پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو کپچر ۲۰۱۸

نگاهی به تغییر و تحولات رنو کپچر 2018

هفته آینده در نمایشگاه خودرو ژنو منتظر رونمایی رنو کپچر 2018 باشید؛ فیس لیفت جدید این فرانسوی، به احتمال زیاد آخرین به‌روزرسانی کپچر است. رنو کپچر از آن دسته خودروهایی است که در همان ماه‌های اولیه ورودش به بازار با استقبال مشتریان روبرو شد. کپچر نخستین‌بار در ابتدای سال 2013 وارد بازار اروپا شد. سپس […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

هفته آینده در نمایشگاه خودرو ژنو منتظر رونمایی رنو کپچر 2018 باشید؛ فیس لیفت جدید این فرانسوی، به احتمال زیاد آخرین به‌روزرسانی کپچر است.

رنو کپچر از آن دسته خودروهایی است که در همان ماه‌های اولیه ورودش به بازار با استقبال مشتریان روبرو شد. کپچر نخستین‌بار در ابتدای سال 2013 وارد بازار اروپا شد. سپس در سه ماهه آخر 2013 پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کوچک اروپا لقب گرفت. همچنین در پایان سال 2013 نیز کپچر بعد از رنو داستر و نیسان جوک، سومین خودرو پرفروش‌ اروپا در کلاس خودش شد.

اما این روند افزایشی در سال‌های بعد نیز ادامه داشت طوریکه این فرانسوی در سال 2015 چهاردهمین و در سال 2016 نیز دهمین خودرو پرفروش اروپا لقب گرفت. در جدول زیر، فروش جهانی این فرانسوی قابل مشاهده است. فروش عالی کپچر در سال‌های اخیر نشان‌دهنده موفقیت رنو در بازاری است که تا مدت‌ها در آن حرفی برای گفتن نداشت.

سال 2013 سال 2014 سال 2015 سال 2016
فروش تقریبی کپچر 84,000 165,000 195,000 215,000

اما مدل فعلی کپچر هم‌اکنون آخرین سال‌های زندگی‌اش را سپری می‌کند چراکه نسل دوم این خودرو قرار است نیمه دوم سال 2018 و به عنوان مدل 2019 معرفی شود. به همین دلیل نیز رنو، دستی به سر و روی کپچر کشید و نخستین فیس‌لیفت آن را معرفی کرد.

رنو کپچر ۲۰۱۸

کپچر نیوفیس، که به عنوان مدل 2018 وارد بازار می‌شود، بسیار شبیه همان کپچری است که تابستان 2016 در روسیه عرضه شد. حالا که صحبت از روسیه شد، بد نیست بدانید که کپچر بازار روسیه، دو دیفرانسیل است، فاصله محوری بیشتری دارد و جالب‌تر اینکه با نام لاتین Kaptur فروخته می‌شود نه Captur ! هواداران رنو خوب می‌دانند که کپچر تنها 3 خط تولید در سراسر جهان دارد که عبارتند از:

  1. برزیل؛ مختص بازار آمریکای جنوبی و مکزیک.
  2. اسپانیا؛ مختص بازار اروپا، آفریقا و خاورمیانه (کپچرهایی که ایران خودرو می‌فروشد نیز ساخت اسپانیاست)
  3. روسیه؛ مختص روسیه و منطقه CIS (یا کشورهای مستقل مشترک المنافع)

کپچر نیوفیس با تغییرات بسیار اندکی همراه شده ولی همین تغییرات کم احتمالا می‌تواند مشتریان بیشتری را به نمایندگی‌های رنو بکشاند. کپچر 2018 در قسمت بالایی جلوپنجره‌اش، نوار کرومی دارد تا بیشتر شبیه برادر بزرگترش، یعنی رنو کجار، باشد. مشتریان کپچر 2018 برای اولین‌بار قادرند چراغ‌های جلو را به صورت تمام LED سفارش دهند. طرح داخلی چراغ‌های عقب نیز به‌روز شده.

رنو کپچر ۲۰۱۸

رنو کپچر 2018 به سقف شیشه‌ای ثابت مجهز است که احتمالا باب میل مشتریان پژو 2008 نیز خواهد بود. اگر به سپرهای جلو و عقبش دقت کنید، می‌بینید که نسبت به کپچر 2017 تغییر کرده‌ و گارد زیر سپرها نیز مجددا طراحی شده است. درون سپر جلو نیز امضای جدید رنو خودنمایی می‌کند: یک نوار C شکل از چراغ‌های LED روز بدین معنی است که رنو احتمالا نسل بعدی کپچر را شبیه کولئوس 2017 طراحی می‌کند.

رنو برای این فیس‌لیفت دو رنگ جدید شامل نارنجی (Atacama Orange) و آبی (Ocean Blue) را برای بدنه و همچنین رنگ جدید خاکستری (Platinum Gray) را برای سقف این خودرو اضافه کرده است تا با ترکیب این رنگ‌ها، مشتریان حالا بتوانند کپچر 2018 را با 300 ترکیب رنگ مختلف سفارش دهند. برای کابین خودرو نیز 6 تریم با رنگ‌های مختلف قابل سفارش است. کپچر 2018 همچنین رینگ‌های 16 و 177 اینچی با دو طرح مختلف دارد.

رنو کپچر 2018 در بخش فنی تفاوتی با گذشته ندارد که یعنی همچنان با پیشرانه 3 سیلندر 0.9 لیتری 90 اسبی با سیستم استاپ‌استارت و همچنین پیشرانه 4 سیلندر 1.2 لیتری توربو 116 اسبی فروخته می‌شود. این فیس‌لیفت با اینکه هفته آینده در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد ولی احتمالا در نیمه دوم 96 به ایران می‌رسد.

DS7 کراس بک ، کابوس جدید شاسی‌بلندهای لوکس

تولید اولین دستگاه پژو 2008 در ایران خودرو

پژو 3008 سال آینده به ایران می آید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی