پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سردار محمد تقی مهری_راهنمایی و رانندگی

ممنوعیت ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد با اجرای طرح LEZ

در مرحله نخست طرح LEZ خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را نخواهند داشت و در صورت ورود توسط دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه خواهند شد. به نقل از ایسنا ، سردارتقی مهری درباره اجرای طرح محدوده کم آلاینده در پایتخت اظهارکرد:‌ خوشبختانه زیرساخت‌ها و شرایط اجرای […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

در مرحله نخست طرح LEZ خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را نخواهند داشت و در صورت ورود توسط دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه خواهند شد.

به نقل از ایسنا ، سردارتقی مهری درباره اجرای طرح محدوده کم آلاینده در پایتخت اظهارکرد:‌ خوشبختانه زیرساخت‌ها و شرایط اجرای این طرح برای پلیس ایجاد شده و از هر زمانی که تصمیم به اجرای آن گرفته شود آن را اجرایی خواهیم کرد. در مرحله نخست این طرح خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را نخواهند داشت و در صورت ورود توسط دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه خواهند شد.

مهری درباره اینکه گفته می‌شود با اجرای طرح محدوده کم آلاینده، طرح زوج و فرد برداشته خواهد شد، گفت: چنین اتفاقی نخواهد افتاد و طرح ترافیک و طرح زوج و فرد همچنان اجرا خواهد شد، اما با اجرای طرح محدوده کم آلاینده دیگر خودروهای فاقد معاینه فنی یا خودروهای دارای برگه معاینه فنی نامعتبر نمی‌توانند وارد محدوده زوج و فرد شوند.

تردد خودروها درون شهر؛ جزئیات اجرای طرح LEZ در سه فاز

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر خودرویی دارای پلاک زوج باشد و در روز زوج بخواهد وارد محدوده زوج یا فرد شود در صورتی که فاقد برگه معاینه فنی باشد، اجازه ورود به این محدوده را نخواهد داشت و در صورت ورود جریمه خواهد شد. البته اگر خودرویی هم دارای برگه معاینه فنی معتبر باشد اما رقم سمت راست پلاکش با روز مورد نظر تطبیق نداشته باشد همچنان اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را در روز مذکور نخواهد داشت.

به گفته مهری، طرح ترافیک نیز به قوت خود باقی است و با اجرای طرح محدوده کم آلاینده تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز درباره اجرای LEZ در پایتخت گفت:‌ از شهریور ماه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح زوج و فرد به وسیله دوربین‌ها آغاز شد اما این روند به شکل ارشادی بوده و نیازی به پرداخت مبلغ جریمه از سوی رانندگان وجود نداشت.

حسینی افزود:‌اما برابر تصمیمات اتخاذ شده از مهرماه خودروهای فاقد معاینه فنی به وسیله دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه شده و مبلغ جریمه نیز باید پرداخت شود و دیگر حالت ارشادی ندارد، بر همین اساس افراد متخلف می‌بایست مبلغ 500 هزار ریال جریمه را پرداخت کنند.

برخورد با ایجاد کنندگان آلودگی صوتی

سرویس مدارس باید معاینه فنی داشته باشند

معافیت نیروی انتظامی از دریافت هزینه حمل خودرو های متخلف

ممنوعیت تردد خودروهای تولیدی قبل از 83 در محدوده طرح LEZ

تشدید برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی

محدودیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی با اجرای طرح LEZ

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی