پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات_خودرو

تمدید مهلت واردکنندگان خودرو فاقد مجوز شرکت مادر تا پایان دوره گواهی

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت: واردکنندگان خودرو که فاقد گواهی معتبر از شرکت مادر هستند فقط تا پایان دوره گواهی قبلی خود اجازه واردات دارند. به نقل از فارس: یداله صادقی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد ادعای برخی شرکتهای واردکننده خودرو مبنی بر دریافت نمایندگی از شرکت […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۵

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت: واردکنندگان خودرو که فاقد گواهی معتبر از شرکت مادر هستند فقط تا پایان دوره گواهی قبلی خود اجازه واردات دارند.

به نقل از فارس: یداله صادقی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد ادعای برخی شرکتهای واردکننده خودرو مبنی بر دریافت نمایندگی از شرکت مادر با وجود عدم ثبت نام شرکت در سایت خودروساز مادر، اظهار داشت: نمایندگی برخی شرکتها تمدید نشده و گواهی جدید از سوی شرکت مادر صادر نشده است.

وی در عین حال افزود: گواهی نامه های قبلی برخی از این شرکتها دارای اعتبار بوده و بر این اساس ثبت سفارش انجام شده که تا زمان منقضی شدن این حق برای آنها وجود دارد که واردات انجام دهند زیرا کالای آنها در مسیر واردات به کشور است.

صادقی در پاسخ به سوالی دیگر که برندهایی مانند بی ام و، آلفارومئو و پورشه نتوانسته اند مجوز شرکت مادر را دریافت کنند و بر روی سایت رسمی این شرکتها به نمایندگی ایرانی اشاره نشده است، چطور وزارت صنعت فعالیت این شرکتها را قانونی می داند؟ گفت: برخی از این برندها که اشاره کردید نتوانسته اند مجوز نمایندگی از شرکت مادر را دریافت کنند اما در نهایت سایت شرکت مادر برای ما ملاک نیست و ما مدارکی را از واردکنندگان مطالبه می کنیم که باید به تأیید اتاق بازرگانی و نمایندگی مادر در کشور مبدأ برسد.

صادقی تصریح کرد این مدارک باید ممهور به یکسری مهر خاص باشد که اگر طبق دستورالعمل مصوب باشد، گواهی برای آنها صادر می شود.

به گفته وی، چنانچه واردکننده ای موفق به ارایه این مدارک شود می‌تواند بر روی سایت ثبت سفارش نسبت به ثبت سفارش واردات اقدام کند.

بهم ریختگی بازار خودروهای وارداتی

ثبت سفارش های انجام شده در دی ماه باطل شدند

نمایندگی آئودی به شرکت پرژیران رسید

واردکنندگان متفرقه اجازه واردات خودرو ندارند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی