پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دستکاری در قیمت فولاد

ماجرای خودروسازان معروف آلمانی و دستکاری در قیمت فولاد

شش شرکت آلمانی به همکاری با یکدیگر برای دستکاری قیمت فولاد و خرید آن در بازار متهم شده اند و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد آنها به پرداخت ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی اتحادیه فدرال آلمان محکوم خواهند شد. شش شرکت خودرو ساز و قطعه ساز آلمانی به تبانی برسر تغییر قیمت فولاد […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۵

شش شرکت آلمانی به همکاری با یکدیگر برای دستکاری قیمت فولاد و خرید آن در بازار متهم شده اند و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد آنها به پرداخت ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی اتحادیه فدرال آلمان محکوم خواهند شد.

شش شرکت خودرو ساز و قطعه ساز آلمانی به تبانی برسر تغییر قیمت فولاد مورد سوءظن مقامات صنایع آلمان قرار گرفتند. در این لیست که در تاریخ ۲۳ ژوئن توسط اداره فدرال آلمان مورد تایید قرار گرفت، اسامی خودروسازان محبوب آلمانی همچون ب ام و ، فولکس واگن و مرسدس بنز دیده می شود. همچنین دو قطعه ساز بوش و تولید کننده معروف گیربکس یعنی ZF نیز در این لیست دیده می شوند اما نامی از شرکت ششم در آن وجود ندارد.

این شرکت های مطرح به همکاری با یکدیگر برای دستکاری قیمت فولاد و خرید آن در بازار متهم شده اند و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد آنها به پرداخت ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی اتحادیه فدرال آلمان محکوم خواهند شد.

با وجود اینکه استفاده از آلومینیوم در صنعت خودرو روبه افزایش است، اما فولاد همچنان نقش حیاتی در تولید خودرو و قطعات را دارد. به گزارش انجمن جهانی فولاد، بطور متوسط برای تولید هر خودرو ۹۰۰ کیلوگرم فولاد استفاده می شود و حدود یک سوم از هزینه های مواد خام برای تولید هر خودرو را به خود اختصاص می دهد.

بار اول نیست که این اتفاق در صنعت خودرو رخ می دهد. در سال ۲۰۱۴ دو گروه مهندسی آلمانی و سوئدی به همراه سه شرکت قطعه ساز ژاپنی به تبانی برای تغییر قیمت بلبرینگ خودرو به ارزش ۷۹۷٫۶۹ میلیون پوند، از طرف اتحادیه صنایع اروپا متهم شدند.

همچنینکمیسر رقابت های اروپایی خواکین آلمونیا گفت: اگر جلوی چنین کارهایی گرفته نشود، کارتل های قطعات خودرو رقابت در صنعت خودرو را مختل می کنند و باعث افزایش قیمت خودرو برای مصرف کننده نهایی می شوند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی