پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا-لوگو

با ارزش ترین برندهای خودروسازی امسال

هر ساله لیست با ارزش ترین برندها توسط موسسات مختلف در سراسر دنیا ارایه می‌شود که گزارش BrandZ جز معتبرترین آن‌ها است. طبق مطالعات این موسسه در حال حاضر تویوتا علی‌رغم افت 2 درصدی، با ارزش 28.9 میلیارد دلار هم‌چنان به عنوان باارزش‌ترین شرکت خودروسازی جهان شناخته می‌شود و این لقب را برای هشتمین بار […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

هر ساله لیست با ارزش ترین برندها توسط موسسات مختلف در سراسر دنیا ارایه می‌شود که گزارش BrandZ جز معتبرترین آن‌ها است. طبق مطالعات این موسسه در حال حاضر تویوتا علی‌رغم افت 2 درصدی، با ارزش 28.9 میلیارد دلار هم‌چنان به عنوان باارزش‌ترین شرکت خودروسازی جهان شناخته می‌شود و این لقب را برای هشتمین بار طی 10 سال گذشته به خود اختصاص داده است. کمپانی‌های نام‌دار بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز نیز در تعقیب وی هستند.

Toyota-hybrids_تویوتا- هیبرید

یکی از هر ده تویوتا فروخته شده هیبرید بوده است.

پیتر والش مدیر شرکت برندز گفت: تویوتا به دلیل مشکلات ایربگ محصولات خود تا حدودی اعتماد مشتریانش را از دست داده است. ولی کیفیت بالای محصولات، مشتری‌مداری و قیمت مناسب مهم‌ترین دلایل قرار گرفتن تویوتا در صدر با‌ارزش ترین شرکت‌های خودروسازی است.
هوندا دیگر کمپانی ژاپنی موجود در لیست 10 شرکت خودروسازی باارزش جهان است که نسبت به سال گذشته با افت ارزش روبرو شده است. این کمپانی نیز همانند تویوتا با مشکل ایربگ در خودروهای خود مواجه است. هر دو شرکت تویوتا و هوندا مجبور به فراخوانی میلیون‌ها دستگاه از خودرو‌های خود، به خصوص نمونه‌های صادر شده به ایالات متحده، شدند. زیرا هر دو این شرکت‌ها ایربگ‌های خود را از کمپانی تاکاتا که سازنده ایربگ در ژاپن است، تامین می‌کنند.
کیفیت بالای محصولات، مشتری‌مداری و قیمت مناسب مهم‌ترین دلایل قرار گرفتن تویوتا در صدر با‌ارزش ترین شرکت‌های خودروسازی است.

ب ام و  لوگو
بی‌ام‌و نسبت به سال گذشته با رشد 2 درصدی مواجه شده و ارزش خود را به 26.4 میلیارد دلار رسانده است. دلیل عمده این رشد ارایه محصولات الکتریکی خلاقانه i8 و i3 است. مرسدس‌بنز رقیب سنتی بی‌ام‌و نیز رشد 1 درصدی را تجربه کرده و در حال حاضر با ارزش 21.8 میلیارد دلار در رتبه سوم است.

لوگو بنز
آئودی دیگر خودروساز مطرح آلمانی بیشترین رشد را تجربه کرده و با افزایش 43 درصدی به ارزش 10.1 میلیارد دلار رسیده و جایگاه فولکس‌واگن، کمپانی مادر خود را در رده هفتم گرفته است.
شرکت فورد نیز با 11 درصد افزایش ارزش پس از آئودی بیشترین رشد را داشته است.
لندرور توانسته جایگاه نهم را از شورولت بگیرد. این جابجایی نشان از تقاضای بالای مشتریان برای SUV های لوکس این برند خودروسازی است. هم‌چنین این شرکت رشد خود را تا حدود زیادی مدیون تولید و عرضه محصولات خود در بازار‌های جدید به خصوص چین است.
لکسوس نیز امسال به جایگاه دهم رسید و این مقام را از هیوندای گرفت. با توجه به نظر آقای والش لکسوس به دلیل کیفیت بی‌نظیر محصولات خود و صادرات بیشتر به ایالات متحده توانسته جایگاه هیوندای را از آن خود نماید.
10 برند باارزش خودروسازی در مجموع نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد داشته‌ و توانستند ارزش خود را به 143.6 میلیارد دلار برسانند. ولی نکته مهم این آمار افزایش بسیار کمتر ارزش خودروسازان نسبت به سال قبل است جایی که آن‌ها توانستند با رشد 17 درصدی در سال 2014 نظر بسیاری از کارشناسان را جلب کنند. آقای والش دلیل این کاهش پیشرفت را رقابت بسیار زیاد بین شرکت‌ها عنوان کرد و افزود:
کیفیت بسیار بالا و تکنولوژی پیشرفته، دلایل تمایز و در نتیجه افزایش ارزش شرکت‌های خودروسازی است، جایی که این رقابت بسیار نزدیک و فشرده شده است.
دیگر نکته قابل تامل عدم وجود شرکت‌های مطرح کره‌ای در این لیست است. گروه هیوندای-کیا با سرمایه‌گذاری هنگفت و تبلیغات زیاد توانستند رشد فوق‌العاده‌ای در فروش داشته‌ و از این لحاظ خود را در بین 10 شرکت پرفروش قرار دهند. ولی فروش زیاد به معنی کیفیت بالا، جلب نظر مشتری و درنتیجه ارزش بیشتر نیست. پس این شرکت‌ها هنوز راه زیادی برای رسیدن به جمع برترین‌ها را دارند.

در ادامه لیست 10 شرکت با ارزش صنعت خودروسازی جهان را مشاهده می‌کنیم (ارقام به میلیارد دلار هستند):
1- تویوتا (28.9)
2- بی‌ام‌و (26.4)
3-مرسدس‌بنز (21.8)
4- هوندا (13.3)
5- فورد (13.1)
6- نیسان (11.4)
7- آئودی (10.1)
8- فولکس‌واگن (9.3)
9- لندرور (5.0)
10- لکسوس (4.3)

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی