پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز CLA45

نگاهی به وضعیت مرسدس بنز CLA45 AMG در ایران

مرسدس بنز CLA45 AMG تازه وارد این روزهای بازار خودرو است که با قیمتی نجومی در نمایشگاه‌های اتومبیل خرید و فروش می‌شود. اگر از چند نسخه انگشت شمار AMG که در سال‌های اخیر موفق به اخذ پلاک ملی در ایران شده‌اند فاکتور بگیریم، این اولین بار است که یک دست پروده AMG به طور رسمی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۶

مرسدس بنز CLA45 AMG تازه وارد این روزهای بازار خودرو است که با قیمتی نجومی در نمایشگاه‌های اتومبیل خرید و فروش می‌شود. اگر از چند نسخه انگشت شمار AMG که در سال‌های اخیر موفق به اخذ پلاک ملی در ایران شده‌اند فاکتور بگیریم، این اولین بار است که یک دست پروده AMG به طور رسمی مجوز پلاک ملی دریافت کرده است.

اوضاع بازار خودروهای وارداتی هم در این مدت اخیر جالب شده و علی‌رغم وضع محدودیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، به خاطر استفاده‌ خودروسازان مشهور دنیا از پیشرانه‌های کم حجم و پر قدرت در محصولات روزشان، شاهد حضور خودروهای هیجان انگیز و اسپرت با پیشرانه‌های کم حجم در بازار هستیم. این روند با حضور پورشه ماکان و باکستر ۷۱۸ در ایران آغاز شد و حالا حضور یکی از جذاب ترین محصولات مرسدس بنز در بازار حسابی جنجال به پا کرده. مرسدس بنز CLA45 AMG تازه وارد این روزهای بازار خودرو است که با قیمتی نجومی در نمایشگاه‌های اتومبیل خرید و فروش می‌شود. اگر از چند نسخه انگشت شمار AMG که در سال‌های اخیر موفق به اخذ پلاک ملی در ایران شده‌اند فاکتور بگیریم، این اولین بار است که یک دست پروده AMG به طور رسمی مجوز پلاک ملی دریافت کرده.

مرسدس بنز CLA45

این خودرو اسپرت نه با مجوز نماینده مرسدس بنز در ایران ( شرکت ستاره ایران) بلکه با مجوز شرکتی به اسم ستاره خاورمیانه ایرانیان ثبت سفارش شده است. این مدل ثبت سفارش از این جهت ممکن شده که CLA45 به اسم مدل تیونینگ شده MEC وارد شده. در حالی که مدل های وارد شده هیچ گونه تغییری از سوی MEC نداشته‌اند و تنها لوگو و عبارات MEC روی بدنه حک شده. البته به گفته منابع آگاه تعدادی از این خودروها از شرکت MEC خریداری شده‌اند که آن‌ها نیز فاقد هرگونه تغییری از سوی این تیونر هستند. CLA45 AMG در دو مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ وارد بازار شده. مدل ۲۰۱۷ در نمای ظاهری دستخوش تغییراتی نظیر اضافه شدن پکیج آیرودینامیک AMG و فرم متفاوت سپرهای جلو و عقب شده و تعدادی از مدل های ۲۰۱۷ نیز مجهز به آپشن نایت پکیج با فریم مشکی دور پنجره‌ها، سراگزوز و فلاپ جلوی مشکی رنگ هستند.

مرسدس بنز CLA45

بعضی مدل‌های ۲۰۱۶ نیز از نسخه تولید محدود اورنج آرت ادیشن هستند که فریم جلوپنجره، دور رینگ‌ها، قسمت‌هایی از قاب چراغ و دوخت کابین‌ها با رنگ نارنجی تزیین شده. CLA45 های وارد شده امکانات کاملی ندارند و از این نظر در سطح متوسط قرار می‌گیرند. البته تعدادی از نسخه‌های ۲۰۱۷ امکانات تقریبا کاملی دارند. از کیت اگزوز اسپرت AMG، رادار جلو و سیستم AMG راید کنترل می‌توان به عنوان آپشن‌های جذاب CLA45 نام برد. تزیینات کابین تعدادی از نسخه‌های وارد شده ترکیبی از چرم و جیر است و بعضی کابین با پوشش یکدست چرمی دارند. صندلی‌ها، فرمان، تزیینات فیبرکربنی کابین و هر چیزی که داخل کابین CLA مشاهده می‌کنید، به شما گوشزد می‌کنند که با یک اسلحه متحرک و بسیار تند و تیز طرف هستید.

مشخصات فنی مرسدس بنز CLA45 AMG

داخل کاپوت CLA45 AMG پیشرانه‌ای قرار گرفته که عنوان قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر تولید انبوه دنیا را یدک می‌کشد. این پیشرانه ۲ لیتری به توربوشارژر مجهز شده و توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت را دارد. این یعنی قدرت موتورش تقریبا مشابه پورشه کاین ۸ سیلندر ۴۰۰ اسبی است! نکته جالب‌تر اینکه گشتاور ۴۷۴ نیوتن متری به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و این ویژگی باعث شده تا سر پیچ‌ها و جاده‌های لغزنده CLA45 AMGچار چنگولی به زمین بچسبد. فراموش نکنید CLA یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای تولید انبوه دنیاست و ظرف ۴.۱ ثانیه فشار هوای پیش رویش را شکسته و از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. همچنین شرکت وارد کننده تعدادی GLA45 AMG و اسمارت FOR TWO نیز ثبت سفارش کرده که به زودی وارد بازار می‌شوند.

پیشنهاد نهایی:
برای خرید CLA45 AMG در کامل‌ترین نمونه باید چیزی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. یعنی مبلغی که با آن می‌توانید پورشه باکستر ۷۱۸ اس خریداری کنید. این دو خودرو مشخصات فنی مشابهی دارند اما به نظر می‌رسد در آینده بازار خرید و فرو باکستر بهتر از CLA45 باشد. تعداد CLA های وارد شده از ۳۰،۴۰ دستگاه کمتر است پس خدمات پس از فروش و تاین قطعات در ایران به کلی منتفی می‌شود!

مرسدس بنز CLA45

نکات مثبت:
پیشرانه کم حجم و در عین حال پرقدرت، ظاهر جذاب و خاص، آیرودینامیک عالی

نکات منفی:
سواری ناراحت و خشک، فضای محدود کابین در قسمت عقب، لوازم جانبی نایاب، تاثیر بنزین کم کیفیت داخل بر روی سیستم توربو

 

AMG GT R دستپخت جدید مرسدس بنز

امضاء 3 قرارداد بین بنز و ایران خودرو

اعلام شرایط فروش بنز E200 توسط ستاره ایران

مقایسه دو کوپه محبوب از پورشه و جگوار

پای پورشه باکستر جدید به ایران رسید+عکس های اختصاصی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی