رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننذگان اعلام کرد، هم خودروسازان داخلی هم وارد کنندگان خودروهای خارجی، باید قیمت محصولات خود را کاهش دهند. به نقل از ایسنا ،محمد جعفری اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و لغو تحریمها هزینههای تولید و واردات خودرو به کشور در حد قابل توجهی کاهش یافته است. وی […]
به نقل از ایسنا ،محمد جعفری اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و لغو تحریمها هزینههای تولید و واردات خودرو به کشور در حد قابل توجهی کاهش یافته است.
وی در این رابطه گفت، با وجود کاهش هزینههای تولید و واردات خودرو، شاهد کاهش قیمت خودرو از سوی وارد کنندگان و تولید کنندگان نبوده ایم، دلیل این موضوع نیز به انحصاریبودن بازار خودروی ایران باز می گردد که موجب شده عرضهکنندگان این محصول برخلاف حقوق مصرفکنندگان عمل کنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: عدم کاهش قیمت خودرو در حالی است که بازار خودرو راکد بوده و مصرفکنندگان به خرید خودروهای داخلی و وارداتی با قیمتهای فعلی تمایلی نشان نمی دهند.
جعفری افزود: بنابراین اگر خودروسازان و واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را کاهش ندهند، مصرفکنندگان نیز تمایلی به خرید نداشته و این شرکتها با مشکل فروش مواجه خواهند بود.
وی با بیان اینکه شورای رقابت باید زمینههای انحصار در بازار خودروی ایران را از بین ببرد، خاطر نشان کرد: اولین قدم برای از بین بردن انحصار از بازار خودروی ایران، حذف تعرفه واردات خودرو به کشور است.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان اظهار کرد: در آن صورت از یکسو خودروهای خارجی با قیمت کمتری به دست مصرفکنندگان رسیده و از سوی دیگر نیز خودروسازان داخلی مجبور به رقابت با خودروهای وارداتی و کاهش قیمت خودرو خواهند شد.
دیدگاه خود را بنویسید