پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرعامل شرکت آرتین گشت

نخستین خودرو هیبریدی در کشور تولید می‌شود

  در نخستین گردهمایی کارکنان شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش (سهامی‌خاص)، مدیرعامل این شرکت از حضور برند SV در جزیره کیش  برای تولید خودرو و موتورسیلکت برقی خبر داد و گفت: با همت متخصصان داخلی نخستین خودرو هیبریدی در کشور تولید می‌شود. به گزارش جوان خودرو – امین ولی زاده، مدیر عامل شرکت آرتین گشت […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۷ تیر ۱۳۹۵

 

در نخستین گردهمایی کارکنان شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش (سهامی‌خاص)، مدیرعامل این شرکت از حضور برند SV در جزیره کیش  برای تولید خودرو و موتورسیلکت برقی خبر داد و گفت: با همت متخصصان داخلی نخستین خودرو هیبریدی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش جوان خودرو – امین ولی زاده، مدیر عامل شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش (سهامی‌خاص) در جمع کارکنان این شرکت، کیش را دارای بستر فوق العاده مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی خواند و گفت: جزیره کیش بستر فوق العاده مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری دارد البته همتراز این جزیره مناطقی مانند قشم، چابهار و ارس نیز هستند که بسیار خوب رشد کرده اند و نمود خوبی دارند.

*ایده نو و اجرای متفاوت شعار برند SV

وی ادامه داد: ما در سال 94 با برند کم عمری به نام AGK فعالیت خود را آغاز کردیم. الحمدالله همیشه افتخار ما این بود که خودروهایی را به بازار هدف معرفی کرده ایم که درجه یک بوده و دومین آن وارد سرزمین اصلی نشده است. صد البته افتخارات برند AGK سابق یا SV جدید را مدیون مدیران و فعالان این برند هستیم که واقعا کار را بدون ساعت و زمان انجام داده اند و گاها شبانه روز فارغ از سلسله مراتب کاری فعالیت کردند و این شرکت را به جایی که بتواند تجارت جهانی را آغاز کند رساندند.

مدیر عامل شرکت آرتین گشت ایرانیان افزود: ما در سال 94 با خودروهای تویوتا به صورت جدی فعالیت خود را آغاز  کردیم و وارد بحث نوسازی حمل و نقل درون شهری و برون شهری شدیم. طی این فعالیت‌ها، ما توانستیم 35 درصد این ناوگان را نوسازی کنیم. در کنار این کار با سازمان‌ها و نهادهای مختلفی به صورت تسهیلات و لیزینگ همکاری‌های مختلفی داشتیم و توانستیم جامعه هدف مشتریان خود را جذب کنیم.

ولی زاده با اشاره به اهمیت توجه به خواسته مشتری تصریح کرد: شعار تجاری AGK همواره این  بوده که به دنبال فکر نو و ایده تجاری خوب است و به دنبال کلیشه نیست. ما بیشتر به دنبال نوآوری و قواعد تجارت بین المللی بودیم لذا خودروهایی که برند AGK وارد کشور کرد همه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بین المللی بودند که پایلوت خوبی برای ما بود. با توجه به اینکه ما نگرانی مشتریان را در جهات مختلفی نظیر: سوخت و کیفیت خودرو بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم تعدادی خودروهای هیبریدی هم وارد کشور کنیم تا ببنیم آیا استفاده و استقبال را با توجه به بسترهای جوی کشور همراه دارد یا نه؟ که الحمدالله بعد از واردات پاسخ خوبی دریافت کردیم.

وی از فعالیت این شرکت در واردات خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت خبر داد و گفت: طی جلسه ای که با دوستان هیات مدیره شرکت داشتیم تصمیم گرفتیم که در بحث بومی‌سازی خودروهای هیبریدی و موتورسیلکت‌های الکترونیکی اقدام کنیم. متاسفانه دیدها به دلیل نبود پلاک، بیمه و خدمات پس از فروش و نبود استانداردهای جهانی نسبت به موتورسیکلت‌های برقی در کیش منفی است. بر همین اساس با نماینده رسمی‌شرکت تویوتا در عمان جلسات بسیار خوبی داشتیم. پیرو این جلسات الحمدالله قراردادی منعقد شد، که ما مفتخر به دریافت خدمات پس از فروش خودروهای هیبریدی در ایران شدیم.

مدیرعامل شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش تصریح کرد: یکی از حوزه‌های کاری ما خودروهای سواری، لاکچری و موتورسیلکت است که شاید به خودروهای باربری نیز برسد. قاعده شعار شرکت ما این است که خریداران بتوانند هیجانی که کمپانی پیش بینی کرده است را با خیال راحت تجربه کنند. چیزی که متاسفانه در کشور ما به دلیل خدمات پس از فروش دچار مشکل می‌شد.

زنده کردن خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در کشور

ولی زاده ادامه داد: متاسفانه برخی از شرکت‌ها در دولت‌های قبل کارهایی را به صورت انحصاری به دست آورده بودند که صرفا باعث ایجاد مشکل برای مشتری می‌شدو شرکت های مذکور خود را نماینده رسمی کمپانی معرفی میکردند در حالی که آن کمپانی ایشان را به عنوان نماینده رسمی در ایران نمی شناخت . مثلا در یک دوره ای، فرد برای ورود یک خودرو باید یک نامه از نمایندگی به وزارت صنعت ومعدن ارائه می‌کرد. ضمن اینکه مشتری باید مبلغی مضاف بر قیمت اصلی برای گارانتی نیز پرداخت می‌کرد در حالیکه خودروی وارداتی همه دارای گارانتی بین المللی هستند. خوشبختانه امروز دفتر ما نیز در دبی شرایط استفاده از این کدینگ‌ها را دارد و در 5 برند تویوتا، هیوندا، کیا، بنز و BMW. بنز و BMW خوردوهای لاکچری است، فعالیت دارد.

وی افزود: طی جلساتی که ما با مدیران محترم وزارت صنعت و معدن داشتیم تصمیم گرفتیم که در ایران خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را عهده دار شویم و کاری را که 17 سال در ایران مرده بود، زنده کنیم.

مدیرعامل شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش از شروع فعالیت این کمپانی در راستای تولید در کیش خبر داد و گفت: در راستای این اقدام ما برای بسته بندی قطعات نیاز به فضاهای صنعتی و تجاری داشتیم اما در تهران این فضا برای ما فراهم نبود. با توجه به شرایط و طبق مشاوره ای که در شورای عالی مناطق آزاد انجام شد، ما وارد جزیره کیش شدیم که الحمدالله کار نیز سرعت گرفت و به خوبی انجام شد. بالغ بر 16 هزار متر فضا جهت بخش‌های مسکونی، نمایشگاهی و صنعتی در اختیار شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش قرار گرفت. ما از همین جا رسما از دکتر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش  ودیگر همکارانشان کمال تشکر را داریم زیرا برای فرایند بسترسازی این فعالیت بسیار به ما کمک کردند.

ولی زاده ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر تولید داخلی ما به دنبال بومی‌سازی تکنولوژی در ایران هستیم. زیرا همانطور که ایشان تاکید کردند، بسیاری از برندها در ایران بیش از اندازه پررنگ شده اند تا جایی که در کشور خودشان نیستند. این مسائل یک سری باورهای کاذبی است که متاسفانه در دنیای تجارت ایران مطرح شده است.

وی با انتقاد از عدم تلاش در جهت تولید داخلی گفت: وقتی به سراغ برخی از خودروسازان ایرانی می‌رویم و می‌گوییم که چرا مثلا فلان قطعه خودرو را تولید نمی‌کنید پاسخی غیر منطقی می‌یابیم. این افراد می‌گویند که تولید در کشور به صرفه نیست. این افراد محصولات را در کشور چین تولید و سپس وارد کشور می‌کنند و به نام کالای ایرانی به مصرف کننده می‌فروشند. متاسفانه یک سری از برندها اینگونه هستند اما ما چنین چیزی را دنبال نمی‌کنیم. سیاست ما در تولید داخلی اجرای صفر تا صد است چون هماهنطور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند، ما به تخصص نخبگان و جوانان ایرانی معتقد هستیم و باور داریم بستر های مناسب در کشور فراهم شود هیچ تکنولوژی در جهان نخواهد بود که نتوان در کشور بومی سازی کرد و به خود کفایی رسید. گام نخست فعالیت ما در کشور، واردات ، تأمین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش و گام دوم تولید صفر تا صد خودروها و موتور سیلکت‌های الکترونیکی است.

سرمایه گذاری 81 میلیارد تومانی تولید در کیش

ولی زاده افزود: جزیره کیش بستر فوق العاده مناسبی برای ما در حوزه صنعتی داشت و موقعیت شهرک صنعتی این منطقه نسبت به قشم برای ما بسیار بهتر بود زیرا زمین کاملا مرجانی است و فعالیت‌های پتروشیمی ‌در آن نظیر قشم وجود ندارد. سرمایه گذاری ما در کیش طی دو سال نخست بالغ بر 81 میلیارد تومان است. سپس در مرحله دوم و در سال سوم، این سرمایه گذاری به مرز  145 میلیارد تومان می‌رسد البته ما در سال چهارم به دنبال سودآوری بالغ بر 246 میلیارد تومانی هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی دقیقی که انجام شده و حمایت نهاد های دولتی، در رفع رکود و ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی با تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی گام موثری را برداریم.

مدیرعامل شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش از فعالیت چندین نخبه در این شرکت خبر داد و گفت: ما 74 نفر از مهندسین خبره کشور، که جزء مخترعین به نام کشور هستند را به همکاری دعوت کردیم. پیرو این اقدام کمیسیون‌های تخصصی مختلفی در بخش‌های تولید، مهندسی، بازرگانی، خدمات پس از فروش و آموزش نحوه استفاده سالم از کالا تشکیل شد.

ولی زاده با اشاره به اهمیت آموزش نحوه استفاده سالم از کالا گفت: متاسفانه این بخش اساسا در ایران وجود ندارد و در آموزش به مشتری صرفا به کاتالوگ بسنده می‌شود. اما برند ما دنبال این است که قبل از تحویل کالا به مشتری نحوه استفاده سالم از کالا را آموزش دهد.

تولید روزانه 79 دستگاه خودرو وموتورسیلکت در کیش

وی درباره روند تولید توضیح داد: ما در جزیره کیش فاز نخست سرمایه گذاری را آغاز کرده ایم. در همین راستا نیز زمین‌هایی که باید توسط سازمان  منطقه آزاد کیش در اختیار ما قرار گیرد، ارائه شد و مهندسان ما کار را آغاز کرده اند. 11 ماه ما پروسه مهندسی داریم اما پس از آن پروژه در اختیار معاونت بازرگانی قرار می‌گیرد و بحث تامین و راه اندازی خط تولید بالغ بر 5 ماه در دست اجرا قرار خواهد گرفت. بعد از آن انشاالله روزانه 79 دستگاه تولید خواهیم داشت. نکته نوید بخش در سیاست های مدیریتی این شرکت این است با توجه به اینکه ما در چندسال گذشته شاهد تضعیف ویا تعطیلی تعدادی از تولیدکنندگان بخش تعاونیدر کشور بوده ایم ، قطعاً در فرایندهای عرضه کالاهای مورد هدف شرکت از حضور بخش های تعاون نیز کمک خواهیم گرفت.

مدیرعامل شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش افزود: متاسفانه در کشور ما بحث تولیدات داخلی بسیار بد دیده شده است زیرا به محض شنیدن نام برند ایرانی بستر چین به ذهن متبادر می‌شود. زیرا عموما کارهای تولید داخلی در چین انجام و با برند ایرانی وارد کشور می‌شود. البته این مساله همه گیر نیست و برخی از برندها نظیر چرم در کشور تولید می‌شود اما در عرصه خودرو ما بیشتر با این مساله رو به رو هستیم. بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات نیز بسیار مهم است به همین خاطر نیز ما چندین ماه برای به دست آوردن آن زمان صرف کردیم. زیرا ذهنیت بر تولید در چین بود لذا ما بسیار سعی کردیم تا توانستیم این بخش را به صورت متفاوت اجرا کنیم.

ولی زاده درباره روند شروع تولید در کیش گفت: در مرحله نخست نمی‌توانیم همه قطعات خودروها و موتورسیلکت‌ها را تولید کنیم اما تقریبا 60 درصد تولید در کیش رخ می‌دهد اما برای راه اندازی خط تولیدهای بعدی و 40 درصد باقیمانده، فعالیت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال دور زدن هیچ برند خارجی نیستیم وقصد نداریم که یک موتور سیلکت خارجی را بخریم و آنالیز کنیم و شبیه آن را  بسازیم بلکه تمام کالاهای برند ما تحت لیسانس کمپانی‌هایی است که ما نمایندگی آنها را داریم لذا خط تولید ما توسط 5 نفر از مهندسان آن کشور کنترل کیفیت می‌شود و شرکت مادر ناظر ما خواهد بود.

رونمایی از نخستین خودرو هیدروژنی تولید داخل

ولی زاده با اشاره به اینکه شرکت آرتین گشت ایرانیان یک هلدینگ تجاری متشکل از آرتین گشت مهر کیان، آرتین گشت کالای کیان و آرتین گشت بازرگانی قشم است، گفت:  فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از کالاهای داخلی و ارتقاء این بخش بسیار قابل احترام است. بر همین اساس نیز ما به دولت برای بحث تایید نمایندگی مراجعه کردیم که پیرو آن پیشنهاد تولید به ما شد. سوال ما از دولت این بود که چه بسترهایی در کشور برای تولید کار وجود دارد که ما کار را شروع کنیم؟ آیا مهندس طراح اتاق خودرو در حد معمولی ترین نمونه‌ها را در ایران داریم؟ چقدر بسترها در کشور برای این کار آماده است تا ما بتوانیم برای تولید و بومی‌سازی این کار اقدام کنیم؟

وی افزود: پس از این مرحله  ما توسط اعضای هیات دولت به سازمان مخترعین کشور معرفی شدیم. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که به صورت گسترده و نامنظم هر مخترعی چیزی را ساخته بود. مثلا یک مخترع سوخت هیدروژنی را تولید کرده و روی خودروهای ایرانی گذاشته بود. من هرچه پرونده این مخترع را می‌خواندم می‌دیدم که رویکردها نسبت به کار او کاملا سیاسی شکل گرفته همین امر نیز باعث شد که متاسفانه بسیاری از مخترعین ما در کشور جذب فعالیت‌ها و سازمان‌های غیر حرفه ای شوند و راه را گم کنند.

مدیرعامل شرکت آرتین گشت ایرانیان از تولید خودروی هیدروژنی در کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مکاتباتی که در راستای خودروهای هیبریدی داشتیم ما در نیمه دوم سال 2017 نخستین خودروی هیدروژنی تولید ایران را با رویکرد لاکچری به بازار جهانی معرفی خواهیم کرد و در کنار این کار بازار جهانی باید بداند که متخصصان ایرانی توانایی این را دارند که خیلی از تکنولوژی‌هایی که آنها به عنوان یک کشور مادر مدعی هستند بتوانند در ایران ارائه کنند.

ولی زاده افزود: بحث ما کپی نیست بلکه ما خودرویی را وارد بازار جهانی خواهیم کرد که با برند SV (با شعار تجاری سرع در رگها جاریست ) تولید شده باشد و وارد بازار جهانی شود. بهمن ماه امسال در نمایشگاه تهران اتاق این خودرو رونمایی خواهد شد. این اتاق برگرفته از سه خودرو لاکچری جهانی است که در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در کیش فعالیت‌های تجاری برای ما بسیار مناسب بود زیرا کیش قاعده تجارت جهانی را در دل خود نهادینه کرده و برخلاف مناطق آزاد کشور  که بیشتر فکر بومی‌دارند، نگاه بین المللی است.

مدیرعامل شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش تصریح کرد: در کیش فعالیت ما صرفا تولید خواهد بود و با جامعه هدف در این منطقه کاری نداریم. پس از تولید واردات به سرزمین اصلی و سپس صادرات به کشورهای اروپایی مد نظر ما است لذا کیفیت خودروی ما باید به حدی بالا باشد که بتوانیم وارد بازار جهانی و کشورهای اروپایی شویم و این افتخار بومی‌سازی خودروهای هیبریدی را برای کشور عزیزمان توسط این شرکت به ارمغان بیاوریم.

در ادامه این جلسه میری، معاون بازرگانی شرکت آرتین گشت ایرانیان نیز توجه بر فعالیت‌های بین المللی و بازرگانی خارجی را محور فعالیت این شرکت خواند و گفت: شرکت آرتین گشت ایرانیان کیش با برند SV برنامه‌هایی را در زمینه بازرگانی خارجی اعم از فرایندهای تجاری بین الملل و تولید طراحی کرده است که کل فرایند خرید موتورسیلکت‌های برقی و ماشین‌های هیبرییدی آن آغاز شده است.

وی افزود: هدف ما در بازار ایران متفاوت است و این تفاوت رویکرد ما به بازار خارجی به صورت حرفه ای است که در این زمینه نیز سعی شرکت این بوده که از متخصصین خوبی که وجود دارد استفاده کنیم.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی