پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیکان-تاکسی-فرسوده

خداحافظی با تاکسی پیکان

معاون حمل ونقل شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر که تا آخر امسال تاکسی پیکان از چرخه حمل و نقل حذف خواهد شد گفت: از ابتدای طرح نوسازی تاکنون سه هزار تاکسی پیکان تبدیل و نوسازی شده اند. مازیار حسینی در گفت و گو با تهران سما در ارتباط با موضوع نوسازی تاکسی ها با […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

معاون حمل ونقل شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر که تا آخر امسال تاکسی پیکان از چرخه حمل و نقل حذف خواهد شد گفت: از ابتدای طرح نوسازی تاکنون سه هزار تاکسی پیکان تبدیل و نوسازی شده اند.

مازیار حسینی در گفت و گو با تهران سما در ارتباط با موضوع نوسازی تاکسی ها با اشاره به اینکه برخی مشکلات مانند عدم همکاری برخی بانک ها و خودروسازها درمسیرنوسازی وجود داشت،گفت: امسال هدف اصلی معاونت حمل ونقل درحوزه نوسازی تاکسی ،حذف تاکسی پیکان از سطح شهر تهران است .حسینی افزود:خودروی پیکان برابر وزن خود و۴٠ برابر خودروی روز دنیا آلودگی ایجاد می کند و از این حیث بسیار خطرناک است .

وی افزود: از میان ۶٣٠٠تاکسی پیکان در حقیقت ۴٧٠٠ تاکسی پیکان شناسایی شده اند، بقیه این تعداد یا از چرخه حمل و نقل خارج ویا مالکان به دلایل گوناگون برای نوسازی مراجعه نکردند. حسینی با اشاره به آمار مراجعه تاکسی های پیکان برای نوسازی گفت : در یک ماه گذشته بیشتر از دو هزار تاکسی پیکان برای نوسازی وتبدیل خودرو مراجعه کرده و خودرو آنها اسقاط شده است که این آمار ازافزایش نو سازی تاکسی پیکان حکایت می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد:همچنین از ابتدای طرح نوسازی تاکنون سه هزار تاکسی پیکان در چرخه نوسازی قرار گرفته و تبدیل شده اند.وی با اشاره به طرح پلاک به پلاک و خانه به خانه گفت : تیم ما با دیدن خودرو پیکان در سطح شهر تهران با راننده صحبت و اطلاعات نوسازی تاکسی فرسوده را در اختیار آن فرد قرار می دهند .
حسینی خاطر نشان کرد:همچنین با استفاده از اطلاعات سازمان تاکسیرانی به درب منازل این مالکان مراجعه شده و درباره نوسازی تاکسی ها به آن اطلاعات داده خواهد شد که این طرح روند نوسازی تاکسی پیکان را تسهیل کرده است .

وی با اشاره به رایزنی ها در راستای طرح نوسازی تاکسی ها گفت :همچنین جلساتی نیز با ایران خودرو برگزار شده است، بنابراین ما به روند رو به رشد نوسازی تاکسی ها امیدوار هستیم .به گفته معاون و حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تا آخر امسال کلیه تاکسی های پیکان از چرخه حمل و نقل شهری حذف خواهند شد.

تردد خودروهای فرسوده در محدوده زوج و فرد ممنوع شد

کلید به کلید، نسخه ایران خودرو برای تاکسی های فرسوده

14000 دستگاه آریو به ناوگان تاکسیرانی داده می شود.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی