دور در دقیقه بوده و مصرف سوخت را تا 30 درصد کاهش می دهد.

مهندسان پورشه این موتور را به شکلی توسعه دادند تا در کنار مصرف سوخت بهینه از قدرت کافی بهره ببرد. پورشه انتظار داشته تا موتور را در انواع اتومبیل هایی با سیستم چرخ جلو، سیستم چهار چرخ و سیستم چرخ عقب محرک همراه سازد. همچنین این موتور روی اتومبیل هایی با پلتفرم  MSB پورشه و MLB آئودی سازگاری دارد.

احتمالا پانامرا توربو با چنین موتوری قادرست خروجی 541 اسب بخاری داشته و گشتاورش به 770 نیوتون متر برسد.

منبع: Motor1

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی