پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توسعه_خودرو_خودروسازی_تولید خودرو

۷۰ درصد خودروهای تولید داخل کیفیت مناسبی ندارند

۷۰ درصد (معادل ۴۵ هزار و ۶۱۱ دستگاه) خودروهای تولید داخل (براساس تیراژ تولید) در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. به نقل از ایسنا، گزارش ارزیابی کیفی خودروهای تولید داخل در تیرماه امسال اخیرا منتشر شد. براساس این گزارش ۷۰ درصد (معادل ۴۵ هزار […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

۷۰ درصد (معادل ۴۵ هزار و ۶۱۱ دستگاه) خودروهای تولید داخل (براساس تیراژ تولید) در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

به نقل از ایسنا، گزارش ارزیابی کیفی خودروهای تولید داخل در تیرماه امسال اخیرا منتشر شد. براساس این گزارش ۷۰ درصد (معادل ۴۵ هزار و ۶۱۱ دستگاه) خودروهای تولید داخل (براساس تیراژ تولید) در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

۲۲ درصد خودروهای سواری تولید داخل در تیر ماه (۱۴ هزار و ۳۷۴ دستگاه) نیز تنها دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. هشت درصد (۵۵۹۷ دستگاه) خودروهای تولید داخل نیز توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کنند.

نکته قابل توجه این است که هیچ کدام از سواری‌های تولیدی نتوانسته‌اند چهار یا پنج ستاره کیفی را کسب کنند. درواقع با کیفیت‌ترین سواری‌های تولید داخل تنها توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کنند.

در روش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (آدیت)، تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت می‌گیرد. در این مدل یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد.

تاثیر درجه بندی کیفی خودروها بر بازار

رضایت مصرف کنندگان از کیفیت ساندرو و تندر90

فاصله کیفیت خودروهای ایرانی با خودروهای خارجی

کیفیت پایین تعداد قابل توجهی از خودروهای تولید داخل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی