پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا مدل S P100D

شتاب فوق‌العاده تسلا مدل S P100D

در جریان تست اخیر موتور ترند تسلا مدل S P100D توانسته در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت به رکورد قابل توجه ۲٫۲۷۵۵۰۷۱۳۹ ثانیه دست یابد! در خلال تست اخیر مدل S P100D موتور ترند توانسته در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت به رکورد قابل توجه ۲٫۲۷۵۵۰۷۱۳۹ ثانیه دست یابد! با این […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

در جریان تست اخیر موتور ترند تسلا مدل S P100D توانسته در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت به رکورد قابل توجه ۲٫۲۷۵۵۰۷۱۳۹ ثانیه دست یابد!

در خلال تست اخیر مدل S P100D موتور ترند توانسته در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت به رکورد قابل توجه ۲٫۲۷۵۵۰۷۱۳۹ ثانیه دست یابد! با این تفاسیر تسلا مدل S P100D در بحث شتاب بالاتر از خودروهایی چون پورشه ۹۱۸ اسپایدر، مک لارن P1، فراری لافراری و پورشه ۹۱۱ توربو S قرار می‌گیرد.

در بحث شتاب گیری از صفر تا ۴۸ کیلومتر در ساعت تسلا مدل S P100D مجهز به حالت Ludicrous سریع‌تر از هر خودروی تست شده‌ی دیگری بوده است. این خودرو رکورد ۰٫۸۷ ثانیه را ثبت کرده که ۰٫۰۵ ثانیه سریع‌تر گلوله‌ی آلمانی ۹۱۱ توربو S است. تسلا شتاب‌های صفر تا ۶۴ و ۸۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۱٫۳ و ۱٫۷ ثانیه پشت سر گذاشته و در نهایت مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰٫۵ ثانیه و با سرعت ۲۰۱ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

تسلا مدل S P100D

راز این شتاب دیوانه‌وار به پیشرانه‌های الکتریکی و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی تسلا مربوط می‌شود. پیشرانه‌های محرک اکسل جلو قدرت ۲۵۹ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۵ نیوتون متری داشته و واحدهای قرار گرفته در اکسل عقب بزرگ‌تر بوده و قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۱۲ نیوتون متری دارند. حالت لانچ کنترل تسلا نیز بسیار توانا بوده و همچنین از طریق سیستم تهویه باعث خنک کردن پیشرانه‌ها و باتری‌ها در بین هر شتاب گیری می‌شود تا بدین ترتیب بهترین شتاب گیری تضمین شود.

آیا تسلا بازهم سریع‌تر خواهد شد؟ احتمال این امر وجود دارد اما ایلان ماسک قبلاً گفته که این برند احتمالاً در پله‌ی باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی متوقف خواهد شد. بدین ترتیب شاید عصر تسلط بی چون و چرای تسلا به بحث شتاب دیگر برای همیشه ادامه نیابد.

 تسلا مدل S P100D-کابین

منبع:پدال

تولید گیربکس اتومات خودروی برقی و هیبریدی در دستور کار

هجوم لشگر هیبریدی ها به نمایشگاه خودرو تهران

رانندگی رئیس جمهور با خودروهای برقی

لزوم پیشرفت سریع کسب دانش فنی تولید خودروهای برقی در سایپا

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی