پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات-خودرو مدل 2017

فعالیت وارد کنندگان خودرو متخلف تعلیق می شود

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: فعالیت آن دسته از واردکنندگانی که نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فروش و پیش‌فروش از مراجع ذیربط اقدام نکنند، تعلیق خواهد شد. میثم رضایی گفت: براساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ٢٨ فروردین سال جاری هیات وزیران، تمام وارد کنندگان خودرو برای پیش […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: فعالیت آن دسته از واردکنندگانی که نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فروش و پیش‌فروش از مراجع ذیربط اقدام نکنند، تعلیق خواهد شد.

میثم رضایی گفت: براساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ٢٨ فروردین سال جاری هیات وزیران، تمام وارد کنندگان خودرو برای پیش فروش خودروهای وارداتی نیز ملزم به دریافت مجوز لازم از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستند؛ بر این اساس، تمام واردکنندگان خرد و کلان بازار خودرو کشور باید بر اساس ماده ١٢ قانون نظام صنفی نسبت به اخذ مجوز فروش خودرو از اتاق اصناف و اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل اقدام کنند.

رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو با تاکید بر اینکه برخی از واردکنندگان برای اخذ مجوز فروش و پیش‌فروش خودروهای وارداتی، نسبت به تکمیل مدارک خود هم در اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و هم سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام کرده اند، به تمام واردکنندگان خودرو کشور پیشنهاد داد تا به منظور ادامه قانونی فعالیت های خود نسبت به اخذ این دو مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام کنند.

وی، مهمترین عامل تاثیر گذار در فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی را تامین اطمینان مشتریان در بازار دانست و اضافه کرد: مهمترین فاکتور برای حفظ و ایجاد بازار مناسب، خوش‌قولی و شفافیت بوده و بهترین تخفیف، تحویل به موقع خودرو به مشتری است؛ چراکه با جوسازی و وعده و وعید تو خالی به مردم، نه تنها به اطمینان آنها صدمه وارد می‌شود؛ بلکه کل بازار خودروهای وارداتی تخریب می‌گردد.

رضایی ادامه داد: عضویت هر یک از اعضای انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو که نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فروش و پیش فروش خودرو از اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام نکنند، تعلیق خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی