پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میراژ 2016 فیس لیفت

شرایط فروش میتسوبیشی میراژ + بررسی کامل ارزان ترین خودرو وارداتی

آرین موتور نماینده رسمی برند میتسوبیشی در ایران، میتسوبیشی میراژ را با شرایط ویژه ای به فروش می رساند. آرین موتور نماینده رسمی برند ژاپنی میتسوبیشی در ایران، میتسوبیشی میراژ را با شرایط ویژه ای به فروش می رساند، در شرایط فروش نقدی میراژ 2016 با قیمت 71.300.000 تومان و تخفیفی معادل 4 میلیون تومان […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

آرین موتور نماینده رسمی برند میتسوبیشی در ایران، میتسوبیشی میراژ را با شرایط ویژه ای به فروش می رساند.

آرین موتور نماینده رسمی برند ژاپنی میتسوبیشی در ایران، میتسوبیشی میراژ را با شرایط ویژه ای به فروش می رساند، در شرایط فروش نقدی میراژ 2016 با قیمت 71.300.000 تومان و تخفیفی معادل 4 میلیون تومان و زمان تحویل 10 روز کاری به فروش می رسد.
در شرایط خرید اقساطی میراژ 2016 با پیش پرداختی معادل 38 میلیون تومان به مشتریان عرضه می گردد و مابقی بهای خودرو به صورت وام 15 ماهه بدون بهره ارائه می شود. زمان تحویل در روش فروش اقساطی نیز معادل 10 روز کاری است.

درباره میتسوبیشی میراژ بیشتر بدانید:

MITSUBISHI MIRAGE

پاییز ۹۳ بود که شرکت آرین موتور پرده از نماینده میتسوبیشی در کلاس هاچ بک‌های کوچک در ایران برداشت. در مقابل دو خودروی دیگر این مقایسه، میراژ از سابقه بیشتری برخوردار است و به قول معروف چند پیراهن بیشتر از پیکانتو و MG3 پاره کرده است! میراژ نخستین بار در سال ۱۹۷۸ متولد شد و تا کنون ۶ نسل را پشت سر گذاشته است. البته در نسل‌های سوم و چهارم و پنجم، میراژ به صورت صندوق دار عرضه شد، اما در سال ۲۰۱۱ و با معرفی نسل ششم، میراژ دوباره به همان فرم هاچ بک و جمع و جورش برگشت. به عقیده بسیاری از کارشناسان، میراژ در کلاس B جای می‌گیرد و تا حدودی از دو خودروی دیگر مقایسه که عضو کلاس A هستند، بزرگ‌تر است. به همین دلیل عده‌ای از کارشناسان میراژ را به عنوان رقیبی برای مزدا۲ و هیوندای I20 در نظر می‌گیرند. اما اگر کمی واقع بین باشیم، میراژ از نظر حجم و توان پیشرانه، اندازه اتاق و از همه مهمتر، برچسب قیمتی، به عنوان رقیبی سرسخت برای کیا پیکانتو و MG3 به شمار می‌رود.

طراحی ظاهری میتسوبیشی میراژ مطابق با رده اکونومی این خودروی کوچک انجام شده و نمی‌توان از آن توقع جذابیت لنسر و سنگینی ظاهر اوتلندر را داشت. در مقابل دو خودروی دیگر، میراژ از طراحی جا افتاده‌تری برخوردار است و این مورد به ذات ژاپنی این کوچولوی دوست داشتنی باز می‌گردد. طراحی میراژ شاد است و یک هاچ بک خندان را به نمایش می‌گذارد! بر عکس پیکانتو که با ظاهر مثلا عبوسش می‌گوید که خوشحال نیست که به آن با چشم یک هاچ بک کوچک نگاه می‌کنید، میراژ واقعا آن چیز که در باطن هست را به نمایش می‌گذارد. البته نباید منکر شد که جذابیت ظاهری MG3 را ندارد و خبری از مواردی همچون روکش کرومی بعضی از قطعات و چراغ‌های LED که در ظاهر پیکانتو به چشم می‌خورد، در بدنه میتسوبیشی میراژ نیست. رینگ‌های اسپرت ۱۵ اینچی با لاستیک‌های بریجستون پوشانده شده‌اند و فرم طراحی سپر جلو و محل قرارگیری پروژکتورها و اسپویلر بالای شیشه عقب، جلوه اسپرت طراحی بدنه را افزایش می‌دهند.

در کابین میراژ شاهد یک دکوراتیو جا افتاده و کاملا ژاپنی هستیم که در عین سادگی، از ارگونومی و هماهنگی مناسبی برخوردار است. همچنین وضعیت کلی کیفیت متریال کابین از دو رقیب دیگر بهتر است و بیشتر می‌توان روی دوام قطعات حساب باز کرد. اما در کابین میراژ به دنبال پوشش چرمی صندلی‌ها که در دو رقیب دیگر به چشم می‌خورد نباشید. طراحی فرمان زیبا و چشم نواز به نظر می‌رسد و پوشش چرمی آن کیفیت مناسبی دارد. اما سادگی بیش از حد کنسول میانی تا حدودی کسل کننده است. صندلی‌های جلو بزرگ و راحت هستند و از فضای مناسب سر و پا بهره می‌برند. صندلی‌ ردیف عقب اما طراحی بسیار ساده و نیمکتی شکل دارد و به هیچ عنوان به زیبایی صندلی‌های عقب پیکانتو و MG3 نیست. فضای قسمت عقب کابین برای دو نفر با جثه متوسط مناسب است و با اضافه شدن یک نفر دیگر و یا درشت‌تر شدن هیکل افراد، دیگر خبری از راحتی و آزادی عمل در صندلی‌ عقب میراژ نیست و باید گفت که ردیف عقب میتسوبیشی میراژ ، به راحتی MG3 نیست. یکی از نکات مثبت در طراحی میراژ، اندازه بزرگ‌ درب‌های جانبی است که ورود و خروج از کابین را آسان می‌کند. فضای صندوق بار ۲۳۵ لیتری نیز از پیکانتو بزرگ‌تر و از MG3 کوچک‌تر است و تنها می‌تواند بارهای کم حجم را خود جای دهد. در بحث آپشن‌ها و امکانات کابین، میراژ از دو رقیب دیگر کم می آورد و فهرست محدود امکاناتش، مالک را از میزان رقم پرداختی پشیمان می‌کند. به طور مثال در تیپ‌های پایه خبری از تهویه اتوماتیک، سنسور عقب، سانروف و … نیست، امکاناتی که حتی در ۲۰۶ تیپ ۵ نیز به چشم می‌خورند. حتی در کابین میراژ به ۲ ایربگ راننده و سرنشین بسنده شده است و خبری از ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای نیست. اما در  تیپ‌های بالاتر همچون تیپ ES، شاهد مواردی همچون سیستم ناوبری، تهویه اتوماتیک و سنسورهای پارک عقب هستیم که تا حدودی شرایط را بهتر می‌کنند. تسلط به اطراف و کنترل این ژاپنی کوچک نیز بسیار آسان است و هنگام پارک کردن و مانورهای داخل ترافیک، اندازه بزرگ آیینه‌های جانبی به کمک راننده می‌آیند.

میتسوبیشی میراژ

عایق بندی کابین در سطح متوسطی قرار دارد و در سرعت‌های بالا صدای برخورد چرخ‌ها با جاده داخل کابین شنیده می‌شود. همچنین صدای پیشرانه دخل کابین زیاد است. صدایی شبیه به ماشین‌های چمن زن که در دورهای بالا آزار دهنده می شود. ضعف دسته موتورها نیز در لرزش اولیه هنگام استارت خوردن و لرزش کلی موتور و انتقال آن به کابین خودش را نشان می‌دهد. همه این موارد دست به دست هم می‌دهند که کابین میتسوبیشی میراژ آرامش زیادی نداشته باشد. اما کیفیت مونتاژ مناسب باعث شده تا خبری از سر و صداهای اضافی داخل کابین نباشد.

میتسوبیشی میراژ یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱۲۰۰ سی سی را در کاپوت کوچک خود جای داده. اگر این پیشرانه کوچک تمام زور خود را بزند، می‌تواند ۱۰۶ نیوتون متر گشتاور و ۷۹ اسب بخار قدرت تولید کند. شاید در نگاه نخست، این طور به نظر برسد که توان پیشرانه با وزن ۸۶۵ کیلوگرمی خودرو هماهنگی دارد. در واقع این طور هم هست، اما هنگام سبق گرفتن و یا مواقعی که به کشش خودرو نیاز است، پیشرانه شانه خالی می‌کند و هنگام شتاب گیری‌ها اعتراض تعداد اندک سیلندرها بلند می‌شود! البته در این میان از نقش گیرباکس ۶ سرعته CVT میراژ نیز نمی‌توان گذشت. همان طور که این گیرباکس در ترافیک و مسرهای شلوغ شهری آسایش راننده را تامین می‌کند، در سبقت گرفتن‌ها و معکوس دادن‌ها به موقع کمی تاخیر دارد.

ترمزهای میتسوبیشی میراژ در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند. ترمزهای کاسه‌ای عقب وقتی بیشتر نا امیدتان می‌کنند که به برچسب قیمتی خودرو نگاه می‌کنید! البته ایراد زیادی به قابلیت ترمزگیری میراژ وارد نیست. تنها در ترمزهای شدید، با دایو دماغه، کنترل خودرو با مشکل مواجه می‌شود. همچنین میراژ به سیستم توزیع نیروی الکترونیکی ترمز نیز مجهز شده است.
فرمان برقی میتسوبیشی میراژ فوق‌العاده نرم و راحت است و شعاع گردش ۴.۶ متری هدایت خودرو را بسیار آسان می‌کند. البته هندلینگ میراژ تعریف زیادی ندارد و هنگام پیچیدن با سرعت بالا، شاهد لنگر انداختن به دو طرف بدنه هستیم. پس از نظر هندلینگ میراژ یک سر و گردن پایین‌تر از MG3 قرار می‌گیرد.
مهمترین نقطه قوت میتسوبیشی میراژ در مصرف سوخت بسیار پایین آن نهفته است. میراژ تنها ۴.۶ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند و خیلی کم پای صاحبش را به پمپ بنزین باز می‌کند.

این بررسی میربوط به میتسوبیشی میراژ مدل 2014 است.

بروزرسانی:

انواع شرایط فروش آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی (خرداد 96)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی