پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید رنو

آغاز طرح ملی تولید خودروی رنو با سرمایه‌گذاری خارجی

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح ملی تولید خودروی رنو با سرمایه‌گذاری خارجی و ظرفیت تولیدی 300 هزار دستگاه برای امسال در ساوه آغاز شد. بیوک‌علی مرادلو ظهر امروز در نشست اعضای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به آغاز طرح ملی تولید خودروی رنو در ساوه اظهار کرد: این طرح […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح ملی تولید خودروی رنو با سرمایه‌گذاری خارجی و ظرفیت تولیدی 300 هزار دستگاه برای امسال در ساوه آغاز شد.

بیوک‌علی مرادلو ظهر امروز در نشست اعضای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به آغاز طرح ملی تولید خودروی رنو در ساوه اظهار کرد: این طرح با همکاری شرکت خودروسازی رنو فرانسه و با ظرفیت 300 هزار دستگاه امسال در ساوه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ابتدا با  تولید 150 هزار دستگاه خودرو آغاز خواهد شد، افزود: این در حالی است که با گسترش، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های موجود این ظرفیت به 300 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح توسط وزارتخانه تشکیل قطب سوم خودرو و در کنار آن گسترش صنعت قطعه سازی و همچنین افزایش سطح رقابت است.

مرادلو با اشاره به نسبت مشارکتی 60 به 40 در این سرمایه گذاری ادامه داد: در این زمینه با توجه به تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، داخلی سازی قطعات مورد نیاز باید مورد توجه و در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ملی و تولیدات موجود 30 درصد تولیدات این شرکت خودرویی به خارج از کشور صادر می‌شود و می‌توانیم با تولیدات دارای کیفیت عالی در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقویت زیرساخت‌های ساخت این بخش تولیدی از جمله تأمین زمین و تغییر کاربری، امکان دسترسی جاده‌ای به بزرگراه، صدور مجوزهای لازم، پروانه بهره‌برداری، موافقت‌های اصولی و تأمین آب در استان مرکزی انجام خواهد شد.

مرادلو با اشاره به اینکه اجرای این طرح ملی نیازمند 12 متر مکعب آب است، بیان داشت: در این طرح از مشوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله معافیت پرداخت مالیاتی پنج ساله استفاده خواهد شد.

در ادامه نیز استاندار مرکزی گفت: زمینه اشتغالزایی حدود سه هزار نفر در ساوه با راه‌اندازی طرح تولید خودروی مشترک ایجاد خواهد شد و این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 400 میلیون یورویی در ساوه قطب اشتغال استان مرکزی خواهد بود که می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان و کشور ایجاد کند.

محمود زمانی قمی تصریح کرد: در مرحله اول نیازهای سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته و تولیدات این بخش به زودی وارد بازار خواهد شد و در این زمینه مدیران دستگاه‌های مربوطه باید نیازهای استقرار این واحد صنعتی را برای سرمایه گذاری مورد توجه قرار دهند و همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

الزام غرامت در قرارداد با خودروسازان خارجی

محصولات آینده پارس خودرو کدامند؟

جزئیات توافقنامه با رنو را از زبان مدیرعامل ایدرو بشنوید.

رنو کوئید قاتل جان پراید می شود؟

رشد 182 درصدی فروش رنو به ایران

رنو مگان جدید به ایران می‌آید

نشست خبری مدیرعامل رنو پارس، رنو کوئید به ایران خودرو رسید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی