پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Airbag_recall_کیسه هوای معیوب

ایربگ های کشنده به ایران راه یافته اند

کیسه هواهای تاکاتا که به علت نقص فنی به ایربگ های کشنده نیز معرف شده اند در برخی خودروهای موجود در ایران نیز استفاده شده اند. در میلیون ها دستگاه خودرو در سراسر جهان از ایربگ های معیوب تاکاتا استفاده شده و این موضوع جان سرنشینان آنها را تهدید می کند. ایراد موجود در کیسه […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

کیسه هواهای تاکاتا که به علت نقص فنی به ایربگ های کشنده نیز معرف شده اند در برخی خودروهای موجود در ایران نیز استفاده شده اند.

در میلیون ها دستگاه خودرو در سراسر جهان از ایربگ های معیوب تاکاتا استفاده شده و این موضوع جان سرنشینان آنها را تهدید می کند.
ایراد موجود در کیسه های هوای تاکاتا، می‌تواند منجر به انفجار آنها در حین تصادف شده و قطعات خطرناک فلزی را به اطراف پرتاب کند و حتی باعث آتش گرفتن خودرو شود.
تا به امروز مرگ چندین نفر در اثر انفجار این کیسه های هوا در کشورها و خودروهای مختلف تایید شده و این در حالی است که خودروسازان بزرگ و مشتری تاکاتا، اقدام به فراخوان محصولات خود برای رفع عیب مربوطه شده اند.
در این بین، گویا خودروهای تویوتا و هوندا و مزدا و نیسان بیش از سایر محصولات، در معرض خطر کیسه های هوای تاکاتا هستند. حالا آن طور که یک منبع آگاه می گوید، برخی از واردکنندگان داخلی نیز برای اطمینان از ورود یا عدم ورود خودروهای مجهز به کیسه های هوای تاکاتا، از شرکت های مادر استعلام کرده اند.
نتیجه این استعلام اما در مورد برخی خودروهای وارداتی به کشور مثبت بوده و بنابراین پای کیسه های هوای معیوب نیز به ایران نیز باز شده است. این در شرایطی است که به دلیل رسمی نبودن بسیاری از نمایندگی های واردکننده، عملا امکان فراخوان خودروهای مجهز به کیسه های معیوب از سوی شرکت های خارجی، در ایران وجود ندارد، مگر آنکه  نمایندگی ها با مسوولیت و هزینه خود اقدام به این کار  کنند.
البته گفته می شود که برخی از نمایندگی ها قصد دارند پس از رسمی شدن، اقدام به فراخوان کرده و کیسه های هوای مرگبار را تعویض کنند.
منبع: خودروکار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی