پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مصرف سوخت خودرو

نکاتی مهم برای حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که با چراغ بنزین روشن فاصله زیادی تا پمپ بنزین داشته باشید و به دنبال راه حل هایی برای حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت باشید. البته این راه کارها می توانند همیشه شما را در کاهش مصرف سوخت خودرو کمک کنند و استهلاک خودرو را تا حد […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که با چراغ بنزین روشن فاصله زیادی تا پمپ بنزین داشته باشید و به دنبال راه حل هایی برای حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت باشید. البته این راه کارها می توانند همیشه شما را در کاهش مصرف سوخت خودرو کمک کنند و استهلاک خودرو را تا حد امکان پایین بیاورند.

تحقیق اخیر شرکت فورد بر روی 783 نفر در رابطه با عادت های رانندگی و دانش کاهش مصرف سوخت خودرو نشان می دهد، 94 درصد آن ها ادعا کردند که می دانند چگونه رانندگی کنند که حداکثر صرفه جویی را در مصرف سوخت خودرو داشته باشند. اما بر اساس گفته های کوین تالیو، مهندس ارشد و مهندس موتور کمپانی فورد در آسیا، این ادعا ها به هیچ وجه درست نیست.

چه چیز هایی باید بدانیم تا بتوانیم یک رانندگی خوب با حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو داشته باشیم؟

1- شتاب گیری و ترمز های ناگهانی می توانند بر روی میزان آلایندگی خودرو تاثیر گزار باشند. این دو عامل یکی از اصلی ترین دلایل هدر رفتن سوخت هستند.

2- اکثرا مردم بر این عقیده هستند که روشن بودن پیشرانه در حالت سکون باعث صرفه جویی بیشتری در مصرف سوخت خودرو می شود. در حالی که این باور غلط است. خاموش کردن و روشن کردن مجدد خودرو بسیار مقرون به صرفه تر است. اگر خودروتان دارای تکنولوژی Auto Start/Stop باشد، شما یک قدم جلوتر هستید.

3- بیشتر مردم از مزیت های کروز کنترل بی اطلاع هستند. کروز کنترل یک سلاح سری برای مبارزه با هدر رفتن سوخت است. حرکت کردن با سرعتی ثابت به این معناست که شما نیازی به شتاب گیری و یا ترمز های ناگهانی ندارید و هچنین به شما اجازه نمی دهد که از سرعت مجاز فراتر بروید.

4- استفاده از GPS یکی دیگر از این راه هاست. فاعدتا هنگامی که مسیری طولانی تر را می پیمایید سوخت بیشتری هم مصرف می کنید. GPS به ما کمک می کند تا کوتاه ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنیم و در نتیجه سوخت کمتری مصرف می شود.

5- رانندگی در مناطق مرتفع مصرف سوخت را بالا می برد. رانندگی طولانی در مناطق کوهستانی نسبت به جاده های صاف و هموار، نیازمند سوخت بیشتری است. در سر بالایی ها میزان بیشتری سوخت نسبت به جاده های عادی مصرف می شود.

6- سرما و گرما بر مصرف سوخت خودرو موثر است. هوای سرد مصرف سوخت را بالا می برد. دلیلش هم این است که میزان سوخت بیشتری نیاز است تا موتور شما به دمای مورد نظرش برسد. همچنین وقتی هوا گرم نیست، می توانید در حالی که شیشه ها پایین هستند با سرعتی کم حرکت کنید. فراموش نکنید که دکمه A/C خودرو خود را همیشه روشن نکنید.

7- خودرو خود را خالی از وسایل سنگین غیر ضروری کنید. این کار مصرف سوخت شما را بهبود می بخشد. هر 20 کیلوگرمی که به وزن ماشین اضافه می شود، مصرف سوخت را حدود 1 درصد افزایش می دهد.

8- توجه داشته باشید که جایگرین کردن لاستیک های اسپرت (پهن) به جای لاستیک های اصلی خودرو موجب افزایش مصرف سوخت ماشین شما می شود.

9- سرویس مرتب ماشین و اطمینان از میزان صحیح باد لاستیک ها می تواند موجب کاهش و صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو شود.

منبع: خودروکار
مترجم: مازیار جعفریه

چگونه مصرف سوخت خودرو را در زمستان کاهش دهیم؟

با رعایت این نکات عمر خودرو را افزایش دهید

نحوه گرم کردن خودرو در زمستان

چگونه تایرهای خودرو را برق بیاندازیم؟

آیا رنگ خودرو زیر نور آفتاب آسیب می‌بیند؟

تویوتا پریوس با آلایندگی صفر به داد آلودگی هوا می رسد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی