پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی هوشمند گوگل

انسان علت تصادف خودروهای هوشمند گوگل

با توجه به علاقه مردم به کسب اطلاع در مورد میزان ایمنی خودروهای هوشمند گوگل اعلام کرده که از این پس گزارش های کاملی در مورد میزان تصادف‌های این خودروها ارائه می کند.  شرکت گوگل تصمیم گرفته است از این پس هر ماه یک بار گزارشی آماری در مورد تصادف خودروهای بدون سرنشین خود به […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

با توجه به علاقه مردم به کسب اطلاع در مورد میزان ایمنی خودروهای هوشمند گوگل اعلام کرده که از این پس گزارش های کاملی در مورد میزان تصادف‌های این خودروها ارائه می کند.

     شرکت گوگل تصمیم گرفته است از این پس هر ماه یک بار گزارشی آماری در مورد تصادف خودروهای بدون سرنشین خود به طور عمومی منتشر کند.

    این شرکت اعلام کرده که خودروهای بدون نیاز به راننده این شرکت پس از طی مجموعا 1.8 میلیون مایل(2.9 میلیون کیلومتر) در جاده های مختلف تنها 12 تصادف داشته اند که همه آنها خفیف بوده و منجر به وقوع حادثه جدی نشده است. نکته قابل تامل این است که حتی در یکی از این موارد هم خودروهای ساخت گوگل عامل وقوع تصادف نبوده و مقصر شناخته نشده اند.

    موارد تصادف خودروهای هوشمند گوگل بسیار متنوع بوده و از سال 2010 تا سال 2015 را شامل می شود. در اکثر این تصادفات خودروی طرف مقابل به علت بی دقتی به علائم راهنمایی و رانندگی مانند ایست، توقف ممنوع و … باعث تصادف شده است.

    خودروی هوشمند گوگل

    خودروی هوشمند گوگل

    برخی از کارشناسان اعتقاد دارند امکان هک شدن سیستم های ناوبری و کنترل این خودروها توسط هکرها از امکان تصادق آنها در شرایط عادی بیشتر است و هک شدن خطر اصلی خودروهای هوشمند است.

    فقط تصور کنید با هک کردن این خودروها و تغییر در سیستم های آن مانند ترمز چه خسارات جانی و مالی فراوان به انسان ها تحمیل کرد. علیرغم همه این نگرانی ها میزان تصادف این خودروها از انسان کمتر است و شاید در آینده ای نزدیک به لطف این تکنولوژی میزان خسارت جانی و مالی حوادث جاده ای کاهش یابد. در هر صورت پیش بینی می شود خودروهای مذکور تا 5 سال آینده به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند. باید منتظر ماند و منتظر نتایج آزمایشات بیشتر در زمینه های مختلف بر روی این خودروها بود تا بتوان نقد بهتری ارائه داد.

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی