پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پالایشگاه ستاره خلیج فارس

خودکفایی در تولید بنزین با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس، راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از خام فروشی، واردات بنزین و هدر دادن منابع ارزی کشور جلوگیری می کند. به نقل از خانه ملت ، علی گلمرادی ، با اشاره به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس از ظرفیت تولید حجم زیادی بنزین و […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس، راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از خام فروشی، واردات بنزین و هدر دادن منابع ارزی کشور جلوگیری می کند.

به نقل از خانه ملت ، علی گلمرادی ، با اشاره به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس از ظرفیت تولید حجم زیادی بنزین و گازوییل با استاندارد یورو 4 اتحادیه اروپا برخوردار بوده و در کنار این دو فرآورده استراتژیک نفتی محصولات دیگری همچون گاز مایع، سوخت هواپیما و گوگرد در این پالایشگاه تولید وعرضه می شود.

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولید حجم زیادی از فرآورده‌های نفتی با کیفیت مناسب و همچنین استفاده از مواد اولیه‌ کیفی از دلایل اهمیت این پالایشگاه است، افزود: با بهره برداری از تمامی فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح توسعه سایر پالایشگاه‌ها که به موازات این پالایشگاه تکمیل می شود، صادرات بنزین قطعی است.

راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از هدردادن منابع ارزی کشور جلوگیری می کند

گلمرادی با بیان اینکه راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از خام فروشی، واردات بنزین و هدر دادن منابع ارزی کشور جلوگیری می کند، ادامه داد: در حال حاضر برخی کشورها که منابع نفتی نداشته و از تولیدکنندگان نفت می خرند، نفت خریداری شده را تبدیل به فرآورده های دیگر کرده و با ارزش افزوده بالا به فروش می رسانند.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت از موثرترین و بزرگترین صنایع در جهان و به ویژه ایران است، یادآور شد: نفت علاوه بر اینکه منبع عمده تأمین انرژی در دنیای امروز است، نقش مهمی‌نیز در تعیین میزان قدرت ملی و اعتبار بین‌المللی کشورهای مختلف ایفا می‌کند.

بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها ظرفیت پالایش نفت خام را افزایش می دهد:

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها، کاهش تولید نفت کوره، توسعه پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال و مخازن، ظرفیت پالایش نفت خام را افزایش می دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید ٣٦ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٤ و ٥ ، تولید بنزین در کشور به بیش از 100 میلیون لیتر در روز می رسد، تصریح کرد: با افتتاح کامل این ابرپروژه علاوه بر قطع واردات بنزین، امکان صادرات این فرآورده و افزایش کیفیت سوخت مصرفی داخل نیز فراهم شده و ایران به جرگه صادر کنندگان بنزین می پیوندد.

ایرانی‌ها در سال ۹۶ چقدر بنزین مصرف کرده‌اند؟

بنزین سوپر یا معمولی؟ مساله این است!

کمتر از یک درصد نازل‌های بنزین کم‌فروشی داشته‌اند

مصرف ۱.۴ میلیارد لیتر بنزین در ایام نوروز!

ارتقاء کیفیت بنزین در سال‌های گذشته

رکورد واردات بنزین شکسته شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی