پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای اکسنت تاکسی

ورود هیوندای اکسنت به ناوگان تاکسیرانی + مشخصات اکسنت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن رونمایی از 200 تاکسی یورو 5،‌ گفت: در حال حاضر 800 خودروی مدرن با مدل «شرکت مالکی» و استخدام راننده در ناوگان تاکسیرانی فعالیت می‌کند. میثم مظفر در مراسم رونمایی از 200 دستگاه تاکسی هیوندای اکسنت (یورو 5)،‌ گفت: در تلاش هستیم تا کیفیت خدمات‌‌رسانی به مردم تهران را افزایش دهیم. مظفر […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن رونمایی از 200 تاکسی یورو 5،‌ گفت: در حال حاضر 800 خودروی مدرن با مدل «شرکت مالکی» و استخدام راننده در ناوگان تاکسیرانی فعالیت می‌کند.

میثم مظفر در مراسم رونمایی از 200 دستگاه تاکسی هیوندای اکسنت (یورو 5)،‌ گفت: در تلاش هستیم تا کیفیت خدمات‌‌رسانی به مردم تهران را افزایش دهیم. مظفر عنوان کرد: اگر به دنبال تأسیس دانشگاه هستیم و به موضوع آموزش در حوزه تاکسیرانی توجه داریم باید در نهایت به تغییر رفتار‌ تاکسیران‌ها دست پیدا کنیم و اگر سیستم‌های هوشمند را به استخدام گرفته‌ایم غرض این است که ناوگان منظم‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این بین اهمیت اصلی کیفیت خودروهاست و اگر به آن توجه نشود سایر اقدامات انجام شده نمی‌تواند تحول چشمگیری ایجاد کند،‌ ادامه داد: 17 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد که 6 هزار و 300 دستگاه از آنها پیکان هستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: هر پیکان روزانه 10 کیلو گرم آلایندگی تولید می‌کند که این رقم در سال معادل 3600 کیلوگرم است. در حال حاضر 800 خودروی مدرن با مدل «شرکت مالکی» و استخدام راننده در ناوگان تاکسیرانی فعالیت می‌کند و اگر حمایت لازم از آنها صورت گیرد تعداد آن را تا پایان سال به 2 هزار دستگاه افزایش می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه با تحقق این امر معادل 120 میلیارد ریال صرفه‌جویی در منابع مالی و سوخت می‌شود، اظهار داشت: در سال 95 بیش از هزار و 100 دستگاه نوسازی شده و 3 هزار و 134 خودروی فرسوده اسقاط شده است علاوه بر این 2 هزار دستگاه جدید تا چند هفته آینده تحویل تاکسیران‌ها می‌شوند.

بروزرسانی:

پیش فروش هیوندای اکسنت با مدل 97 (ویژه نوروز 97)

منبع عکس و خبر: ایران جیب

اطلاعاتی در مورد هیوندای اکسنت:

در سال ۱۳۹۲ همراه با ورود سری جدید محصولات هیوندای به ایران، اکسنت یا همان ورنای جدید نیز به کشور راه پیدا کرد. اکسنت های موجود در کشور از دو نوع شرکتی و متفرقه هستند. مدل های شرکتی از فهرست کامل امکانات برخوردارند و از روی پسوند blue در کنار نام اکسنت قابل شناسایی هستند. اکسنت در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در طراحی بدنه از خط مشی هیوندای در طراحی سایر سدان ها نظیر سوناتا YF و النترا، پیروی می کند. البته در طراحی اکسنت ایرادهایی نظیر چراغ های نامتناسب عقب و سایز کوچک رینگ ها در مدل های استاندارد قابل ذکر است. از نکات مثبت طراحی این خودرو نیز می توان به گرافیک زیبای چراغ جلو و جلو پنجره خوش فرم اشاره کرد.
فضای کابین اکسنت نسبتا کوچک است و با توجه به سایز بدنه، نمی توان انتظار کابینی جادار از اکسنت داشت. پوشش تیره کابین به زیبایی این قسمت کمک شایانی کرده است. کیفیت متریال کابین برای یک سدان کوچک  ۱۵۰۰۰ دلاری قابل قبول است، اما در مقام یک سدان وارداتی ۱۰۰ میلیون تومانی کمی نا امید کننده است و از این نظر یک سر و گردن پایین تر از سدان های بزرگ تر هیوندای قرار می گیرد. کنسول جلو با پلاستیک خشک پوشانده شده و پوشش چرم مصنوعی صندلی ها کیفیت چندانی ندارند. کنسول جلو همچون سایر محصولات جدید هیوندای شلوغ است، اما با برخورداری از طراحی هماهنگ و زیبا، از گیج شدن سرنشینان جلوگیری شده است.  فهرست امکانات اکسنت با توجه به قیمت پرداختی قابل قبول است و از این نظر نسبت به رقیبی نظیر تویوتا یاریس صندوق دار برتری دارد. ۶ عدد ایربگ ایمنی سرنشینان را تامین می کنند. همچنین اکسنت موفق شده ۴ ستاره ایمنی از موسسات ایمنی آمریکا کسب کند.
برای این سدان کوچک ۵ نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است که از میان تنها مدل مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری وارد کشور
می‌شود. این پیشرانه به سیستم کاهش مصرف سوخت هیوندای مجهز شده است و قادر است ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید کند. از اکسنت نمی توان انتظار سواری هیجان انگیز و چالاکی داشت. شتاب اولیه اکسنت چنگی به دل نمی زند و در دورهای بالا شاهد افت کشش خودرو هستیم. که این مساله با روشن بودن سیستم تهویه تشدید می شود. در سرعت های بالا با وجود روشن بودن سیستم کنترل پایداری، هنگام تعویض ناگهانی خطوط خودرو دچار عدم تعادل می شود.
سواری اکسنت با توجه به فاصله کم محورها از یکدیگر چندان راحت نیست و در حین رانندگی سر و صداهای اضافی از جلوبندی خودرو به گوش می رسد. گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک هنگام انتخاب دنده ها کمی تاخیر دارد و هنگام تعویض دنده ها به اصطلاح به اتاق لگد خفیفی وارد می شود. فرمان اکسنت اما نرم است و از سیستم ترمز قدرتمندی بهره می برد. مدل هایی که به صورت شخصی وارد کشور می شوند اکثرا از انواع نیمه فول هستند و از مدل های شرکتی قیمت پایین تری دارند.

هیوندای اکسنت

پیش فروش هیوندای اکسنت با مدل 97 (ویژه نوروز 97)

مقایسه هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا (2 هموطن از یک نگاه)

شرایط فروش محصولات هیوندای (مرداد 95)

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی