پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر_عامل_ایران_خودرو_یکه_زارع

ایران‌خودرو پل ورود صنعت خودرو به بازارهای جهانی

درمجموع می‌توان گفت با همکاری‌های گسترده بین‌المللی که ایران‌خودرو در حال انجام دادن آن است، می‌توان امیدوار بود به‌زودی شاهد حضور فعال بزرگ‌ترین خودروساز کشور و خاورمیانه در بازارهای جهانی باشیم. یکی از موضوعاتی که همواره در صنعت خودروی کشور مورد بحث قرار گرفته، حضور صنعت خودروی ایران در بازار های جهانی بوده است، در […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

درمجموع می‌توان گفت با همکاری‌های گسترده بین‌المللی که ایران‌خودرو در حال انجام دادن آن است، می‌توان امیدوار بود به‌زودی شاهد حضور فعال بزرگ‌ترین خودروساز کشور و خاورمیانه در بازارهای جهانی باشیم.

یکی از موضوعاتی که همواره در صنعت خودروی کشور مورد بحث قرار گرفته، حضور صنعت خودروی ایران در بازار های جهانی بوده است، در حالی که برای ورود به بازار جهانی خودرو، باید الزاماتی را رعایت کرد و از طرفی نیز باید حائز شرایطی بود و در حال‌حاضر تنها شرکتی که در صنعت خودروی ایران می‌تواند در بازارهای جهانی عرض‌اندام کند، گروه صنعتی ایران‌خودرو است. این موضوع نیز دلایلی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

نخستین دلیل در این زمینه دارا بودن بازار‌های متنوع صادراتی است که ایران‌خودرو دارای چنین قابلیتی است، آبی‌پوشان جاده مخصوص در حال‌حاضر در منطقه خاورمیانه، قفقاز و آسیای میانه، همچنین شمال آفریقا دارای بازار صادراتی و با توجه به اجرایی شدن برجام به دنبال متنوع کردن بازارهای صادراتی خود نیز هستند.

دلیل دوم نیز به قیمت رقابتی محصولات ایران‌خودرو بر می‌گردد و با توجه به این مولفه این قدرت را به این خودروساز می‌دهد تا بتواند در بازارهای صادراتی با رقبای خود رقابت کند و بازار را در اختیار بگیرد.
دلیل سوم نیز نشات‌گرفته از مناسبات و همکاری‌های بین‌المللی گروه صنعتی ایران‌خودرو است. در حال‌حاضر ایران‌خودرو با شرکت پژوی فرانسه، همکاری راهبردی را شروع کرده و قرار است ۳۰درصد از محصولات حاصل از این همکاری صادرات شوند.

همچنین ایران‌خودرو قراردادی را با مرسدس‌بنز در زمینه تولید خودروهای کاروتجاری و همکاری‌های دوجانبه امضا کرده است که این قرارداد می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای ایران‌خودرو به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر مدت‌هاست زمزمه همکاری بین ایران‌خودرو و فیات ایتالیا نیز به گوش می‌رسد و در صورتی‌ که این قرارداد نیز نهایی شود، می‌توان انتظار تحولات بسیار مثبتی را در صنعت خودروی کشور داشت.

درمجموع می‌توان گفت با همکاری‌های گسترده بین‌المللی که ایران‌خودرو در حال انجام دادن آن است، می‌توان امیدوار بود به‌زودی شاهد حضور فعال بزرگ‌ترین خودروساز کشور و خاورمیانه در بازارهای جهانی باشیم.

بر اساس این گزارش، دلیل چهارم نیز عملکرد مناسب گروه صنعتی ایران‌خودرو به مسائل مربوط به کاهش هزینه‌های تولید و انجام تعهدات مالی به قطعه‌سازان دانست.

در این زمینه از زمان روی کار آمدن هاشم یکه‌زارع به‌عنوان مدیر عامل ایران‌خودرو، این شرکت توانست هزینه‌های خود را مدیریت کند و هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

از سوی دیگر بسیاری از بدهی‌های ایران‌خودرو به قطعه‌سازان نیز تسویه شد و این مورد توانست برگ‌برنده بسیار خوبی برای ایران‌خودرو در صنعت خودروی کشور باشد.

دلیل پنجم نیز به میزان تولید ایران‌خودرو برمی‌گردد که همواره، این شرکت را در صدر شرکت‌های تولیدکننده خودرو کشور قرار داده و به‌طبع این موضوع است که ایران‌خودرو می‌تواند برای حضور در بازارهای جهانی با شرکت معتبر خودروسازی در جهان به مذاکره بپردازد و با آن‌ها قرارداد همکاری امضا کند. از سوی دیگر این عامل نیز برای به دست آوردن بازارهای صادراتی عاملی بسیار تعیین‌کننده قلمداد می‌شود.

شرایط پیش فروش محصولات ایران خودرو (اردیبهشت 96)

وضعیت تولید ایران خودرو پس از آتش سوزی کروز

سمند هم به اسکندریه رفت

کارنامه جشنواره خدمات نوروزی ایساکو

تولید سمند در سمنان

گواهینامه EAC برای ۶ محصول ایران خودرو

ایران خودرو با دست پر به عمان می رود

پژو 2008 اولین ثمره برجام در صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی