پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح کلید به کلید ایران خودرو-

کمک به کاهش آلودگی هوا با طرح کلید به کلید ایران خودرو

مراسم جايگزيني ٤٠ هزار تاكسي فرسوده (( طرح کلید به کلید ایران خودرو )) امروز با حضور محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، سرادر تقی مهري فرمانده پليس راهور ناجا كشور، ريس كميسيون صنايع و معادن مجلس اقاي اكبري، هاشم یکه زارع مدير عامل شركت ايران خودرو، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۵

مراسم جايگزيني ٤٠ هزار تاكسي فرسوده (( طرح کلید به کلید ایران خودرو )) امروز با حضور محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، سرادر تقی مهري فرمانده پليس راهور ناجا كشور، ريس كميسيون صنايع و معادن مجلس اقاي اكبري، هاشم یکه زارع مدير عامل شركت ايران خودرو، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و جمعي از هنرمندان و ورزشكاران در شركت ساپكو برگزار شد.

طرح کلید به کلید ایران خودرو

 

گزارش اختصاصی – در ابتداي اين مراسم هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ضمن بزرگداشت ياد و خاطره سرداران شهيد اتشنشان گفت: ايران خودرو در مقابل سهام داران و كاركنان خود مسئول است، اما ما مسوليتهاي اجتماعي ديگري مثل محيط زيست هم داريم. ما تصمیم به خروج ٩٠ هزار خودرو فرسوده گرفته ایم. وي ادامه داد: تا به امروز به عدد ٤٠ هزار دستگاه از این هدف رسيده ايم و تا به امروز ٦٣ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند. در گذشته معمولا مراحل اسقاط و اداري بسيار سختانجام می شد، اما ما طرحي را اجرا كرديم كه به حاي ٢ يا ٣ ماه، ثبت نام کنندگان در این طرح تنها ١ ساعت زمان براي اين كار نیاز دارند. امروزه تعداد تاكسي هاي كهنه كم تر از قبل شده و حدود ١٠ هزار و ٩٠٠ ثبت نام در تهران داشتيم كه بيش از ٩ هزار و ٤٠٠ دستگاه آن ها را تحويل داده ايم. اين آمار در شهرهاي مختلف خوشبختانه مناسب و رو به پيشرفت است. يكه زارع اضافه كرد: بين ١٠ تا ٥ درصد از تعهدات باقي مانده است كه انشالله به زودي تحويل مي شوند. وي در پايان گفت: ايران خودرو هميشه به دنبال عمل به مسوليت هاي اجتماعي بوده و هست.

 

در ادامه مراسم طرح کلید به کلید ایران خودرو ، شاعری ريس كميسيون كشاورزي مجلس طي سخناني در خصوص مباحث محيط زيستي گفت: سهم منابع متحرك در آلودگي هوا حدود ٧٠ درصد است. طبق مدلساري ها در شهر تهران تنها ٢٥٠٠ نفر در سال به دليل آلودگي ها جان خود را از دست می دهند و در كل كشور اين عدد به ٤٥ هزار نفر مي رسد.

جايگزيني خودروهاي فرسوده با نمونه ها جديد كه آلايندگي كمتري دارند اقدامي اساسي و مهم است. امروز استانداردهاي توليد خودرو و سوخت بسيار متفاوت است. متاسفانه ما در ايران بيش از ٩٩ درصد سوخت فصيلي مصرف مي كنيم و علت اصلي آلودگي هوا هم همين موضوع است. بايد به سمت انرژي هاي خورشيدي برويم. وي ادامه داد: در گذشته بسيار تلاش شد كه سوخت يورو ٤ توليد شود و خوشبختانه صنعت خودرو هم در این مسیر ياريمان كرده است.

طرح کلید به کلید ایران خودرو

در ادامه مراسم اكبريان ريس كميسيون صنعت و معدن مجلس گفت: آلودگي ها اگر كنترل نشوند قطعا هزينه هاي بيشتري دارند. حمايت از توليد بايد در كنار حمايت از هواي پاك و کاهش آلايندها باشد. هر دو بايد در كنار هم مورد توجه باشند. خودروسازان اقداماتي را در نظر گرفتند اما دولت بايد از این موضوع حمايت كند. نبايد با به میان آمدن بحث آلودگي، ايران خودرو و سايپا را با موشك انتقادات هدف قرار داد. در این میان بخاري هاي خانگي با توجه به تكنولوژي قديمي بسيار آلاينده هستند. ما موتورسيكلت هايي داريم که آلايندگي آنها بسار زیاد است. حتي پالايشگاه ها و نيروگاه ها بسيار آلاينده هستند و همين اواخر تازه توانستيم مازوت را از سوخت يكي از نيروگاه ها حذف کنیم.

طرح کلید به کلید ایران خودرو

اكبريان ادامه داد: ما بايد روزي بتوانيم با صنايع روز خودروسازي در جهان رقابت كنيم و اين موضوع با وام صنعتي ٣١ درصد سود و جريمه و مسائل پشت پرده درست نمي شود. بايد به هم كمك كنيم و از فرصت برجام نهايت استفاده را كنيم نه اين كه اين فرصت را بدل به دعوا كنيم.

طرح کلید به کلید ایران خودرو

معصومه ابتكار ريس سازمان محيط زيست نير طي سخناني گفت: در محقق شدن اين طرح زحمات زيادي كشيده شده است. از خودروسازان و دولت گرفته تا مجلس و بانكها. ابتكار ادامه داد در خصوص كاهش منابع آلاينده هوا خوشحاليم که امروز فقط موتورسبكلت انژكتوري در كشور توليد می شود و انشالله به سمت خودروهاي هيبريدي و غير الاينده خواهیم رفت.

توليد خودروهاي برقي و هيبريدي براي ما رشد اقتصادي سبز خواهد داست كه توليد و اشتغال نیز ايجاد مي كند. كشور ظرفيت آلودگي را ندارد و مجلس و دولت خوشبختانه از استراژي هاي محيط زيست حمايت مي كنند. ابتدای كار دولت ١١دهم در تهران ١٧٧ روز سالم و پاك داشتيم اما امسال به ٢٣٤ روز رسيده ايم كه نشان مي دهد گام به گام در حال جلورفتن هستيم. فراموش نكنيد ١٦ دستگاه در اين بحث درگير هستند و به خصوص در بخش معاينه فني تلاش های بسیاری شده است. حدود مجاز جديد معاينه فني ابلاغ و اجرا شده است و نتايج در استان اصفهان از همه استان ها بهتر بوده به طوري كه در سال ٩٥ نسبت به سال ٩٢ هواي سلام و پاك اصفهان به سه برابر رسيده است.

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم طرح جایگزینی ۴۰ هزار تاکسی فرسوده گفت: بزرگترین موفقیت این پروژه همکاری گروهی چند دستگاه مختلف است که با همکاری همدیگر این پروژه عظیم به بار نشست.

وی ادامه داد:  ۷ درصد یارانه سود تسهیلات در این طرح توسط ایران خودرو پرداخت شد تا تاکسیرانان با سود ۱۶ درصد از بانکها تسهیلات دریافت کنند و با صرف کمترین زمان خودروهای جدید خود را تحویل بگیرند.

نعمت زاده همچنین به اجرای طرحهای جایگزینی کامیون، وانت و اتوبوسهای فرسوده اشاره کرد و افزود: باید در اسرع وقت طرحهای مشابه در مورد خودروهای تجاری با پرداخت یارانه و تسهیلات و آسان کردن شرایط واگذاری اجرایی شود.

انتهای پیام/

رتبه دهم ایران میان کشورهای مونتاژ کننده رنو

حضور ایران خودرو با محصولات جدید در نمایشگاه خودرو اصفهان

فروش ويژه محصولات جدید ایران خودرو به مناسبت دهه فجر

تندر 90 پلاس با کوله باری از تغییر به بازار می آید

ایران خودرو در صدر 100 شرکت برتر ایران

هایما S7 توربوشارژ به بازار می آید

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی