پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در محدوده زوج و فرد

تردد خودروهای فرسوده در محدوده زوج و فرد ممنوع شد

از ابتدای شهریور‌ماه و با اجرای طرح کاهش، ورود تمامی خودروهایی که امکان دریافت برگه معاینه فنی را ندارند و به عنوان خودروهای فرسوده شناخته می شوند، به محدوده زوج و فرد ممنوع می‌شود. بدین‌ترتیب تاکسی‌های پیکان هم دچار محدودیت‌های ترددی خواهند شد. به نقل از تسنیم ،در این میان تکلیف تاکسی‌های پیکان و خودروهای […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۷ تیر ۱۳۹۵

از ابتدای شهریور‌ماه و با اجرای طرح کاهش، ورود تمامی خودروهایی که امکان دریافت برگه معاینه فنی را ندارند و به عنوان خودروهای فرسوده شناخته می شوند، به محدوده زوج و فرد ممنوع می‌شود. بدین‌ترتیب تاکسی‌های پیکان هم دچار محدودیت‌های ترددی خواهند شد.

به نقل از تسنیم ،در این میان تکلیف تاکسی‌های پیکان و خودروهای فرسوده هنوز روشن نشده و در انتظار تصمیم دولت است. شهرداری تهران درنظر دارد تاکسی‌های فرسوده تهران را به خارج از محدوده زوج و فرد منتقل کند. مسئولان وزارت کشور دی‌ماه ۹۴ اعلام کرده بودند که از اسفندماه همان سال از رده خارج کردن ۹۰هزار تاکسی فرسوده را در کشور را آغاز می‌کنند اما تاکنون هیچ‌یک از ۱۷هزار تاکسی فرسوده پایتخت نتوانسته‌اند در این طرح با خودرو جدید تعویض شوند. از ابتدای شهریور‌ماه امسال و با اجرای طرح کاهش، ورود تمامی خودروهایی که نتوانسته اند برگه معاینه فنی دریافت کنند و عنوان خودروهای فرسوده را یدک می کشند، به محدوده زوج و فرد ممنوع می‌شود. که تاکسی‌های پیکان فرسوده هم شامل محدودیت‌های ترددی خواهند شد.

سیدنواب حسینی‌منش سخنگوی طرح کاهش در این‌باره می‌گوید: شهرداری در نوسازی تاکسی‌های فرسوده و مینی‌بوس‌ها با توجه به پتانسیلی که داشته پیشقدم بوده است. ما نیز این دغدغه اجتماعی که رانندگان تاکسی پیکان که در طرح نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند، از اول شهریور قرار است چه کنند را داریم، بنابراین به‌طور موازی این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

از سوی نهادهای مسئول وعده هایی مطرح شده که تاکسی‌های پیکان در اولویت نوسازی هستند. اما ما نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای این نوع خودروها داریم که به‌طور مثال خطوط این تاکسی‌ها از محدوده کنترلی تغییر کرده و به‌طور مثال به مناطقی مانند منطقه ۲۲ که خارج از محدوده زوج و فرد است، منتقل می‌شود. طرح کاهش با طرح پیشنهادی شهرداری تفاوت‌های بسیاری دارد، اما امیدواریم با آغاز اجرای این طرح، زمینه تکمیل آن فراهم شود و به‌نظر من گام مهمی در کاهش آلودگی‌ هوا دارد.

لزوم وجود معاینه فنی برای صدور طرح ترافیک روزانه و هفتگی

چه زمانی هزینه جریمه کمتر از خرید طرح ترافیک است؟

اعلام قیمت آرم های طرح ترافیک روزانه و نحوه خرید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی