پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری 1 سدان

کنترل صوتی خودروهای ب ام و فصلی جدید در تکنولوژی

شرکت خودروسازی بی.ام.و قصد دارد با مشارکت با شرکت آمازون، روش کاملا جدیدی را برای کنترل خودرو ارائه کند. به نقل از یاهو، این شرکت اخیرا از برنامه‏ های خود برای کنترل صوتی خودروهای ب ام و توسط فناوری اکو(Echo) شرکت آمازون تا پایان سال جاری خبر داده است. شرکت خودروسازی بی.ام.و قصد دارد با مشارکت […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

شرکت خودروسازی بی.ام.و قصد دارد با مشارکت با شرکت آمازون، روش کاملا جدیدی را برای کنترل خودرو ارائه کند. به نقل از یاهو، این شرکت اخیرا از برنامه‏ های خود برای کنترل صوتی خودروهای ب ام و توسط فناوری اکو(Echo) شرکت آمازون تا پایان سال جاری خبر داده است.

شرکت خودروسازی بی.ام.و قصد دارد با مشارکت با شرکت آمازون، روش کاملا جدیدی را برای کنترل خودرو ارائه کند. به نقل از یاهو، این شرکت اخیرا از برنامه‏های خود برای کنترل خودرو توسط فناوری اکو(Echo) شرکت آمازون تا پایان سال جاری خبر داده تا کاربران بتوانند از فرمان‏های صوتی برای انجام کارهایی مانند قفل کردن درها یا بررسی سطح سوخت استفاده کنند. فناوری اکو در اصل یک اسپیکر بلوتوثی است که با فرمان صوتی فعال شده و به‌عنوان یک دستیار مجازی در زمان شنیدن فرمان عمل می‏کند.

سازندگان می‏توانند مهارت‏هایی را به شکل اپلیکیشن برای دستگاه ایجاد کنند تا به آن عملکردهای جدید ببخشند. این فناوری همچنین می‏تواند به سایر محصولات خانگی هوشمند متصل شود تا بتوان آنها را با فرمان‏های صوتی کنترل کرد. شرکت بی.ام‏.و به‌منظور کنترل خودرو با اکو، یک اپلیکیشن اکو جدید طراحی کرده است، اما این ویژگی خاص در حقیقت بخشی از تلاش گسترده شرکت به‌منظور ارائه اتصال‏پذیری بیشتر به خودرو است. این شرکت خودروسازی در ماه مارس یک فناوری جدید مبتنی بر سیستم ابری(کلاود) موسوم به «بی.ام.و متصل» (BMW Connected) را در آمریکا رونمایی کرد.

این پلت‌فرم جدید به ارائه همه سرویس‏ها به صاحبان خودروی بی.ام.و از طریق سیستم ابری مذکور می‏پردازد. برای مثال این اپلیکیشن می‏تواند تقویم را برای آگاهی از قرارهای ملاقات راننده بررسی کرده و به وی به‌منظور حرکت به سمت محل مذکور اطلاع‏رسانی کند. این سیستم همچنین می‏تواند مقاصد مورد علاقه راننده برای رانندگی را شناسایی کرده و امکان انتخاب این مناطق را با یک کلیک برای وی فراهم کند. اپلیکیشن بی.ام.و متصل روی همه خودروهای این شرکت که از خدمات رانندگی متصل برخوردارند، کار خواهد کرد. خدمات رانندگی متصل از ماه ژانویه روی همه خودروهای تولیدی این شرکت ارائه شده و قرار است از ماه جاری در بازارهای اروپا وارد شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی