پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی S6-بی وای دی E6-کارمانیا

بررسی BYD S6 و BYD E6 به بهانه جشنواره نوروزی کارمانیا

شرکت کارمانیا شرایط فروش خودروهای BYD S6 و BYD E6 ویژه نوروز ۹۶ را اعلام کرد. به همین بهانه تصمیم گرفتیم یک بررسی اجمالی درباره این دو خودرو جدید در بازار چینی ها داشته باشیم. بررسی BYD S6 :  در ادامه تنوع سبد کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیون‌تومان بازار که اغلب چینی هستند، این‌بار شاهد عرضه […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۵

شرکت کارمانیا شرایط فروش خودروهای BYD S6 و BYD E6 ویژه نوروز ۹۶ را اعلام کرد. به همین بهانه تصمیم گرفتیم یک بررسی اجمالی درباره این دو خودرو جدید در بازار چینی ها داشته باشیم.

جشنواره نوروزی کارمانیا

بررسی BYD S6 :

 در ادامه تنوع سبد کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیون‌تومان بازار که اغلب چینی هستند، این‌بار شاهد عرضه محصولی جدید از شرکت خودروسازی کارمانیا، نماینده رسمی و انحصاری شرکت BYD چین در ایران، با نام S6 هستیم. BYD کار خود را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرده و اکثر محصولات‌اش را روی پلت‌فرم و طرح‌های برگرفته از تویوتا تولید می‌کند. S6 هم از این قاعده مستثنی نیست و طرح آن از تویوتا-لکسوس خریداری شده. جالب است بدانید که S6 در سال ۲۰۱۱ توانسته عنوان شاسی‌بلند سال بازار چین را به خود اختصاص دهد و اولین شاسی‌بلند چینی است که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده. با نگاهی به ظاهر S6 کاملا به شباهت‌اش با نسل دوم لکسوس RX پی خواهید برد. البته در قسمت عقب، فرم چراغ‌ها و شیب شیشه عقب شما را بیش‌ازپیش به یاد نسل دوم RX می‌اندازد.

BYD s6_نمایشگاه خودرو تهران_کارمانیا

امکانات BYD S6 :

کابین S6 با رنگ‌بندی انتخابی سفید، مشکی، قهوه‌ای یا نقره‌ای تزئین‌شده و در نگاه اول کیفیت بالاتری نسبت به سایر رقبای هم‌وطن‌اش دارد. پوشش چرم طبیعی صندلی‌ها و فرمان کیفیت قابل‌قبولی دارند و ارگونومی کابین نسبت به خودرویی در این رنج قیمت مناسب است. داخل کابین نیز شباهت با RX در طراحی قسمت‌هایی مثل داشبورد، صندلی‌ها، صندوق بار و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده خودنمایی می‌کنند. صندلی راننده در 8 جهت به‌صورت برقی تنظیم می‌شود و برای استفاده از فضای بیش‌تر صندوق بار می‌توانید صندلی عقب را بخوابانید. یک نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی نیز در مرکز کنسول جلو تعبیه شده و می‌توانید بدون کلید وارد کابین شوید و پیشرانه را توسط استارت دکمه‌ای روشن کنید. به‌دلیل ابعاد بزرگ بدنه خودرو، دوربین دنده‌عقب، دوربین آینه سمت راست، 2 سنسور جلو و 4 سنسور عقب به دید بهتر راننده کمک می‌کنند. ۶ عدد ایربگ در 10 نقطه داخل کابین ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند و S6 توانسته ۵ ستاره ایمنی موسسه C.NCAP چین را به خود اختصاص بدهد. سیستم صوتی 6S  نیز به ۹ اسپیکر مجهز شده و علاوه بر سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، دارای سیستم GPS منطبق بر نقشه ایران است.

بی وای دی اس 6

مشخصات فنی BYD S6 :

پیشرانه S6 ساخت کمپانی BYD ، ۴ سیلندر و ۲.۴ لیتر حجم دارد و در نهایت می‌تواند ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای جثه ۱۷۷۰ کیلویی S6 مناسب است. به دلیل این‌که از پلت‌فرم لکسوس برای S6 استفاده شده، جایگاه نصب موتور کمی پایین‌تر تعبیه شده که علاوه بر حفظ تعادل، درمواقع تصادف از جلو، موتور به سمت پایین حرکت کرده و به پای سرنشینان جلو آسیب نمی‌زند. هم‌چنین با نزدیک‌تر بودن موتور به محورهای جلو، انتقال نیرو با اتلاف کم‌تری صورت می‌گیرد.

این پیشرانه با یک گیرباکس ۶ سرعته DCT (کلاچ دوبل) با امکان تعویض دستی (تیپ‌ترونیک) جفت می‌شود. توان پیشرانه تنها به محور جلو منتقل می‌شود و سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب مک‌فرسون 3 مفصلی است.

فرمان‌پذیری S6 نسبت به یک کراس‌اوور ۱۰۰ میلیون تومانی مناسب به‌نظر می‌رسد. کلیه سیستم برق و ECU  و نیز ترمزهای آن ساخته بوش آلمان هستند و عملکرد مناسبی دارند. مصرف ترکیبی زیر ۱۰ لیتر نیز باعث شده که S6 به شاسی‌بلندی مقرون‌به‌صرفه برای تردد در شهرهای شلوغ تبدیل شود.

بررسی BYD E6 :

بی‌وای‌دی سابقه قابل‌توجهی در ساخت باتری‌های قابل‌شارژ دارد. در سال ۲۰۱۰ بی‌وای‌دی یک سند همکاری با شرکت دایملر امضاء کرد که نتیجه آن چیزی نبود جز خودرو تمام‌برقی دنزا که بر پایه بنز کلاس B ساخته می‌شد. از این جهت می‌توان بی‌وای‌دی را از یکی پیشتازان تولید خودروهای برقی میان خودروسازان جهان برشمرد. شرکت کارمانیا با تولید بی‌وای‌دی E6 در ایران، اولین خودروسازی خواهد بود که خودرو الکتریکی با تولید انبوه روانه بازار می‌کند. E6 از آن دسته خودروهایی است که در کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، هلند، آلمان و…  نیز عرضه شده و در ناوگان حمل‌ونقل این کشورها با استانداردهای سختگیرانه‌شان فعالیت می‌کند. اولین خودرو با سگمنت MPV الکتریکی ایران ظاهری ساده اما هماهنگ دارد. فضای کابین کاملا منحصربه‌فرد است و از نکات جالب آن می‌توان به فرم خاص و محل قرارگیری صفحه کیلومترشمار دیجیتالی و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده اشاره کرد. هم‌چنین ۵ صندلی کابین پوشش چرمی دارند و E6 به امکانات متنوع دیگری نظیر ترمز پارک برقی، شیشه‌های UV، سنسورهای فاصله‌سنج و سیستم عیب‌یاب اتوماتیک مجهز شده است.

BYD e6_نمایشگاه خودرو تهران_کارمانیا

BYD e6

مشخصات فنی BYD E6 :

نیروی محرکه بی‌وای‌دی E6 توسط یک موتور تمام الکتریکی تامین می‌شود. ابعاد باتری‌های E6 مشابه تسلا مدل S است و موتور الکتریکی از باتری‌های 80 کیلوواتی تشکیل شده. این باتری با برق 3 فاز و صرف مدت‌زمان 2.5 ساعت شارژ، قابلیت پیمایش 400 کیلومتر را دارد، ضمن این‌که امکان شارژ مجدد در حین حرکت و ترمزگیری نیز وجود دارد. E6 در هر 100 کیلومتر 19.5 کیلووات‌ساعت برق مصرف می‌کند و با احتساب هزینه هر کیلووات برق ایران (49 تومان)، درواقع 400 کیلومتر را با هزینه‌ای کم‌تر از 4 هزار تومان طی می‌کند!

این خودرو در حال حاضر در لیست بهترین خودروهای جهان از حیث ایمنی، قدرت پیمایش و استفاده از باتری‌های قابل شارژ مجدد قرار دارد. موتور برقی E6 توانایی تولید ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.  با این شرایط آلایندگی E6 صفر است و در شرایطی که اوضاع آلودگی هوا در شهرهای بزرگ روبه‌وخامت است، حضور این خودرو الکتریکی در بازار را باید به فال نیک گرفت. هم‌چنین طبق قوانین ترافیکی، این خودرو برقی قاعدتا باید مجوز تردد در طرح ترافیک و زوج‌وفرد را داشته باشد. E6 برخوردار از 8 سال گارانتی است، ضمن این‌که هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو به مراتب پایین محاسبه می‌شود.

بی وای دی E6

 بروزرسانی: شرایط فروش بی وای دی S6 ویژه روز پدر + جدول (فروردین 96)

بستر امن سایت کارمانیا برای خریداران اینترنتی BYD

رونمایی از محصولات جدید کارمانیا در نمایشگاه خودرو تهران

ورود بی وای دی تانگ به ایران همزمان با عرضه در آمریکا

افتتاح رسمی خط تولید BYD S6

شرایط فروش جک S۵ اتوماتیک ویژه نوروز ۹۶ + جدول

شرایط فروش محصولات رنو در جشنواره نوروزی نگین خودرو

پیش فروش چری تیگو۵ ویژه نوروز ۹۶

شرایط فروش محصولات ایران خودرو در نوروز 96 + جدول

فروش نوروزی محصولات سایپا

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • بنیامین | 09/12/1395 در 16:22

    Byd s6 با این قیمت نجومی محکوم به شکست هست.

  • بنیامین | 09/12/1395 در 16:23

    قیمت معقول 85_90 هست

کیوسک مطبوعاتی