پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جک S5

شرایط فروش جک S5 اتوماتیک – مهر 95 + بررسی جک S5 اتوماتیک

شرایط فروش دو مرحله ای جک S5 اتوماتیک از سوی کرمان موتور اعلام شد. کرمان موتور اعلام کرد قیمت قطعی این خودرو 939,000,000 است که  به صورت دو مرحله ای به متقاضیان عرضه می شود. مبلغ پیش پرداخت اولیه 450,000,000 و سود مشارکت سالانه 20 درصد می باشد. زمان تحویل این خودرو آبان ماه و […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۶ مهر ۱۳۹۵

شرایط فروش دو مرحله ای جک S5 اتوماتیک از سوی کرمان موتور اعلام شد.

کرمان موتور اعلام کرد قیمت قطعی این خودرو 939,000,000 است که  به صورت دو مرحله ای به متقاضیان عرضه می شود.

مبلغ پیش پرداخت اولیه 450,000,000 و سود مشارکت سالانه 20 درصد می باشد.

زمان تحویل این خودرو آبان ماه و سند خودروها آزاد است.

در مورد جک S5 اتوماتیک بیشتر بدانید
شرکت کرمان‌موتور با مونتاژ جک J5 به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای چینی در ایران، به خوبی جایگاه خود را میان مونتاژکنندگان و واردکنندگان خودروهای چینی تثبیت کرد. با عرضه S5 به عنوان کراس‌اوور جک در ایران، این خودرو در مدت کوتاهی محبوبیتی قابل توجه به‌دست آورد. اما S5 یک مشکل بزرگ داشت. نبود گیرباکس اتوماتیک در نمونه عرضه‌شده در ایران. این ضعف در بازاری که گیرباکس اتوماتیک برای خریداری با بودجه ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومانی، یک آپشن مهم محسوب می‌شود، بسیار بزرگ است. اما خوشبختانه مدتی است نسخه جک S5 اتوماتیک نیز به بازار ایران راه پیدا کرده تا این کمبود را جبران کند و راه را بیش از پیش برای رقبایش سخت کند. S5 در طراحی بدنه سبک و سیاق هیوندای IX35 را دنبال می‌کند و نمی‌توان ایراد چندانی به ظاهر آن گرفت. به علاوه در نسخه اتوماتیک، تغییر ظاهری چندانی، به جز تعویض رینگ‌های ۱۷ اینچی نسخه منوآل با رینگ‌های ۱۸ اینچی، به چشم نمی‌خورد. هواکش حجیم روی سپر جلو در کنار جلو پنجره و چراغ‌های ‌خوش‌فرم، نمای خشن و جذابی را برای قسمت جلویی رقم زده‌اند. در نمای جانبی قطعات پلاستیکی پایین بدنه کیفیت مناسبی دارند و پوشش براق دستگیره درها بر جلوه لوکس جک S5 اتوماتیک افزوده است. البته در این میان وجود قطعه‌ای بی‌کیفیت روی گلگیرهای جلو زیبایی چندانی ندارد. طراحی قسمت عقب جایی است در حین حرکت نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند. در طراحی این قسمت از شاسی‌بلندهای آئودی الهام گرفته شده است و استفاده از چراغ‌های LED زیبایی و جذابیت این قسمت را دوچندان کرده است. هم‌چنین حرف S در روی صندوق بار با رنگ قرمز تزیین شده است تا بیشتر حال‌وهوای محصولات اسپرت آئودی را تداعی کند.

جک S5 اتوماتیک

با ورود به کابین شباهت‌ها با IX35 بیشتر عیان می‌شوند. طراحی کنسول جلو شباهت زیادی با این شاسی بلند کره‌ای دارد و از این نظر طراحی کابین کاملا هماهنگ و چشم‌نواز است. پوشش چرمی پنل درها، چرم‌دوزی دور فرمان و پوشش کنسول جلو کیفیت قابل قبولی دارند و در نسخه اتوماتیک برای پوشش صندلی‌ها از چرم مصنوعی استفاده شده است (صندلی‌های نسخه منوآل روکش پارچه‌ای دارد). تغییرات جک S5 اتوماتیک نسبت به نسخه منوآل در فهرست امکانات رفاهی قابل توجه است. برخلاف نسخه منوآل، در جک S5 اتوماتیک صندلی راننده به صورت برقی تنظیم می‌شود. راحتی صندلی‌ها مناسب است و در مسافت‌های ‌طولانی به هیچ عنوان خسته‌کننده نمی شوند. فضای صندلی‌های ‌ردیف عقب نیز راضی کننده است و مشکلی از نظر کمبود فضای سر و پا ندارد. 2 صندلی جلو به گرمکن نیز مجهز شده‌اند. به لطف ارگونومی مناسب کابین، دسترسی به دکمه‌ها و ادوات راحت و دید اطراف و تسلط به خودرو مناسب است. آینه‌های ‌بزرگ جانبی دید مناسبی از افراد را در اختیار راننده قرار می‌دهند، اما آینه میانی عملا کاربرد خاصی ندارد و تنها تصویر سرنشینان عقب را نشان راننده می‌دهد! از تجهیزاتی که در نسخه اتوماتیک به 5S اضافه شده، می‌توان به دوربین عقب فابریک و سنسورهای فاصله‌سنج جلو (علاوه بر سنسورهای عقب) اشاره کرد. که کنترل این کراس‌اوور متوسط در ترافیک و پارک کردن آن‌را آسان کرده‌اند. از دیگر تغییرات نمونه اتوماتیک، می‌توان به جایگزین شدن ترمز پارک دستی با ترمز پارک الکترونیکی اشاره کرد. هم‌چنین 5S اتوماتیک برخلاف نسخه منوآل به استارت دکمه‌ای و سیستم ورود به خودرو بدون کلید نیز مجهز شده است که این 2 آپشن بسیار مورد توجه خریداران ایرانی هستند. صفحه نمایش‌گر جلو نیز در نسخه اتوماتیک ارتقاء پیدا کرده و کیفیت بهتری دارد. یک پیشرانه ۲ لیتری توربو برای جک S5 های ‌مونتاژی توسط کرمان‌موتور در نظر گرفته شده که در نسخه اتوماتیک نیز این پیشرانه پرقدرت بدون تغییر باقی مانده است. این پیشرانه عرضی قادر است قدرت ۱۷۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر را به محور جلو منتقل کند. با وجود این پیشرانه توربو، 5S لقب تنها شاسی‌بلند توربو زیر ۱۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. البته برای کاهش استهلاک قطعات فنی و پایین آوردن مصرف، از یک توربوشارژر کوچک با فشار بوست پایین در این خودرو استفاده شده است. شتاب اولیه جک S5 اتوماتیک خوشحال کننده است و صدای BOV خارج شده از پیشرانه لذت رانندگی را دچار می‌کند. در دور ۳۰۰۰ توربوشارژر در ماکزیمم بوست خود قرار می‌گیرد، اما دور موتور زود وارد کات‌آف می‌شود و شتاب‌گیری تنها با تعویض دنده به صورت دستی میسر است. اما مهم‌ترین تغییر فنی جک S5 اتوماتیک ، مربوط به گیرباکس جدید آن می‌شود که قرار است در کنار موتور توربو، برگ برنده جک S5 اتوماتیک در رقابت با هم‌کلاسی‌های خود باشد.

جک S5 اتوماتیک_اس 5-نمای عقب

پیشرانه جک S5 اتوماتیک با یک گیرباکس ۶ سرعته خودکار دوبل‌کلاچ جفت می‌شود که نسبت به نسخه منوآل، رانندگی راحت‌تر و عملکرد دقیق‌تر دنده را برایتان به ارمغان می‌آورد. با توجه به حجم کم پیشرانه، کشش جک S5 اتوماتیک در سربالایی‌ها و شیب‌های ‌تند ضعیف است و در این مسیرها حتما باید با معکوس دادن دنده‌ها افت کشش را جبران کرد. در حین حرکت عملکرد سیستم تعلیق مناسب است و خبری از تکان‌های ‌آزار دهنده داخل کابین نیست و فرمان برقی جک نیز عملکرد مناسبی دارد. هم‌چنین عایق‌بندی مناسب کابین به خوبی صداهای اطراف را فیلتر می‌کند و مونتاژ دقیق قطعات کابین باعث شده‌اند تا در حین حرکت خبری از سروصداهای رایج در خودروهای چینی نباشد. در طول حرکت تنها باد وارد شده به کابین از لچکی عقب قابل لمس بود که تنها با دقت فراوان باید متوجه آن می‌شدیم.
از مهم‌ترین سامانه‌های ‌حرکتی جک می‌توان به سیستم HDC که سرعت را در شیب‌ها یکنواخت نگه می‌دارد و سامانه HAC اشاره کرد که در سربالایی‌ها از عقب رفتن خودرو جلوگیری می‌کند. سیستم کنترل پایداری ESP نیز به خوبی جک S5 اتوماتیک را در پیچ‌ها جمع می‌کرد و در سرعت‌های ‌بالا از خارج شدن از جاده جلوگیری می‌کرد.
از نظر ایمنی نیز 5S در جایگاه مناسبی قرار دارد و با کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه NCAPC عنوان یکی از چینی‌های ‌ایمن را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین در نسخه اتوماتیک، 2 ایربگ جانبی نیز به کابین اضافه شده است تا ایمنی جک S5 اتوماتیک افزایش پیدا کند. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت جک S5 اتوماتیک ، مصرف سوخت پایین است.

کرمان موتور هیوندای i10 و i20 را تولید می کند

اقبال مناسب خودروهای چینی در بازار ایران

فروش دو مرحله ای لیفان X50 (شهریور 95) + بررسی کامل لیفان X50

افزایش قیمت محصولات کرمان موتور

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی