پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در نمایشگاه مطبوعات

پاسخ وزیر صنعت، معدن و تجارت به سوالات پیرامون صنعت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید مدل خودروها تغییر کند به جای اینکه پلت فرم را تغییر دهیم در واقع باید کل محصول را از نظر سوخت، ایمنی و آسایش سرنشینان به‌روز کنیم.  به نقل از باشگاه خبرنگاران ،نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج شنبه 20 آبان ماه در حاشیه بازدید از […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید مدل خودروها تغییر کند به جای اینکه پلت فرم را تغییر دهیم در واقع باید کل محصول را از نظر سوخت، ایمنی و آسایش سرنشینان به‌روز کنیم.

 به نقل از باشگاه خبرنگاران ،نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنج شنبه 20 آبان ماه در حاشیه بازدید از بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات، به سؤالات خبرنگاران در نشست خبری این نمایشگاه پاسخ داد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه عدالت اجتماعی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت:در این راستا می بایست ارتباط مردم و  مسئولین همچنین شفافیت روابط را توسعه دهیم تا جلوی خلاف ها و رانت ها گرفته شود  و در این مسیر رسانه و اطلاع رسانی شفاف اهمیت ویژه ای دارد .
این عضو کابینه دولت  با اشاره به سیاست کلی اقتصاد مقاومتی گفت: عصاره کلیه سیاست ها دربخش اقتصاد وصنعتی در ۲۴ بندی است که در اقتصاد مقاومتی آورده شده است.
نعمت زاده با اشاره به اینکه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ۵ رویکرد را بطور جدی دنبال می کنم گفت: رویکرد نخست درون زایی است که  به معنی پرورش استعدادهای داخلی و افزایش و توجه به توانمندیهای داخلی می باشد و این امر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
وی افزود: رویکرد دیگر برون زایی است که برای گسترش ارتباطات با کشورهای دیگر در جهت توسعه تجارت و در زمینه های علمی و سرمایه گذاری برای تسهیل روند صادرات و واردات به کار گرفته می شود.
نعمت زاده تاکید کرد: تعاملات بین‌المللی از ضروریات بخش صنعت و تجارت است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قرارداد ایدرو با شرکت رنو گفت: بدلیل مشکلاتی که در قراردادهای رنو با ایران خودرو و سایپا به وجود آمده بود و منافع ما تحقق نمی یافت ایدرو را مسئول کردیم تا با مذاکره بیشتر مشارکت ها و جذب سرمایه گذاری ها را دنبال کند.
نعمت زاده در مورد اینکه در قرارداد قبلی باید غرامت پرداخت میکردند و در این قرارداد پیش بینی شده که این غرامت پرداخت شود گفت:این قرارداد ارتباطی به آن نداردو مفاد آن متفاوت است ولی سعی کردیم ابهامات و نقاط ضعف قرارداد قبلی را در این قرارداد مرتفع و با دقت بیشتری انجام دهیم.
وی افزود: ایدرو بدلیل سازمان توسعه ای بودن می تواند سهام خود را واگذار کند.
نعمت زاده در مورد راه اندازی سامانه جامع تجارت گفت: بیش از دو سال است که در این بخش تمرکز شده و حتی بصورت آزمایشی اجرا شد ولی در بحث آئین نامه ها مشکلاتی وجود داشت که این آئین نامه کمتر از یک ماه است به تصویب دولت رسیده و این سامانه نیاز به همکاری بانک ها گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق و دستگاه های دیگر دارد.
وی در مورد اینکه با روی کار آمدن ترامپ و امکان تغییر رویه احتمالی در برخورد با ایران گفت: توافق برجام یک توافق بین‌المللی است و در سازمان ملل به تصویب رسیده  و یک طرفه قابل لغو نیست و در بخش قراردادهای خودرو نیز به طرف خارجی گفته شده بود که اگرنگرانی از همکاری دراز مدت مبنی بر تحریم دوباره ایران دارند قرارداد را انجام ندهند.
نعمت زاده در خصوص کاهش تولید و رشد منفی بخش صنعت گفت: در صنعت خودرو که بزرگترین واحد تولیدی کشور است تا آبان ماه ۳۰٫۹درصد رشد داشته ایم و در این ماه ۷۵۳ دستگاه تولید شده است.
وی در مورد توقف تولید پراید و پژو افزود: معتقدم اسم های تاریخی و برند مانند پیکان باید حفظ شود و بنز هم بیش از ۱۷۰ سال خط تولید دارد؛  باید مدل خودروها تغییر کند به جای اینکه پلت فرم را تغییر دهیم در واقع کل آن را باید به لحاظ سوخت، ایمنی و آسایش سرنشینان به‌روز کنیم.
وی افزود: وقتی خودروهای جدید شرکت‌ها وارد بازار شوند، بنابراین مشتری و تقاضا باید تصمیم‌گیری کنند و این کار اداری نیست، اینطور نیست که تا آخر سال تصمیم‌گیری کرد و امکان قطع آن یکباره وجود ندارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۷ ماه امسال ۳۷ مورد سرمایه‌گذاری مستقیم در هیات عالی نظارت به تصویب رسیده است گفت: در این راستا سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو مربوط به شرکت پژو و سیتروئن است همچنین با شرکت دایملر بنز برای همکاری در بخش موتورهای دیزلی سنگین و سبک در حال رایزنی هستیم.

دو مدعی برای نمایندگی سئات در ایران

فرصت ها و تهدیدها برای بازار خودرو کشور

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی