پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای النترا

بلوغ هیوندای با النترا جدید (2017)

هیوندای النترا به عنوان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های هیوندای در ایران شناخته می‌شود و در سگمنتی استراتژیک و پرطرفدار قرار گرفته و باید با رقبای گردن کلفتی مثل کیا سراتو، مزدا۳، تویوتا کرولا، رنو فلوئنس و ام جی ۶ رقابت کند. خودروهای کره‌ای و مخصوصا محصولات کیا و هیوندای بیشترین حجم واردات در میان خودروهای […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۲ فروردین ۱۳۹۶

هیوندای النترا به عنوان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های هیوندای در ایران شناخته می‌شود و در سگمنتی استراتژیک و پرطرفدار قرار گرفته و باید با رقبای گردن کلفتی مثل کیا سراتو، مزدا۳، تویوتا کرولا، رنو فلوئنس و ام جی ۶ رقابت کند.

خودروهای کره‌ای و مخصوصا محصولات کیا و هیوندای بیشترین حجم واردات در میان خودروهای وارداتی به کشور را به خود اختصاص داده‌اند و با تکیه بر امکانات رفاهی مناسب و طراحی‌های مد روز، در این چند سال بسیار مورد اقبال مشتریان ایرانی قرار گرفته‌اند. هیوندای النترا به عنوان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های هیوندای در ایران شناخته می‌شود و در سگمنتی استراتژیک و پرطرفدار قرار گرفته و باید با رقبای گردن کلفتی مثل کیا سراتو، مزدا۳، تویوتا کرولا، رنو فلوئنس و ام جی ۶ رقابت کند.

هیوندای النترا

نسل ششم هیوندای النترا که در برخی بازارها با نام آوانته شناخته می‌شود برای سال ۲۰۱۷ از نو طراحی شده و در همین مدت کوتاه، به یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های جهان تبدیل شده و به تازگی در بازار خودرویی کشور عرضه شده است. البته این مدل جدید به ویژگی‌ها و سابقه خوب نسل قبلی نیز تکیه زده است. طراحی النترا جدید شامل تغییراتی بنیادین در بدنه و کابین می‌شود و می‌توان گفت در مدل ۲۰۱۷ تقریبا هیچ شباهتی با نسل قبلی به چشم نمی‌خورد. هیوندای دیگر متهم به تلاش نکردن نیست.

هیوندای النترا

اگر این خودروساز کره‌ای تا چند سال پیش از یک زبان مشترک طراحی در همه محصولاتش استفاده می‌کرد، اما امروزه با استخدام طراحان به نام همچون پیتر شرایر، اقدامات موثری در بهبود طراحی محصولاتش انجام داده است. این را می‌توان در طراحی هیوندای توسان جدید و النترا جدید مشاهده کرد. جلوپنجره بزرگی که در محصولات جدید هیوندای استفاده می‌شود، در ظاهر النترا جدید نیز خودنمایی می‌کند. چراغ‌های جلو نیز جسورانه طراحی شده‌اند و می‌توان گفت قسمت عقب، جایی است که تا حدودی شما را به یاد نسل قبلی می‌اندازد.

هیوندای النترا

طراحی هنری کابین به فضای کابین سوناتا lf نزدیک‌تر شده و نشستن در این کابین گسترده و پرامکانات، حس سواری با یک خودرو لوکس را تداعی می‌کند. البته عده‌ای از منتقدین عقیده دارند که دیزاین کابین النترا جدید که به ای خطوط نرم و سیالی نسل قبلی، از خطوط شکسته تشکیل شده، همچون رقبایی مثل مزدا۳ و کیا سراتو مدرن نیست و هر سلیقه‌ای را راضی نمی‌کند. دکمه‌ها و ابزارک‌ها طراحی منطقی دارند و کنترل سیستم صوتی و تهویه راحت‌تر از قبل انجام می‌شود. البته بر سر کیفیت ساخت کابین بحث فراوان است و خیلی از منتقدین عقیده دارند که از این نظر به پای رقبای ژاپنی نمی‌رسد.

هیوندای النترا

برای النترا از سامانه اطلاعاتی بلولینک استفاده شده که اطلاعات را سریع و خلاقانه سازماندهی می‌کند. همچینین از یک صفحه نمایش لمسی داخل کابین استفاده شده که کار کردن با آن دلچسب است. از امکانات جالب النترا در این کلاس می‌توان به رادیو ماهواره‌ای، تودوزی چرم و گرمکن صندلی های جلو و عقب و سردکن صندلی های جلو اشاره کرد. همچنین فرمان نیز مجهز به گرمکن شده و تنظیمات صندلی راننده قابلیت ذخیره در حافظه را دارد. تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای در النترا جدید عملکر قابل قبولی دارد، پیشرانه با دکمه استارت روشن می‌شود و علاوه بر سیستم ضد بخار شیشه‌ها، النترا به سیستم ضد یخ برف پاک کن نیز مجهز شده است.
علی‌رغم پیشرفت در طراحی، پیشرفت هیوندای در پویایی متوقف شده.

هیوندای النترا

النترا جدید، بر خلاف مدل قبلی که از پیشرانه ۱.۸ لیتری برخوردار بود، یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری با نام NU را در دل خود جای داده است که برای خریداران ایرانی، این تغییر بسیار جذاب است. البته برای مشتریان خوش شانس تر در دیگر کشورها، النترا با پیشرانه ۲۰۰ اسبی توربو نیز عرضه شده تا جای هیچ گله‌ای از این سدان اقتصادی باقی نماند. در طراحی این موتور جدید افزایش بهره وری هدف قرار گرفته و در این راستا استراتژی زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ ها اجرا شده. این کار گشتاور را قربانی کرده. در کل النترا ضعیف نشان نمی‌دهد اما نسبت به رقیبی همچون کیا سراتو توان کمتری را به شما هدیه می‌کند.

گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز با عملکرد مناسبش، تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت رانندگی دارد. بزرگ‌ترین چالش النترا دقت فرمان است. چرا که فرمان چندین درجه ابهام دارد! اگر به سرعت سنج نگاه نکنید، از روی نفوذ صدای باد و جاده به کابین به راحتی می توانید به میزان سرعت پی ببرید! کیفیت سواری نیز شکننده‌تر و سرسختانه‌تر از قبل است و سیستم تعلیقش چندان کارآمد نیست. در کل این کامپکت بزک شده بیشتر به درد استفاده کوتاه مدت می‌خورد و در مسافت زیاد راننده را خسته می‌‌کند.

پیشنهاد نهایی:
النترا یکی از بهترین ماشین‌های هیوندای است که توانسته توازن میان امکانات، قیمت و طراحی را رعایت کند. البته در بخش فنی نیازمند بهبود است و از رقیب هم قیمتش کیا سراتو کم می‌آورد و هنوز نمی‌تواند از نظر کیفیت ساخت برای رقبای ژاپنی قد علم کند.

نکات مثبت:
امکانات و تجهیزات مناسب، کابین جادار، طراحی به روز شده کابین و بدنه، پیشرانه حجیم‌تر و قدرتمندتر از قبل

نکات منفی:
سواری خشک‌تر از قبل، توان کمتر پیشرانه نسبت به کیا سراتو، عدم عرضه نسخه توربو در بازار ایران

مشخصات فنی هیوندای النترا جدید :

کلاس خودرو:سدان متوسط
گیرباکس: ۶ سرعته تیپ ترونیک
محور متحرک: دیفرانسیل جلو
تعداد سیلندر: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور: ۲۰۰۰ سی سی
قدرت: ۱۵۰ اسب در دور ۶۲۰۰
گشتاور: ۱۹۲ نیوتون متر در دور ۴۰۰۰
حداکثر سرعت: کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰: ثانیه
وزن: ۱۳۵۵ کیلو
مشخصات تایر: رینگ ۱۷ اینچی
مصرف ترکیبی: ۷.۲ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۶۲ لیتر

امکانات هیوندای النترا جدید :

پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، تهویه اتوماتیک دو نقطه‌ای، ۶ ایربگ، آیینه‌های تاشو برقی، سیستم تشخیض نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم ضد بخار شیشه‌ها، فرمان برقی، کروز کنترل، حافظه صندلی راننده، سنسورهای فاصله سنج پارک در جلو و عقب، سنسور باران، سیستم ضد یخ برف پاک کن

بروزرسانی:

فروش نقدی و اقساطی هیوندای توسط آسان موتور (خرداد 96)

 

مقایسه‌ای میان هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

جنگجوی ژاپنی رو در روی کره ای مظلوم- مقایسه مزدا3 و هیوندای النترا

مچ اندازی قدبلندهای کره ای! مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو 2017

کرمان موتور هیوندای النترا تولید می‌کند

تولید ۳ مدل هیوندای در ایران

بررسی اجمالی هیوندای توسان 2017 (جدید)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی