پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شهر خودرو استان البرز

اولین شهر خودرو کشور در استان البرز

ساخت اولین شهر خودروی کشور تا پایان سال در استان البرز آغاز خواهد شد. خبرنگار جوان خودرو اولین شهر خودرویی کشور در استان البرز ساخته می‌شود. این خبری بود که ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خلال امضاء توافق نامه بین این سازمان و مرکز پژوهش‌های خودرو و صنایع وابسته […]

javankhodro
شنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

ساخت اولین شهر خودروی کشور تا پایان سال در استان البرز آغاز خواهد شد.

خبرنگار جوان خودرو

اولین شهر خودرویی کشور در استان البرز ساخته می‌شود. این خبری بود که ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خلال امضاء توافق نامه بین این سازمان و مرکز پژوهش‌های خودرو و صنایع وابسته در استان البرز اعلام کرد. موفق در نشست خبری که روز چهارشنبه 27 مرداد ماه در همین رابطه و در سالن جلسات این سازمان برگزار شد به خبرنگاران گفت: استان البرز به لحاظ قرار گیری در یکی از شاه‌راه های ارتباطی کشور و البته پتانسیل‌های بالا یکی از مهمترین استان‌های کشور در حوزه صنعت است. وی ادامه داد حدود 4 درصد از کل صنایع کشور در استان البرز مستقر هستند و این استان در سه سال اخیر بسیار مورد توجه سرمایه گذاران خارجی بوده است و در حال حاضر باید بگوییم دومین استان از نظر جذب سرمایه خارجی در کشور هستیم. همچنین موفق به استقرار حدود 3500 واحد صنعتی در این استان اشاره کرد و گفت: شرایط ویژه استان البرز به لحاظ جغرافیایی و البته تجمیع صنعتی باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این استان روی بیاورند. امروز حدود 25 درصد از قطعه سازان حوزه خودرو در کشور که حدود 300 واحد صنعتی هستند، در استان البرز فعالیت می‌کنند. این در حالی است که مجموع قطعه سازان کشور از 1200 واحد صنعتی تجاوز نمی‌کند.

شهر خودرو استان البرز

در ادامه این نشست و بعد از امضاء توافق نامه ما بین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مرکز پژوهش‌های خودرو و صنایع وابسته، دکتر حجت مدیر این مرکز در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل انتخاب استان البرز برای ایجاد شهر خودرو به خبرنگاران گفت: همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، استان البرز دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خاصی از زوایا مختلف است. از طرفی این استان نزدیک‌ترین استان کشور به قلب تپنده صنعت خودرو به شمار می‌رود. به همین دلیل ما تصمیم داریم شهر خودرو را در منطقه فرودگاه پیام این استان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی احداث کنیم. دکتر حجت در خصوص نحوه فعالیت این شهر خودرو نیز گفت: این شهر خودرویی در واقع مرکزی برای پژوهش، آموزش، تست و طراحی در صنعت خودرو خواهد بود. از این رو امکانات آموزشی و تست‌هایی مثل CrashTest هم در این مرکز انجام خواهد شد. همچنین به دلیل ضعف کشور در بخش‌هایی مثل طراحی پلتفرم ما مجبور هستیم از اساتید خارجی برای آموزش استفاده کنیم. البته که در راستای کارآفرینی در کشور تا آنجا که امکان داشته باشد از اساتید و نیروهای داخلی بهره می‌بریم. وی در خصوص نحوه تعامل این شهر خودرو با خودروسازان کشور  نیز گفت: ما به صورت قرار داد همکاری و مشاروه می‌توانیم با خودروسازان کشور همکاری داشته باشیم و در چهارچوب همکاری‌های مشترک امکانت این مرکز در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است طبق مفاد این تفاهم نامه تا پایان سال جاری طرح شهر خودرو در استان البرز عملیاتی خواهد شد.

شهر خودرو استان البرز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی