پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا سراتو و هیوندای اکسنت

مقایسه هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا (2 هموطن از یک نگاه)

همکاری دوباره هیوندایی با کرمان موتور را باید بزرگ ترین همکاری پسابرجامی یک خودروساز بزرگ جهانی با یک شرکت غیر دولتی در ایران به حساب اورد. حاصل این همکاری تولید محصولاتی مثل  مدل های هاچ بک شهری چون i10 و i20  و همچنین مدل اکسنت است. البته در آینده نیز محصولات دیگری از این برند […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

همکاری دوباره هیوندایی با کرمان موتور را باید بزرگ ترین همکاری پسابرجامی یک خودروساز بزرگ جهانی با یک شرکت غیر دولتی در ایران به حساب اورد. حاصل این همکاری تولید محصولاتی مثل  مدل های هاچ بک شهری چون i10 و i20  و همچنین مدل اکسنت است. البته در آینده نیز محصولات دیگری از این برند جهانی در برنامه تولید کرمان موتور قرار دارد اما در حال حاضر میوه نوبار این درخت مدل اکسنت است. یک سدان اندازه متوسط که در بازار داخلی رقیبانی دارد. از جمله رقیبان مستقیم هیوندای اکسنت ، کیا سراتو ساخت سایپا است.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:

سراتو و اکسنت هر دو در محدود قیمتی کم تر از 100 میلیون تومان قرار می گیرند. در نتیجه رقابت این دو خودرو با هم بسیار نزدیک است. از نظر نمای ظاهری هر دو خودرو دارای المان های مشخص هستند که به خوبی رعایت شده است. در سراتو که باید آن را متعلق به سبک طراحی نسل قبل خودروهای کیا دانست، سعی در سادگی و پویایی خطوط حرف اول را می زند. این خودرو هیجان کم تری را به بیننده القا می کند اما در مقابل هیوندایی می تواند هیجان را با خطوط شکسته به شما نشان دهد. در کل در نمای ظاهری اکسنت هم طراحان بلندپروازی نکرده اند اما در مجموع اکسنت می تواند امتیاز بیشتری نسبت به سراتو کسب کند.



در نگاه اول سراتو خودروی بزرگ تری دیده می شود و احساسا می کنید که باید فضای کابین بزرگ تری داشته باشد. اما در عمل می توان گفت فضا کابین این دو خودرو یکسان است. در بخش متریال داخلی هر دو خودرو تعریف مشخصی دارند. حفظ کیفیت و کاهش هزینه. از این رو قطعات پلاستیکی با کیفیت معمولی در بخش هاییاز کابین هر دو خودرو دیده می شود. کابین اکسنت مدگرایانه تر است و سراتو هم سادگی و پویایی خوبی دارد. شاید در این بخش کمی سلیقه باعث انتخاب نهایی شود.

اکسنت یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر دارد که می تواند 128 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاورش هم به 156 نیوتن متر می رسد. این قدرت با استفاده از گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال می یابد. شاید یکی از ویژگی های اکسنت هم همین گیرباکس باشد زیرا هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد. سیستم تعلق اکسنت نرم تر از سراتو عمل می کند و فرمان دقیقی دارد. هر چند سراتو با توجه به پیشرانه 2 لیتری و سیستم تعلیق خشک تر می تواند در خروج از پیچ ها اسپرت عمل کند. این مهم به لطف گیرباکس اتوماتیک 6 سرعته این خودرو و البته پیشرانه قدرتمند تر نسبت به اکسنت حاصل می شود. زیرا سراتو دارای یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 156 اسب بخار و 194 نیوتن متر گشتاور است. خب به طبع مصرف سوخت این پیشرانه نیز بیش از اکسنت خواهد بود زیرا اکسنت در سیکل ترکیبی 7.6 لیتر سوخت مصرف می کند و سراتو 7.7 لیتر ( احتمالا نزدیک به 8 لیتر در شرایط عملی).

هیوندای اکسنت دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مثل سیستم های ترمز و پایداری EBD-VSM-ESC-TCS-ABS-OCS، فرمان با نیروی کمکی برقی با تنظیم ارتفاع/ دکمه های کاربردی بر روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع دستی، روکش چرمی/ کمربند های پیش کشنده، آینه های تاشو برقی با گرمکن/ مه شکن جلو/ بالابرهای جلو وعقب برقی/ سانروف و کامپیوتر سفر/ کروز کنترل/ سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC است.

کیا سراتو آپشنال

از طرفی سراتو هم دست پر امده و در بخش سیستم های هدایتی  قدرت کمکی هیدرولیکی/ مجهز به سنسور سرعت/ فرمان تلسکوپی/ تنظیم دستی را ارائه می کند. یستم تهویه مطبوع این خودرو به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. تنظیم صندلی ها درستی است اما پشت سری ها دارای سیستم فعال هنگام تصادف هستند. همچنین تنظیم برقی اینه ها با گرمکن/ شیشه بالا بر جلو و عقب برقی/گرمکن شیشه عقب و کروز کنترل از دیگر تجهیزاتی هستند که سراتو به شما عرضه می کند.

در پایان باید گفت انتخاب بین این دو خودرو کار سختی است. زیرا اگر به دنبال چهره به روز و جدید باشید، اکسنت انتخاب درستی است. از طرفی کیفیت سواری این خودرو هم از سراتو بهتر است. اما سراتو قابلیت های حرکتی خوبی دارد و  بخصوص در حالت تیپ ترونیک می تواند لذت رانندگی را انتقال بدهد.  اما اگر همه مزایا و معایب این دو خودرو را در نظر بگیرید، باید گفت اکسنت با اختلاف کمی پیروز این مقایسه است.

بروزرسانی:

پیش فروش کیا سراتو 2000 آپشنال (اردیبهشت 97)

پیش فروش هیوندای اکسنت (فروردین 97)

مقایسه سدان های 100 میلیونی بازار/ کیا سراتو آپشنال بخریم یا پژو 301؟

پیش فروش هیوندای اکسنت با مدل 97 (ویژه نوروز 97)

فروش سراتو 2000 آپشنال با تحویل 5 روزه (ویژه نوروز 97)

فروش نقدی سراتو 2000 آپشنال با قیمت قطعی و تخفیف (اسفند 96)

عقب نشینی سایپا از گرانی سراتو آپشنال

2 هموطن از یک نگاه/ بررسی هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا

کیا سراتو فیس‌لیفت بخریم یا هیوندای النترا 2017؟

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

بررسی سراتو کوپه و سدان

آغاز فروش محصولات سایپا در جشنواره نوروزی

خاص تر از رقبا/ هیوندای ولاستر بخریم یا کیا ریو هاچ بک؟

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

سربلند مثل ایکس تریل / مروری بر عملکرد شاسی بلند نیسان در تست های تصادف

ماشین سواری با حداقل بودجه/ رنو پی کی بخریم یا دوو ماتیز ؟

شاسی بلندهای ارزان بازار کدام هستند؟

ناجیان هوای پاک/ نگاهی به نماینده های هیبریدی تویوتا در بازار ایران

هیوندای سوناتا 2018 پشت درهای بازار ایران

میان سال هایی با دل شیر/ در بازار دست دوم، ب ام و سری 5 بخریم یا بنز E کلاس؟

شاخ به شاخ ژرمن های کهنه کار/مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ جدید

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

تست درایو عمومی DS برگزار شد + عکس

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

با بودجه محدود هم می توان کوپه سواری کرد؟/مقایسه هیوندای کوپه و سراتو کوپ

تست فنی جامع نیسان ایکس تریل (آنرود و آفرود)

جعبه جادوی تویوتا در راه توکیو/معرفی تویوتا TJ کروزر

دوست آقای امپراطور پوست انداخت!/ مروری بر تاریخچه تویوتا سنچوری به بهانه معرفی نسل جدید

شگفتی باستان‌شناسان آینده! / مقایسه 4 شاسی بلند پر طرفدار

خیز خودروسازان برای تحول ناوگان حمل و نقل/ بررسی ون های تازه وارد بازار

بنویسید تانگ، بخوانید تانک! / بررسی بی وای دی تانگ پیش از عرضه در بازار

پرادو پنچه در پنچه پاجرو

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

مقایسه دو نسل از مرسدس بنز S کلاس

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

مقایسه رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ جدید (اتفاق‌های خوب در کلاس هاچ‌بک‌های جمع و جور)

مقایسه بنز Cکلاس و ب ام و سری 3

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی