پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات بنزین

رکورد واردات بنزین شکسته شد

با ثبت واردات روزانه ۳۴ میلیون لیتری در اسفند ماه سال جاری، رکورد تاریخی واردات بنزین به کشور شکست.  به نقل از تسنیم ،در حالی که پیش بینی می شد با گذر از پیک تابستانه سفرهای بین شهری و بهره برداری از چند طرح پالایشی در نیمه دوم سال جاری، متوسط واردات بنزین از ۱۲ […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

با ثبت واردات روزانه ۳۴ میلیون لیتری در اسفند ماه سال جاری، رکورد تاریخی واردات بنزین به کشور شکست.

 به نقل از تسنیم ،در حالی که پیش بینی می شد با گذر از پیک تابستانه سفرهای بین شهری و بهره برداری از چند طرح پالایشی در نیمه دوم سال جاری، متوسط واردات بنزین از ۱۲ میلیون لیتر در نیمه نخست سال جاری به حدود ۶ تا ۸۸ میلیون لیتر در روز برسد، آمار جدید استحصال شده از بدنه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نشان از افزایش بی سابقه روند واردات بنزین در ماههای پایانی سال دارد.

طبق این آمار، واردات روزانه بنزین در اسفندماه سال جاری به رقم بی سابقه و نجومی ۳۴ میلیون لیتر در روز رسیده است. این رقم حتی از میزان واردات بنزین در سال ۸۸ که اوج واردات بنزین به کشور و انگیزه اصلی اجرای هدفمندی یارانه سوخت بود، حدود ۱۳ میلیون لیتر در روز بیشتر است.

میزان واردات بنزین از سال 88 تا 95

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، روند واردات بنزین در دولت یازدهم رو به رشد بوده و در میانه سال ۹۵ به ۱۲ میلیون لیتر رسیده بود. این میزان در ماههای نیمه دوم سال جاری باز هم افزایش یافت.

متوسط واردات بنزین در ماههای مختلف سال جاری بدین شرح است:

متوسط واردات روزانه بنزین

ارتقاء کیفیت بنزین در سال‌های گذشته

صدور مجوز واردات بنزین برای بخش خصوصی

عکس هایی از نخستین پمپ بنزین ایران

نکاتی مهم برای حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی