هدف رنو تبدیل شدن به سومین خودروساز بزرگ کشور است

برنارد کامبیر، معاون شرکت رنو پس از امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین شرکتش با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: «هدف بلندپروازانه ما تبدیل شدن به سومین تولید کننده بزرگ در بازار ایران است.»

به نقل از تسنیم ،برنارد کامبیر، معاون شرکت رنو پس از امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین شرکتش با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: «هدف بلندپروازانه ما تبدیل شدن به سومین تولید کننده بزرگ در بازار ایران است.»
رنو که قبلا هم با بزرگترین شرکت های خودروسازی ایران یعنی ایران  خودرو و سایپا همکاری داشته، این بار سرمایه گذاری مشترکی در زمینه یک کارخانه خودروسازی با سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران انجام داده است. این موافقتنامه استراتژیک در حضور رئیس و مدیر عامل شرکت رنو و محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان نمایشگاه خودروی پاریس به امضا رسید.
کارلوس گوسن، رئیس و مدیرعامل رنو گفت: «بازار خودروی ایران با پیش بینی تولید سالانه ۲ میلیون خودرو تا سال ۲۰۲۰، دارای پتانسیل غیرقابل انکاری است… امضای این توافقنامه موجب تقویت انتخاب های استراتژیکی می شود که ما در ایران ایجاد کرده ایم و با ایجاد موقعیتی بسیار قوی برای رنو، موجب آغاز دورانی جدید می گردد.»
نعمت زاده هم گفت: «دولت ایران می خواهد در صنعت خودرو سرمایه گذاری خارجی جذب کند و با توجه به استانداردها، کیفیت و ایمنی، محصولات جدید رقابتی را به نفع مشتریان ایرانی وارد بازار نماید.»
برنارد کامبیر، معاون رئیس شرکت رنو و رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند این شرکت گفت: «هدف بلندپروازانه ما تبدیل شدن به سومین تولید کننده خودرو در بازار ایران (پس از ایران خودرو و سایپاست.)»
کارخانه جدید شامل یک مرکز مهندسی و خرید خواهد بود که از عرضه کنندگان قطعات داخلی حمایت خواهد کرد.
ایران خودرو و پارس خودرو به دنبال تولید خودروی شاسی بلند مدل کوئید شرکت رنو در ایران هستند که هم اکنون در هند تولید می شود.
برای اولین بار در ایران، رنو شبکه توزیع خود را با عوامل فروش و خدمات پس از فروش بر مبنای استانداردهای خود دایر خواهد کرد. در حال حاضر، خودروهای تولید داخل با برند رنو توسط شرکای تولید این شرکت فروخته می شود و مدل های وارداتی نیز توسط شرکت وارد کننده نگین خودرو توزیع می گردند.
رنو در عین حالی که خود را برای این کارخانه مشترک جدید آماده می کند، به همکاری خود با دو تولید کننده داخلی نیز ادامه می دهد.
کامبیر گفت: «رنو کوئید یک جواهر است و من متقاعد شده ام که اگر ما این خودرو را در ایران تولید کنیم و به فروش برسانیم، بسیار موفقیت آمیز خواهد بود.»
تصمیم نهایی در مورد سایت تولید خودوری مدل کوید رنو هنوز اتخاذ نشده است.
کامبیر در ادامه گفت: «اولین گام تکمیل مذاکرات مربوط به سرمایه گذاری مشترک است تا از بلندپروازی هایمان اطمینان حاصل کنیم و پس از آن باید ببینیم که در مورد کوید چه کار می توانیم بکنیم و این خودرو را کجا می توانیم تولید کنیم… اما مطمئنا ما  کوئید را در ایران تولید خواهیم کرد و به فروش خواهیم رساند.»
به گفته این مدیر ارشد شرکت رنو، امسال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی رنو در ایران فروخته خواهد شد. مثال محبوب ما ساندرو استپوی است که از ماه گذشته توسط پارس خودرو وارد مدار تولید شده است.
«نمایندگی ها در عرض نیم ساعت  بیش از ۵ هزار سفارش به ثبت رسانده اند.»از آنجایی که بر اساس مقررات دولت ایران خودروسازان تنها باید تعدادی سفارش بگیرند که قادر به تحویل انها در طی ۳ ماه باشند، سایت ثبت سفارش پس از نیم ساعت بسته شد.

تولید رنو داستر و رنو سیمبل در ایران

قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین سایپا و سیتروئن

بازدید وزیر صنعت از شرکت پروتون

تاسیس کارخانه رنو در ایران

مالک اصلی شرکت بن رو کیست؟

رنو کوئید زنگ خطری برای خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان

گزارش اختصاصی : قرارداد وزیر صنعت با رنو در پاریس

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو کرمان موتور>

گزارش خودرو

اتو خسروانی

نظر شما !!