پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شرایط فروش تابستانی لیفان X50

بررسی کامل لیفان X50

کرمان موتور شرایط فروش دو مرحله ای لیفان X50 ویژه شهریور ماه را اعلام کرد.  بنا براعلام کرمان موتور خودرو لیفان X50 با قیمت قطعی 559,000,000 و به صورت دو مرحله ای به فروش می رسد. مبلغ پیش پرداخت اولیه 150,000,000 ریال می باشد و زمان تحویل خودرو ها آبان ماه و آذرماه می باشد. همچنین […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

کرمان موتور شرایط فروش دو مرحله ای لیفان X50 ویژه شهریور ماه را اعلام کرد.

 بنا براعلام کرمان موتور خودرو لیفان X50 با قیمت قطعی 559,000,000 و به صورت دو مرحله ای به فروش می رسد.

مبلغ پیش پرداخت اولیه 150,000,000 ریال می باشد و زمان تحویل خودرو ها آبان ماه و آذرماه می باشد.

همچنین سند خودرو تا پایان اقساط در رهن شرکت باقی خواهد ماند وتنها با تسویه حساب نهائی سند خودرو آزاد خواهد شد.

بررسی کامل لیفان X50:

تنوع در بازاز خودرو کشورمان را شاید بتوان بزرگ‌ترین مزیت حضور خودروهای چینی در ایران دانست. مشتریانی که پیش از این ناچار به انتخاب از میان چند نمونه خودرو قدیمی و تکراری بودند، حالا انتخاب‌های متعددی را پیش روی خود می‌بینند و می‌توانند با دست بازتری خودرو مورد نیازشان را برگزینند. در ماه گذشته شاید مهم‌ترین اتفاق بازار معرفی لیفان X50 در راستای تکمیل سبد محصولات در محدوده متوسط قیمتی بود. چرا که پیش از این عملا کراس‌اوور کوچکی در محدوده قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان عرضه نشده بود.

لیفان X50

لیفان X50 در یک نگاه

محبوبیت خودروهای کراس‌اوور در چند سال گذشته به صورتی بوده که ب‌ام‌و رسما از تصمیم خود مبنی بر توسعه کراس‌اوور جدید X2 به جای سرمایه‌گذاری در ساخت رودستر Z2 پرده برداشت. در چنین شرایطی پرواضح است که چینی‌های باهوش و سخت‌کوش نیز به سرعت محصولاتی را برای این بخش بکر از بازار تدارک دیدند و با استفاده از غفلت دائمی خودروسازان داخلی برای تصاحب این کلاس تازه اما محبوب برنامه‌ریزی کرده‌اند. لیفانX50 یک کراس‌اوور سایز کوچک با ابعادی در حدواندازه هاچ‌بک‌های متداول اما با ارتفاع بیشتر است که می‌تواند طیف وسیعی از نیاز خریداران را در شرایط سخت و دشوار رانندگی در کلان‌شهر‌های امروزی پوشش دهد. شاید تصور کنید که ارتفاع 20 سانتی‌متری کف خودرو از سطح زمین برای مواجه با انبوهی از دست‌اندازها و سرعت‌گیرهای عظیم و عجیب موجود در کشورمان می‌تواند کارایی داشته باشد اما جالب است بدانید که این قضیه فقط محدود به ایران نیست و چنین خودروهایی ظرف چندسال اخیر حتی در اروپا نیز بسیار محبوب شده‌اند. به هرحال با توجه به این ارتفاع و آرایش فنربندی مک‌فرسون چرخ‌های جلو و نیمه‌دنباله‌ای محور عقب عملکرد این خودرو در عمل نیز متفاوت از هاچ‌بک‌ها یا خودروهای سدان متداول به نظر می‌رسد و این میزان از تفاوت در حدی است که خرید X50 را در برابر سایر گزینه‌های 40 تا 50 میلیونی توجیه کند.

لیفان X50

موتور و گیرباکس

طراحی لیفان X50 براساس آرایش موتور جلو و دیفرانسیل جلو شکل گرفته و یک موتور 1.5 لیتری با ۱۰۰ اسب بخار قدرت و 133 نیوتن‌متر گشتاور وظیفه انتقال نیرو به گیرباکس ۵ سرعته دستی را بر عهده دارد. البته در بازار کشورمان امکان انتخاب یک گیرباکس اتوماتیک پیشرفته با مکانیزم CVT نیز روی این خودرو وجود دارد که می‌تواند رانندگی آسان و عملکرد اقتصادی تضمین شده‌ای را برای ایکس ۵۰ به ارمغان آورد. وزن کلی خودرو به اندکی بیش از یک تن می‌رسد که با احتساب مشخصات پیشرانه می‌توان انتظار شتاب‌گیری متوسطی در حدود ۱۱ الی 12.5 ثانیه را از مدل‌های دستی و اتوماتیک لیفان X50 داشت. ترمزها در هر چهار چرخ به‌صورت دیسکی بوده و از پشتیبانی سامانه‌های کمکی ABSو EBD برخوردارند.

لیفان X50

تجربه رانندگی

این روزها شرایط اقتصادی و قیمت خودروها به نحوی تغییر کرده که نمی‌توان انتظارات زیادی را در زمینه لوکس بودن از یک خودرو 50 میلیون تومانی داشت. لیفان X50 هم از این قاعده مستثنی نیست و کابینی نسبتا جا دار و راحت را ارائه می‌دهد که البته از پلاستیک خشک پوشیده شده است. خودرو مورد آزمایش از صندلی‌های پارچه‌ای بهره می برد اما طبق اعلام کرمان‌موتور، نمونه‌های تحویلی به خریداران علاوه بر تجهیزاتی چون سانروف، شیشه و آینه‌های برقی و سنسور دنده عقب، به صندلی‌هایی با روکش چرمی مجهز خواهند شد. چینی‌ها به فضای زیاد پا برای سرنشینان عقب اهمیت زیادی می‌دهند و خوشبختانه لیفان X50 هم درست به همین دلیل نسبت به سایز و اندازه‌های کلی خودرو، فضای پای مناسبی را برای کلیه سرنشینان ارائه می‌دهد و از این نظر نسبت به بسیاری خوروهای هم‌سایز غیرچینی برتری دارد.

لیفان X50

طراحی داشبورد و فضای داخلی جذاب و متفاوت از سایر خودروها انجام شده و می‌تواند در همان نگاه اول توجه سرنشینان را به خود جلب کند. به نظر می‌رسد که استفاده از المان‌ها و اشکال چند ضلعی با ساختار‌ ذوزنقه‌ای در اولویت طراحان قرار داشته و البته در مجموعه پشت‌آمپر نیز شاهد نوآوری لیفان در جایگزینی عقربه آنالوگ سرعت سنج با یک نمایشگر دیجیتالی در مرکزیت دورسنج موتور هستیم.

صدای پیشرانه در دور موتور آیدل بسیار کم است و در شرایط معمولی تقریبا به داخل کابین راه پیدا نمی‌کند، همین ویژگی شاید بیان‌گر دقت نظر چینی‌ها در توجه به نقاط ضعف خودروهای قدیمی و تلاش در جهت رفع آنها باشد. چرا که مسئله نفوذ صدای زیاد به داخل کابین بین خودروهای قدیمی چینی عمومیت داشت اما در نسل جدید و محصولات تازه این صنعتگران شرق دور شاهد رفع اغلب مشکلات هستیم. فضای محوطه مورد آزمایش ترکیبی از آسفالت ضعیف و راه‌های خاکی و غیرآسفالت است که امکان تست کامل سیستم فنربندی خودرو را فراهم می‌آورد. آزمایشی که لیفان X50 به دلیل سایز نسبتا کوچک چرخ‌های 15 اینچی و فضای زیادی بازی آنها از آن سربلند بیرون می‌آید و عملکرد با ثبات و مستحکم را در مقابل ناهمواری‌ها از خود نشان می‌دهد. گیرباکس CVT در حالت SPORT دور موتور را در محدوده بالاتری نگه می‌دارد تا امکان دستیابی به قدرت بیشتر از حالت عادی فراهم شود اما در مجموع عملکرد اقتصادی در راستای کاهش مصرف سوخت را از خود نشان می‌دهد و تمایل فراوانی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت دارد. پس از عکس‌برداری از مدل اتوماتیک، فرصتی برای تست مدل دستی هم فراهم شد که می‌توان از جمله مهم‌ترین اختلاف‌های عملکردی این مدل را نسبت به نمونه اتوماتیک، در شتاب‌گیری بهتر و تعویض دنده‌های نرم و دقیق دانست که به راستی از بسیاری از خودروهای چینی دنده دستی که پیش‌تر به کشورمان راه یافته بودند، بهتر انجام می‌شود و کلاچ هم عملکردی نرم و سبک را از خود نشان می‌دهد. از این‌رو شاید برای برخی افراد که بیش از ترافیک، در مسیر‌های پرشیب و خارج جاده‌ای رانندگی می‌کنند، انتخاب نمونه دستی در برابر مدل اتوماتیک توجیه‌پذیر باشد. پایداری خودرو در مواجهه با تغییر مسیرهای ناگهانی خوب است و شاسی حتی در برابر گذر از مسیر ناهموار پلکانی هم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد که می‌تواند تضمینی برای عدم به سر و صدا افتادن کابین در بلند مدت باشد. ترمزها در مقایسه با وزن 1.1 تنی X50 عملکردی قابل انتظار و مطمئن دارند، هرچند باید گفت عملکرد ترمز دستی می‌توانست کمی نرم‌تر و کارآمدتر باشد.

لیفان X50

قیمت و شرایط بازار

با گشتی در بازار خودرو مشخص می‌شود که اکثر خودروهای اتوماتیک جدید بیش از 50 میلیون تومان قیمت دارند و به همین دلیل عرضه لیفان X50 اتوماتیک با قیمت رقابتی در حدود 52 میلیون تومان می‌تواند انتخابی متفاوت برای خریداران تندر 90 اتوماتیک، برلیانس H330 و حتی دنا باشد که قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور با گیرباکس اتوماتیک به بازار عرضه شود. نمونه دستی لیفان X50هم با قیمت حدودی 47 میلیون تومان پیش‌فروش شده است که بازهم در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده قیمتی، گزینه‌ای جالب‌توجه و متفاوت است و برتری‌ها را نسبت به هاچ‌بک‌هایی چون MVM 315 یا نمونه‌های دستی برلیانس، تندر و جک J5 ارائه می‌دهد. از این‌رو پرواضح است که حتی در شرایط رکود بازار هم X50 از پتانسیل بالایی برای پیشتازی در بازار برخودار است و می تواند فروش بالایی را تجربه کند.

طرح فروش جک S5 و لیفان X60 از سوی کرمان موتور اعلام شد (شهریور 95)

افزایش قیمت محصولات کرمان موتور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی