پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تایر-قیمت تایر

افزایش 10 درصدی قیمت تایر در انتظار تاییدیه سازمان حمایت

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران می گوید با توجه به درخواست انجمن به سازمان حمایت ، چنانچه تاییده این سازمان ارائه شود ، انتظار می رود قیمت تایر تا 10 درصد افزایش یابد. گنجی اظهار داشت : این در خواست با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و سایر هزینه های تولیدی  به […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران می گوید با توجه به درخواست انجمن به سازمان حمایت ، چنانچه تاییده این سازمان ارائه شود ، انتظار می رود قیمت تایر تا 10 درصد افزایش یابد.

گنجی اظهار داشت : این در خواست با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و سایر هزینه های تولیدی  به سازمان حمایت ارائه شده ، اما تا این لحظه با رقم پیشنهادی انجمن موافقتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به سود قانونی تولیدکنندگان تایر در شرایط کنونی ، تاکید کرد : بر اساس قوانین و دستورالعمل های سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، تولیدکنندگان باید حداقل 15 تا 17 درصد سود حاصل از تولید را بدست آورند از این رو با توجه به جریان افزایش قیمت مواد اولیه از سال گذشته ،ناگزیرند برای کسب سود منطقی ، قیمت ها را افزایش دهند.

وی همچنین به تاثیر  بهبود روابط و همکاری ها در رشد تولید تایر در داخل پرداخت و اظهار داشت : در شرایطی که در سال گذشته با رفع برخی مشکلات و موانع ، شاهد رشد حدودا 14 تا 15 درصدی تولید تایر در کشور بودیم انتظار می رود با ادامه این شرایط این رقم از تولید نیز در سال جاری محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت در ساماندهی روند واردات تایر به کشور ، گفت : خوشبختانه با راهکارهایی که وزارت صنعت و معدن به منظور کنترل واردات تایر اجرایی نمود ، واردات تایر ساماندهی و از ورود لاستیک های بی کیفیت به کشور جلوگیری گردید.

عضو هیات مدیره انجمن تایر همچنین با توجه به تاثیر نرخ تعرفه در روند واردات ، به نرخ کنونی تعرفه واردات تایر اشاره و خاطر نشان کرد : هم اکنون تعرفه واردات تایرهای سبک و سنگین به ترتیب 32 و 20 درصد است این در حالی است که امروز تعرفه 20 درصد برای تایرهای سنگین نمی تواند از تولیدات داخلی در مقابل جریان واردات حمایت کند.

گنجی در ادامه به سرمایه گذاری 70 تا 100 میلیون دلاری در حوزه تولید تایرهای سنگین در کشور پرداخت و یاد آورشد :از آنجاکه در بخش های گسترده ای از کارخانجات تولید تایر در کشور سرمایه گذاری عظیمی برای ورود تجهیزات جدید انجام شده ،انتظار می رود در این شرایط از این بخش از کارخانه های تولیدی حمایت بیشتری شود.

وی افزود : بی شک امروز با وجود تعرفه 20 درصدی تایر های سنگین ، نمی توان از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد. وی در ادامه به افزایش 15 درصدی تولید تایر در سال جاری اشاره کرد و گفت : در شرایطی که در سال 95 حدود 15 درصد تولید تایر در کشور افزایش یافت پیش بینی می شود در سال 96 نیز شاهد این میزان رشد تولید تایر در کشور باشیم.

در خصوص تغییر و افزایش قیمت تایر در سال جاری پرداخت و گفت : در صورت موافقت سازمان حمایت قیمت تایر حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت.

: تولیدکنندگان بر اساس قوانین و دستورالعمل های سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید 15 تا 17 درصد سود حاصل از تولید را کسب کنند که با افزایش قیمت مواد اولیه برای دستیابی به سود منطقی ، طبعا قیمت ها افزایش خواهند داد.

وی همچنین به افزایش 14 درصدی تولید تایر اشاره کرد و اظهار داشت : خوشبختانه بهبود روابط و همکاری ها در این مدت بر جریان تولید تاثیر گذاشته و موجب رشد 14 درصدی تایر در این حوزه از صنعت شده است.

همچنین به جریان ساماندهی واردات تایر پرداخت و افزود : با راهکارهایی که وزارت صنعت و معدن به منظور کنترل واردات تایر اجرایی نمود ، واردات تایر ساماندهی و از ورود لاستیک های بی کیفیت به کشور جلوگیری گردید.

ا اشاره به نرخ کنونی تعرفه واردات تایر اظهار داشت : در حال حاضر تعرفه واردات تایرهای سبک 32 درصد و 20 درصد برای تایرهای سنگین است .

وی تصریح کرد : امروز تعرفه 20 درصد برای تایرهای سنگین نمی تواند از تولیدات داخلی در مقابل جریان واردات حمایت نماید.

وی با توجه به سرمایه گذاری 70 تا 100 میلیون دلاری در حوزه تولید تایرهای سنگین در کشور اظهار داشت : در بخش زیادی از کارخانجات تولید تایر در کشور سرمایه گذاری عظیمی برای ورود تجهیزات جدید صورت گرفته است از این رو باید از این گونه شرکتها حمایت شود و قطعا با تعرفه 20 درصد امکان حمایت از تولیدکنندگان داخلی وجود نخواهد داشت.

منبع: خبر خودرو

قیمت تایر گران می‌شود

واردات لاستیک چینی ممنوع می شود

لغو آزمون فنی برای واردات لاستیک با برندهای معتبر

نکاتی مهم برای افزایش عمر لاستیک خودرو

دلیل اهمیت بالانس چرخ چیست؟

اعلام شرایط جدید واردات لاستیک به کشور

مزایا و معایب استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک خودرو

جولان تایرهای چینی در بازار ایران

چگونه تایرهای خودرو را برق بیاندازیم؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی