پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی پرنده_تاکسی پرنده_اوبر

تاکسی پرنده ایده ی جدید اوبر

شرکت اوبر که با ارائه خدمات ارزان تاکسی کار خود را شروع کرد و به سرعت محبوب شد فکرهایی برای تاکسی پرنده دارد. شرکت اوبر که کار خود را اپلیکیشن موبایل شروع کرد و اکنون شهرت و ثروت خوبی کسب کرده است چند وقتی است که بلند پروازی های جدیدی را در سر میپراند و […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

شرکت اوبر که با ارائه خدمات ارزان تاکسی کار خود را شروع کرد و به سرعت محبوب شد فکرهایی برای تاکسی پرنده دارد.

شرکت اوبر که کار خود را اپلیکیشن موبایل شروع کرد و اکنون شهرت و ثروت خوبی کسب کرده است چند وقتی است که بلند پروازی های جدیدی را در سر میپراند و به فکر پراندن تاکسی است. اگرچه این نیت تا به حال بیشتر جنبه تئوری و حتی شایعه داشت اما با استخدام دانشمند ناسا رنگ و بوی واقعیت به خود گرفتهاست.

به نقل از مهر  اوبر قصد دارد «مارک مور» دانشمند کهنه کار ناسا را که بازنشسته شده، استخدام کند. طبق گزارش های رسیده قرار است او روی پروژه خودروی پرنده این شرکت کار کند.

شرکت اوبر در اکتبر 2016 میلادی تحقیقی درباره خدمات تاکسی پرنده منتشر کرد که در آن  به ناوگانی از هواپیماهای الکتریکی سبک پرداخته شده بود. این هواپیماهای الکتریکی به طور عمودی از روی سقف آسمانخراش ها از روی زمین بلند می شوند و همچنین دارای بال هایی ثابت و موتوری پروانه ای هستند.

اگر کمی منطقی به ایجاد شبکه تاکسی های پرنده نگاه کنیم متوجه میشویم بیش از هرچیز به خود تاکسی یا بهتر بگویم هواپیمایی نیاز داریم که برای مسافت های کوتاه مقرون به صرفه باشد و حتی اگر این مورد با وجود طرح های موجود عملی باشد به قوانین و قانونی برای عبور و مرور هوایی نیاز داریم و در نهایت این تاکسی ها ممکن است حریم شخصی افراد را نقض کنند (کسی علاقه ای ندارد وقتی کنار استخر شخصی اش در آرامش افتاب گرفته یک ماشین پرنده از روی سرش رد شود)

علاوه بر این قرار است این تاکسی به صورت خودران (هوشمند) باشند و راننده یا خلبان نیاز ندارند که خود چالشی فراتر از تکنولوژی امروز است.

با تمام مشکلاتی که بر سر راه اوبر است میتوان گفت این ایده تا عمل چندین سال و یا بیش از یک دهه فاصله دارد. اما جالب است بدانید تنها شرکتی که در این مورد تحقیق میکند اوبر نیست و شرکت های چون گوگل پروژه های مشابه را شروع کرده اند.

تجربه پرواز با تاکسی‌های پرنده

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی